Примерно от ЛАДА как се свърза принципно?
къде кво трябва да се закачи
на оборотомера има 2 кабела - маса и +12В
тея +12В къде се закачат?
Някой да е правил такива истории по голфа с оборомер от ЛАДА?
Принципно трябва да става по един и същи начин
допълнителен оборотомер
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
схемата за бензиновите оборотомери е една почти навсякъде.
постоянен + постоянен - и третия кабел е на ниското на бобината.
не мериш оборотите физически а импулсите които отдава бобината-сиреч оборотите индиректно.
за дизела е по друго-там нямаш електрическа величина пряко свързана с работата на двигателя-освен алтернатора- и там понякога се връзва датчик за физическо отчитане на оборотите-или в другия случай-алтернатора.но диодната плочка е по особена и пригодена за целта.
постоянен + постоянен - и третия кабел е на ниското на бобината.
не мериш оборотите физически а импулсите които отдава бобината-сиреч оборотите индиректно.
за дизела е по друго-там нямаш електрическа величина пряко свързана с работата на двигателя-освен алтернатора- и там понякога се връзва датчик за физическо отчитане на оборотите-или в другия случай-алтернатора.но диодната плочка е по особена и пригодена за целта.
Последна промяна от vaskoto1 на Чет 29 юли 2004 12:23, променено общо 1 път.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
еми е те тоя В отива на бобината.
пробвай да го вържеш с жички директно за акумулатора и пипни с В ниското на бобината.
пробвай да го вържеш с жички директно за акумулатора и пипни с В ниското на бобината.
Последна промяна от vaskoto1 на Чет 29 юли 2004 12:48, променено общо 1 път.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
бе я опитай тука http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09 мисля че имаше рецепта за дигитален оборотомер. ама не мога да го отворя нещо и не съм сигурен... 

- bat ranbo
- Мнения: 41
- Регистриран на: Вто 27 юли 2004 11:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
а как стои работата при дизела. някой може ли по подробно да обясни. хванах едно приятелче да ми направи. той ги разбира много тия работи (токовете), но тук нещо се сбъга.
оборотомера е от лада. той го връзва някъде (не знам къде - нишо не разбирам) и оборотомерчето видимо си отчита добре, но съответно скалата не е верна.
та въпроса е как да измери колко са 1000 и 3000 оборота примерно, за да мога да разчертая нова скала, която да залепя на оборотомера ?
оборотомера е от лада. той го връзва някъде (не знам къде - нишо не разбирам) и оборотомерчето видимо си отчита добре, но съответно скалата не е верна.
та въпроса е как да измери колко са 1000 и 3000 оборота примерно, за да мога да разчертая нова скала, която да залепя на оборотомера ?
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
аз вече бях обяснявал ама айде пак...
та накратко-дизела при работа не е зависим от електричество.
така че не може да се измерва пряко ел.величина и по нея да се определят оборотите както е при бензина (заряд-разряд на бобината).
затова при дизела се следи:
1 или физически отчитащ обороти датчик-нещо като датчик на хол.
2 или диодната плочка на алтернатора-отчитат се колебанията на напрежението-свидетелство за промяна на оборотите на мотора.
и в двата случая се изисква оборотомера да е калибриран към съответното измервано изменение-т.е. ако искаш оборотомер-търси оригинален за марката и модела! тука-видно е-нещата не са като при бензина-взимаш от лада и става!
третия вариант е да си закачиш мотора на стенд и да си преградуираш уреда според реалните показания-загубена работа ако ме питаш...
та накратко-дизела при работа не е зависим от електричество.
така че не може да се измерва пряко ел.величина и по нея да се определят оборотите както е при бензина (заряд-разряд на бобината).
затова при дизела се следи:
1 или физически отчитащ обороти датчик-нещо като датчик на хол.
2 или диодната плочка на алтернатора-отчитат се колебанията на напрежението-свидетелство за промяна на оборотите на мотора.
и в двата случая се изисква оборотомера да е калибриран към съответното измервано изменение-т.е. ако искаш оборотомер-търси оригинален за марката и модела! тука-видно е-нещата не са като при бензина-взимаш от лада и става!
третия вариант е да си закачиш мотора на стенд и да си преградуираш уреда според реалните показания-загубена работа ако ме питаш...
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Наскоро купих два конструктора "Автомобилен оборотомер1" на фирма Неомонтана.Много съм доволен от крайния резултат.Конструктора струва 8,80лв отделно си купих подходяща кутийка за 2,30лв.Оборотомера има 4разрядна 7сегментна светодиодна индикация(последните два индикатора са пасивни).Мери през 100 оборота(800,900,1000...).Реакцията му е мигновена,консумира 100мА. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта