How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот toshara » Пон 05 май 2014 14:43


Здравейте,колеги!Реших с нещо да съм полезен,и да споделя как и какво направих,за да сложа джанти с междуболтово 5x120 и централен отвор 72,4 на моята кола с междуболтово разстояние 4x100 и централен отвор 57,1.
Резултатът е перфектен,джантите са балансирани на 0 и четирите,няма биене или каквито и да е други признаци за проблеми!
Поради малкия офсет (ЕТ14) нямаше начин това да стане с фланци,защото джантите щяха да изскочат адски много,решението беше с пълнене на дупките и разпробиване на нови такива + стоманени втулки от 72,4 към 57,1.
Снимка на джантата с оригиналните дупки не успях да намеря,затова започвам направо с пълненето - пълненето става на аргон,като в моя случай са напълнени целите с електрод - има вероятност да стане с парченца алуминии,но така става по-здраво.
Ето и напълнена и необработена джанта отпред и отзад:

Изображение
Изображение
Следваща стъпка - изравняване на вътрешната повърхнина на джантите - по-добрия вариант бе това да стане на струг,но аз рискувах и ги изшкурих - нямам никакви проблеми,колата върви перфектно,няма биене,не се усеща че са пипани джантите - дори при много висока скорост.
Ето как изглежда след леко шкурене:

Изображение
Ето и крайния резултат след шкуренето и пробиването на новите отвори.Новите отвори се пробиват на координатна машина или CNC фреза,като се правят фаски за конуса на болтовете.
Следва набиването на втулките за централния отвор - снимки на тях нямам,но предполагам на всеки му е ясно за какво става въпрос - ако не,ще ги снимам и тях.
Изображение
Изображение
Изображение
Ето ги и на колата
Изображение




Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Re: How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот napster » Вто 06 май 2014 7:35


Със сигурност ще е полезна темата. Браво, че си се сетил да покажеш и обясниш :) Ако можеш да споделиш от кого/къде е правена цялата процедура и като финанси какво излиза също ще е хубаво за да може човек да си направи сметка къде може да му ги направят качествено съответно и срещу колко парички. На мен също ми предстой подобна интервенция и ще ми бъде от полза подобна информация.


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот toshara » Вто 06 май 2014 8:09


napster написа:Със сигурност ще е полезна темата. Браво, че си се сетил да покажеш и обясниш :) Ако можеш да споделиш от кого/къде е правена цялата процедура и като финанси какво излиза също ще е хубаво за да може човек да си направи сметка къде може да му ги направят качествено съответно и срещу колко парички. На мен също ми предстой подобна интервенция и ще ми бъде от полза подобна информация.

Цени ми бяха обявени от 200лв нагоре та чак до 500лв- това беше,при положение че всички операции бяха извършени на едно място.
При мен картинката е по-друга,защото реших заварките да са на едно място,дупките на друго.Заварките ги прави квартален заварчик,който се занимава с заваряне на всичко останало,вкл на джанти(ударени,скъсани,счупени и т.н. :mhihi ) и ми ги направи за скромната цена от по 10лв/джанта :icon_lol Дупките ги прави колегата "orbital" от форума,цената бе около 70-80лв,не си спомням точно,но работата му е перфектна - в Америка само за пробиването вземат по $200-300 но това е друга тема.Втулките са стоманени,с ширина 15мм и ми ги прави едно момче от София (намерих му обява в OLX :mhihi ) - просто всички стругари,които намерих в областта ме караха да ходя да им търся тръби,парчета, и т.н. и след обикаляне из пунктовете за вторични се отказах.Та момчето от София ми взе 25лв за втулките+материал+включена доставка - трябва да видя дали му пазя координатите.
Та равносметката - 40лв заварки + ~75лв дупчене + 25лв втулки = 140лв всичко :smile


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот slaveiko67 » Вто 06 май 2014 8:19


Чудесно си комбнирал нещата,колега!
За какви втулки става въпрос?За Ц.Отвор ли?
Тази интервенция,не намалява ли здравината на джантите и става ли и за друг модел джанти?Питам,защото съм чел,че има по-леки джанти-с примеси на магнезий...та при тях дали е въможна тази операция? :th_up


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот agumba » Вто 06 май 2014 8:25


Поздравявам те за оригиналното решение! Само едно нещо ме смущава малко - обясни, как точно, къде, и на каква машина проби новите отвори, и как оформи еровото закръгление за болтовете? Предполагам, си с оригиналните болтове за железните джанти, нали?


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот toshara » Вто 06 май 2014 9:10


За какви втулки става въпрос?За Ц.Отвор ли?

Да,за централния отвор
Само едно нещо ме смущава малко - обясни, как точно, къде, и на каква машина проби новите отвори, и как оформи еровото закръгление за болтовете? Предполагам, си с оригиналните болтове за железните джанти, нали?

Да,с оригиналните болтове съм.Как точно са направени отворите - не мога да отговоря,не присъствах на процеса.
За здравината - няма абсолютно никакъв проблем,ако са магнезиеви не знам как стоят нещата там.
При мен централната плоча е плътна,дебела 15мм.
Единствения проблем може би биха евентуални шупли в заварките - ако всичко е почистено както трябва,и ако се ползват качествени материали няма място за притеснение.
Едно от изискванията за цялата процедура е отзад да е равна плочата - тоест между дупките да няма олекотени участъци.
Не че и така не става,но ми се струва опасно.Варианта там е да се начертаят къде идват дупките и там да се напълни.
Ако искате повече снимки на разпробити джанти - напишете Fill and redrill в google и гледайте на воля :)


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот mupk0 » Вто 06 май 2014 9:15


10лв на джанта заварка е перфектно :) Избарал си късмета.Тук в СтЗ масово колегите ми взимат по 10лв на пръчка материал,а на тея 4 дупки заминават повече от 1 пръчка :)


Потребителски аватар
agumba
Мнения: 826
Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
Двигател: 1600 VTEC 110 hp
Местоположение: Ст.Загора

Re: How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот agumba » Вто 06 май 2014 9:39


Като гледам на снимката, май само фаски са им теглили, дано не ти създаде проблеми по-нататък, все пак, алуминия не е най-здравия материал. Ако втулката ти е изпипана както трябва, с добър допуск,всичко ще е ок, но все пак, на твое място, чат-пат бих свалял джантите, или поне ще развъртам болтовете, един по един, да проверя, дали няма разбиване на леглата им, там, където ляга заоблянето на главите им!


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот toshara » Вто 06 май 2014 14:39


Втулката е неподвижна сглобка,в джантата е леко набита,а на главината влиза без луфт,затова съм и намазал грес поради възможността от спичане.
Вече 1000км са минати горе-долу,никакви проблеми. :smile


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот grishitu » Сря 07 май 2014 12:05


В алуминиевите пръчки който се продават за заваряване има такива с % силиций и такива с % магнезий.


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот toshara » Чет 08 май 2014 21:39


grishitu написа:В алуминиевите пръчки който се продават за заваряване има такива с % силиций и такива с % магнезий.

И аз съм чувал така,но не мога да кажа със сигурност,но ако някой иска мога да прескоча до заварчика и да питам :wink


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот grishitu » Съб 10 май 2014 11:02


Няма бужда да се разхождаш, прочети пак поста ми и ще си отговориш.


dqdo_pop
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 21 дек 2011 19:16
Автомобил: Голф 2
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот dqdo_pop » Чет 15 май 2014 21:32


Масово се използват пръти добавъчен материал с 5% магнезий и с 4.5% или 12% слилиций
Както каза по горе нащо момче важно е да се зачисти добре алуминия.
10 лв на жанта е нормална цена и аз взимам толкова.Тези цени на пръчка не ме кефят,кутия килограм и половина доб.материал е 46 лв.,а вътре са мнооого пръчки
Тоше браво батювото,малко хора са толко ентусиасти да ходят наляво надясно и да се занимават за едни капли.
Втулките що не ги направихте текамит или някъв друг технически полимер,а стоманени.Алуминия се окислява там където контактува със стоманата...


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот mupk0 » Пет 16 май 2014 16:28


dqdo_pop написа:Масово се използват пръти добавъчен материал с 5% магнезий и с 4.5% или 12% слилиций
Както каза по горе нащо момче важно е да се зачисти добре алуминия.
10 лв на жанта е нормална цена и аз взимам толкова.Тези цени на пръчка не ме кефят,кутия килограм и половина доб.материал е 46 лв.,а вътре са мнооого пръчки
Тоше браво батювото,малко хора са толко ентусиасти да ходят наляво надясно и да се занимават за едни капли.
Втулките що не ги направихте текамит или някъв друг технически полимер,а стоманени.Алуминия се окислява там където контактува със стоманата...

Колега така е ,но масово още хората така ги смятат за жалост.Да не говорим,че в СтЗ масово е тва явление измежду колегите.Аз тепърва се уча на този метод,но като знам за една заварка на електродъгово колко взимат и колко е материала .... Лошото е ,че така хората се плашат от нас като някви все едно изкарваме стотици хиляди левове :D


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: How-to:Пълнене и разпробиване на джанти

Мнениеот toshara » Пет 16 май 2014 22:07


dqdo_pop написа:Масово се използват пръти добавъчен материал с 5% магнезий и с 4.5% или 12% слилиций
Както каза по горе нащо момче важно е да се зачисти добре алуминия.
10 лв на жанта е нормална цена и аз взимам толкова.Тези цени на пръчка не ме кефят,кутия килограм и половина доб.материал е 46 лв.,а вътре са мнооого пръчки
Тоше браво батювото,малко хора са толко ентусиасти да ходят наляво надясно и да се занимават за едни капли.
Втулките що не ги направихте текамит или някъв друг технически полимер,а стоманени.Алуминия се окислява там където контактува със стоманата...

Не знам защо,но имаx чувството,че ще е по-добре да са стоманени - набих ги с 2-3 удара с малко грес в джантата и не мисля,че ще има проблем ако реша да ги свалям - колкото и да окислят,с чука ще излязат.А и едва ли би им се наложило на тези джанти някога да са отново на 72.4мм централен отвор - просто няма автомобил 4х100 с толкова голям ц.отвор



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта