

Ето закупеното от мен устройство:
Това е допълнителното реле:
Тук съм присъединил част от кабелите - синьото от ДРЛ (-) към клема 86 на релето и от там към корпус (маса на автомобила); кафявото кабелче което "стърчи" излиза от клема 85 на релето, което по-късно ще подвържа.
Това е задната част на превключвателя дълги/къси с неговата букса:
Там са:
бял с черно - вход от ключ светлини;
бял с жълто - изход към къси светлини;
бял - изход към дълги светлини. И двата изхода отиват към предпазителите.
Прекъсваме чисто белия:
и към превключвателя подвързване на обща обувка онова кафявото "стърчащо" кабелче. Тази обувка вкарваме на клема 30 на релето. Другия край на срязания кабел, който отива към предпазителите подвързваме на обща обувка с жълто/зеления кабел от ДРЛ-а. Тази обувка забождаме на клема 87 на релето.
Минусовия кабел от клема 86 на релето подвързах на един "хъб", който се намира над блока с релетата и предпазителите (това кафявото в горния ляв ъдъл):
Това е извадения ключ на светлините. Внимавайте при изваждането, че евентуални деруги от груба намеса точно там ще са много дразнещи в последствие. С тъничка отвертка бъркаме леко и преместваме бялото чопче
надясно, като по този начин освобождаваме целия блок:
От клемореда вземаме постоянен '+' и '+' от габарит. Постоянния '+' е червения кабел позиция 11, а габаритите са двете тънки сиви кабелчета - сив с червено и сив със зелено (ляв и десен), няма значение от кой от двата ще вземем сигнал.
Остана да вземем '+' след контактен ключ. Аз вземах от предпазител №5 (15А), който е за чистачките:
Резултата е следния - 30% дълги:
Дано съм бил полезен!