допълнителен оборотомер

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

допълнителен оборотомер

Мнениеот lyubobg » Чет 29 юли 2004 12:19


Примерно от ЛАДА как се свърза принципно?
къде кво трябва да се закачи
на оборотомера има 2 кабела - маса и +12В
тея +12В къде се закачат?
Някой да е правил такива истории по голфа с оборомер от ЛАДА?
Принципно трябва да става по един и същи начин




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 29 юли 2004 12:21


схемата за бензиновите оборотомери е една почти навсякъде.
постоянен + постоянен - и третия кабел е на ниското на бобината.
не мериш оборотите физически а импулсите които отдава бобината-сиреч оборотите индиректно.
за дизела е по друго-там нямаш електрическа величина пряко свързана с работата на двигателя-освен алтернатора- и там понякога се връзва датчик за физическо отчитане на оборотите-или в другия случай-алтернатора.но диодната плочка е по особена и пригодена за целта.

Последна промяна от vaskoto1 на Чет 29 юли 2004 12:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Чет 29 юли 2004 12:22


на оборотомера на лада има само 1 кабел за постоянен и толкова
как се свързва?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 29 юли 2004 12:25


нещо бъркаш не може да е само един. тогава захранването трябва да влиза от друго място а този да е за бобината.
масата айде е ясна-на корпус ама трябва поне още един. я се огледай по задълбочено... :wink:


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Чет 29 юли 2004 12:30


ок, оборотомера в е ръцете ми
най-отдолу има 3 "цилиндърчета" който влизат отзад на оборотомера, тай като гледам са крушки за смукач ръчна спирачка и една картинка с акумулатор
другите ас +12В един на който пише М един с МАСА
и един пак с цилидърче най-отгоре на него има буква В


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 29 юли 2004 12:33


еми е те тоя В отива на бобината.
пробвай да го вържеш с жички директно за акумулатора и пипни с В ниското на бобината.

Последна промяна от vaskoto1 на Чет 29 юли 2004 12:48, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Чет 29 юли 2004 12:42


окс, мерси супер много

са довечера ще продължа експериментите :)


Потребителски аватар
Nova
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 0:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Nova » Вто 03 авг 2004 8:02


Мхм... извинявам се ама кое е бобината? :D И къде се намира на Голф 2-ка бензин. :)


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 03 авг 2004 8:11


около мотора търси... :lol:
сериозно ако не знаеш-от всеки цилиндър излиза кабел-тия кабели(4бр.) се събират в делкото. петия (средния) кабел на делкото отива в бобината. ниското са двете кабелчета отстрани на цилиндъра (ако е цилиндър)


Потребителски аватар
Nova
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 0:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Nova » Вто 03 авг 2004 9:07


Благодарско, намерих го. Някой дали знае къде се продават оборотомери? Нещо мъничко което да прикрепя по таблото, вместо да го сменям цялото? :)


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 03 авг 2004 9:17


бе я опитай тука http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09 мисля че имаше рецепта за дигитален оборотомер. ама не мога да го отворя нещо и не съм сигурен... :oops:


Потребителски аватар
bat ranbo
Мнения: 41
Регистриран на: Вто 27 юли 2004 11:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот bat ranbo » Чет 05 авг 2004 9:27


а как стои работата при дизела. някой може ли по подробно да обясни. хванах едно приятелче да ми направи. той ги разбира много тия работи (токовете), но тук нещо се сбъга.
оборотомера е от лада. той го връзва някъде (не знам къде - нишо не разбирам) и оборотомерчето видимо си отчита добре, но съответно скалата не е верна.
та въпроса е как да измери колко са 1000 и 3000 оборота примерно, за да мога да разчертая нова скала, която да залепя на оборотомера ?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 12 авг 2004 7:36


аз вече бях обяснявал ама айде пак...
та накратко-дизела при работа не е зависим от електричество.
така че не може да се измерва пряко ел.величина и по нея да се определят оборотите както е при бензина (заряд-разряд на бобината).
затова при дизела се следи:
1 или физически отчитащ обороти датчик-нещо като датчик на хол.
2 или диодната плочка на алтернатора-отчитат се колебанията на напрежението-свидетелство за промяна на оборотите на мотора.
и в двата случая се изисква оборотомера да е калибриран към съответното измервано изменение-т.е. ако искаш оборотомер-търси оригинален за марката и модела! тука-видно е-нещата не са като при бензина-взимаш от лада и става!
третия вариант е да си закачиш мотора на стенд и да си преградуираш уреда според реалните показания-загубена работа ако ме питаш...


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Нед 28 авг 2005 7:38


Наскоро купих два конструктора "Автомобилен оборотомер1" на фирма Неомонтана.Много съм доволен от крайния резултат.Конструктора струва 8,80лв отделно си купих подходяща кутийка за 2,30лв.Оборотомера има 4разрядна 7сегментна светодиодна индикация(последните два индикатора са пасивни).Мери през 100 оборота(800,900,1000...).Реакцията му е мигновена,консумира 100мА. :D


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Пон 29 авг 2005 6:34


а защо ти е допълнителен?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта