Малко питанки относно Oil Catch Can(Съд за картерни газове)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Малко питанки относно Oil Catch Can(Съд за картерни газове)

Мнениеот mupk0 » Пет 31 авг 2012 1:12


Имам възможност и машини да си направя Кен самичък.Просто имам 2-3 питанки.

Кой вариант е най-добър: затворен,отворен или дишащ Кен?
Затворения е : вход и изход на кена се връзват последователно на съществуващата вентилация.
Отворен е : входа на Кен-а се свързва с вентилацията и се забучва едно филтърче да диша в атмосферата.
Дишащ е : като затворения ,но има вързан 3ти изход с филтърче за да диша и пречиства парите.

Засега съм се спрял на затворен такъв. Принципна схема :


Изображение
http://www.saikoumichi.com/REV_C_SECTION_publish.jpg




При мен за целта ще се използва правоъгълен профил с капачки и щуцери.Първо питам дали идеята ми е добра и дали да се захващам като цяло с това начинание.В момента всичко излиза в атмосферата,но да ви кажа 99% влиза и част от него в купето,защото не е изведена с маркуч надолу.

Също така се чудя какъв да е пълнежа?Гледам масово са телчета за съдове.Зимата има ли проблеми това нещо или да го монтирам по-близко до мотора,за да се обдухва?Ако по някакъв начин замръзне конденза в телчето и стане тапа,това не е хубаво за мотора...тоест трябва да се измисли някаква защита.Веднага се сещам за дупка,запушена с гумена тапа и при малко по-високо налягане да хвръква...тоест да не е много стегната.




Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Re: Малко питанки относно Oil Catch Can(Съд за картерни газове)

Мнениеот golfer » Пет 31 авг 2012 9:38


Не се занимавай
сложи един маркуч на вентилацията да виси надолу и това та там.
навремето съм правил даже от неръждавейка :mrgreen:
Получава се конденз вътре и зимата е проблем.
някои модели двигатели на VW имат подобна щурутия, чел съм теми за замръзвания на студено време


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Малко питанки относно Oil Catch Can(Съд за картерни газове)

Мнениеот mupk0 » Пет 31 авг 2012 9:59


Имам възможност да си я направя на работа на машини и да стане културно.При мене идеята е съда да не филтрира на толкова ниско ниво така да го кажа.Тоест може и без пълнеж да го направя.Входа ще е с тръба до под средата на кена ,а в самата му среда ще направя преграда с много дупки 10мм.Тоест ще е като решетъчна лъжица в средата.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Re: Малко питанки относно Oil Catch Can(Съд за картерни газове)

Мнениеот golfer » Пет 31 авг 2012 12:24


Е да де, ама вътре се събира една гнусотия дето е далече от понятието масло.
Перманентно ще се налага да го сваляш и изсипваш.
С решетка вътре трябва и да го почистваш, като е затворен е почти невъзможно.
Използвай знания, умения и машини за нещо по-полезно.


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Малко питанки относно Oil Catch Can(Съд за картерни газове)

Мнениеот neon » Пет 31 авг 2012 14:09


Има смисъл от това. Пречиства газовете преди да се върнат в двигателя, макар че в тях има и бензинови пари, които в случая също кондензират в съда а иначе биха влезли отново в двигателя. Не е задължително да слагаш телчета за чистене - става и с по едри сружки от струг (тези които са като дълги спирали).Хубаво е в средата на съда да има преграда, която да кара газовете да слизат надолу и после да се наложи изкачване нагоре, за да излезнат през изхода. В противен случай преминават по най-прекия път и директно излизат без да кондензира почти нищо. Също така не е задължително да има отвор за източване (така или иначе има вход/изход). Не е необходима и тапа , която да избива от налягане - бензин и масло не замръзват. :wink:
П.П. За такъв филтър за "дишане" + маркуч към всмукателя не съм чувал дори. Вариант е да има 2 входа и 1 изход (филтър), но не и 1 вход и 2 изхода (филтър+маркуч). Има или с маркуч или с филтър. Замисли се защо тази идея е безсмислена (да не кажа - неосъществима). :wink:


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Малко питанки относно Oil Catch Can(Съд за картерни газо

Мнениеот satansho » Чет 10 сеп 2015 10:54


Най голямата глупост е да оставиш маркуч да виси. Първо мирише. Ама много мирише. Второ, нарушаваш налягането в смазващата система което води до други неща, например не добро мазане. И трето тровиш яко околните особено по светофарите и особенно лятото на отворени прозорци. Ако имаш късмета да ти влиза в купето направо води към самоубийство...
Не си заслужава, съдчето е евтино и много добро решение. :exclaim


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Малко питанки относно Oil Catch Can(Съд за картерни газо

Мнениеот penko_pulev » Чет 08 окт 2015 6:00


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=52&t=432026
Има малко писано по темата. Има и други теми във форума. И аз направих един, но след монтиране на фабричен остана да стои в шкафа. Идеята съм взел от маслен сепаратор на Festo, който се монтира на въздушни компресори. Трябва да го снимам да видиш за какво говоря.


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Малко питанки относно Oil Catch Can(Съд за картерни газо

Мнениеот brazy » Вто 13 окт 2015 16:43


В една тема на мазда от американски форум бях чел за кеч кена там разискваха въпроса с термоснимки на различни конфигурации оказва се че колкото повече прегради има ( слагат се шахматно с отвесни прегради и тн не си спомнявм но беше вътре с много преградки ) толкова по добре изстудява парите и не им дава да влизат обратно (влизат червени излизаха по спомен синкаво-зеленикави ) та не е и това толкова лесно . По късно ще се разровя ако успея да я намера темата да я споделя .



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта