Йелп
ТЪРСЯ за Г3: Ел. схема за регулиране височината на фаровете
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- tankishev
- Мнения: 437
- Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ТЪРСЯ за Г3: Ел. схема за регулиране височината на фаровете
Бях пускал подобна тема преди година и wili беше сложил схемата, но уви някой е изтрил снимката от сървъра.
Йелп
Йелп
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
vasstop написа:tankishev написа:.. .не ми е ясно как да вържа потенциометъра дето ги управлява.
Системата трябва да я имаш вързана по подразбиране, ключа на фаровете ако смениш би трябвало да ти работи. Въпроса е дали имаш изведени кабели до машинките отпред.
цъ.. ако няма опция предвидена заводски, немеца не е турнал кабели неговото мами..
- tankishev
- Мнения: 437
- Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
wili98 написа:цъ.. ако няма опция предвидена заводски, немеца не е турнал кабели неговото мами..
точно така ... за разлика от халогените няма кабели за регулиране на височината на фаровете ... причината е че потенциометъра е на отделна букса от фаровете (екстра
та ... въпроса е как да се върже ... странното е че има 4 кабела излизащи от 3те пина.... защо има 2 кафеви от 3ти пин незнам
схемата му е цаката или някой с мултицет да си проследи кабелчетата къде се вързват.
- tankishev
- Мнения: 437
- Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
da6o_amvr написа:Аз ще изкажа моите предположения-тъй като кафявите кабели са 100%масата сигурно единия кабел за масата и кабелчето излизащи от първия пин са за 1-я фар,а другия кафяв и кабела на 2рия пин са за другия фар.Поне моята логика до това ме води.Ама нека се изкаже и някой по в час от мен.
аве тове не може да е точно така поради следната причина ... фаровете се регулират с 2 моторчета 1 за левият и едно за десният ... самият реглаж е на следният принцип ... моторчето поема 12+, маса и контролен сигнал ... поради 12+ и масата почва да се върти ... докато се върти чепрвяка едно буталце излиза/прибира се и регулира фара .... в същото време буталцето е вързано с потенциометър ... когато потенциометъра достигне до определено положение сравнено с контролният сигнал моторчето престава да се върти и фара заспива на тази позиция .... та с 2 думи 12+ и маса за всяко от двете моторчета може да се вземе от акумулатора ... единственото от което имат нужда е контролен сигнал от потенциометъра в купето .... този сигнал трябва да е еднакъв и за 2те моторчета.
+ това както казах съпротивлението м/у 1 и 3ти пин е винаги 0.85ом така, че не очаквай да регулира нещо .....
Вили ... намери схемичката .... моляяяяяяяяяяяяя
- tankishev
- Мнения: 437
- Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Мерси wili ... през празниците разцъках кабеляците и успях да вържа моторчетата позлвайки мултицет и метода опит грешка ... значи за да не пускам нова тема ще опиша тук как става .. а по-нататък ако се сетя ще снимам и ще пусна и снимки...
...такаа .... за да сложите моторчета за регулиране височината на фаровете ви трябват следните неща:
1) 2 моторчета от Г3/Поло с букси и малко кабел (мисля може и от Пасат) около 40лв. на парче
2) 2ва 3ри метра кабел многожилен (нека да е поне 1/1.5)
3) клеми/букса (виж по долу)
4) изолирбанд
5) реостат (врътка за регулиране на фаровете) - най-добре оригинален .. върви до 15лв. на Симеон
Процедурата е следната ... :
1) за ваша радост немеца е прекарал по-важната част от окабеляването (от купето до големият 15 пинов конектор над радиатора)
2) кабелите които ви интересуват са кафяво син и червено син ... и съответно се намират на пин 1 и 15 (най горе и най долу) ... по червеният кабел идва управляващ сигнал по кафевият - маса
3) в моторчетата влизат 3 кабела - маса/управляващ сигнал/12+ (жълт кабел) .... маса и управляващ ще си вземете от буксата над радиатора ... а 12+ се взема от жълтият кабел захранващ късите светлини на фаровете
4) самото свързване на кабелите може да стане по много начини но аз го направих по следният:
4.а) направих си 1 метър двоен кабел и го свръзах с буксите за моторчетата на позициите маса и управляващ сигнал. От позиции 12+ пуснах 2 малки кабелчета (по едно от всяка букса), които да вържа към късите светлини.... по средата на кабела запоих по едно разклонение за маса и управляващ което да вържа към 15 пиновата букса над радиатора.
4.б) отворих 15 пиновият конектор ... с помоща на клещи издърпах големите пинове 1 и 15 и с помоща на дебела игла изтърбуших празните гумени тапички ... взех две женски клеми от стара изтърбушена букса и ги прекарах през гумените тапички ... след това ги запои за кабела към моторчетата (една клема за маса и една за управляващ сигнал)
4.в) запоените клеми ръгнах обратно в 15 пиновият конектор и грижливо запуших дупките обратно с гумените тапи ... след това с помоща на клещи сложих обратно мъжките пинове 1 и 15 ... затворих 15 пиновият конектор и свързах кабелчетата за 12+ от всяко моторче към кабела за късите светлини (жълт отдясно и жълт-черен отляво).
5) след тази процедура вече окабеляването ви стига до купето ... ако махнете таблото с бушоните ще видите един червена 4 пинова букса, която си виси там и не е вързана към нищо ... 4те кабели влизащи в тази букса са 12+ от акумулатора (жълт-син), маса към моторчетата (кафяв-син), маса към акумулатора (кафяв), управляващ сигнал към моторчетата (червен син)
6) от тук вече е лесно ... в самият реостат за регулиране на височината влиза букса с 3 пина ... 12+/управляващ сигнал/маса ... на пин 3 (маса) са запоени едновременно кафяв (маса акумулатор) и кафяв-син (маса към моторчетата).... правите си едно кабелче с 3 жици .... (двата кафеви можете да ги свържете отще долу при буксата)
Принципа на работата е следният
12+ и маса влизат в реостата .... в зависимост от това как е завъртян излиза определен сигнал по управляващият кабел ... моторчетата получават 12+ при включени къси и маса постояно ... така при включени къси управляващият сигнал определя позицията им.
Това е всичко ... хайде със здраве.
...такаа .... за да сложите моторчета за регулиране височината на фаровете ви трябват следните неща:
1) 2 моторчета от Г3/Поло с букси и малко кабел (мисля може и от Пасат) около 40лв. на парче
2) 2ва 3ри метра кабел многожилен (нека да е поне 1/1.5)
3) клеми/букса (виж по долу)
4) изолирбанд
5) реостат (врътка за регулиране на фаровете) - най-добре оригинален .. върви до 15лв. на Симеон
Процедурата е следната ... :
1) за ваша радост немеца е прекарал по-важната част от окабеляването (от купето до големият 15 пинов конектор над радиатора)
2) кабелите които ви интересуват са кафяво син и червено син ... и съответно се намират на пин 1 и 15 (най горе и най долу) ... по червеният кабел идва управляващ сигнал по кафевият - маса
3) в моторчетата влизат 3 кабела - маса/управляващ сигнал/12+ (жълт кабел) .... маса и управляващ ще си вземете от буксата над радиатора ... а 12+ се взема от жълтият кабел захранващ късите светлини на фаровете
4) самото свързване на кабелите може да стане по много начини но аз го направих по следният:
4.а) направих си 1 метър двоен кабел и го свръзах с буксите за моторчетата на позициите маса и управляващ сигнал. От позиции 12+ пуснах 2 малки кабелчета (по едно от всяка букса), които да вържа към късите светлини.... по средата на кабела запоих по едно разклонение за маса и управляващ което да вържа към 15 пиновата букса над радиатора.
4.б) отворих 15 пиновият конектор ... с помоща на клещи издърпах големите пинове 1 и 15 и с помоща на дебела игла изтърбуших празните гумени тапички ... взех две женски клеми от стара изтърбушена букса и ги прекарах през гумените тапички ... след това ги запои за кабела към моторчетата (една клема за маса и една за управляващ сигнал)
4.в) запоените клеми ръгнах обратно в 15 пиновият конектор и грижливо запуших дупките обратно с гумените тапи ... след това с помоща на клещи сложих обратно мъжките пинове 1 и 15 ... затворих 15 пиновият конектор и свързах кабелчетата за 12+ от всяко моторче към кабела за късите светлини (жълт отдясно и жълт-черен отляво).
5) след тази процедура вече окабеляването ви стига до купето ... ако махнете таблото с бушоните ще видите един червена 4 пинова букса, която си виси там и не е вързана към нищо ... 4те кабели влизащи в тази букса са 12+ от акумулатора (жълт-син), маса към моторчетата (кафяв-син), маса към акумулатора (кафяв), управляващ сигнал към моторчетата (червен син)
6) от тук вече е лесно ... в самият реостат за регулиране на височината влиза букса с 3 пина ... 12+/управляващ сигнал/маса ... на пин 3 (маса) са запоени едновременно кафяв (маса акумулатор) и кафяв-син (маса към моторчетата).... правите си едно кабелче с 3 жици .... (двата кафеви можете да ги свържете отще долу при буксата)
Принципа на работата е следният
12+ и маса влизат в реостата .... в зависимост от това как е завъртян излиза определен сигнал по управляващият кабел ... моторчетата получават 12+ при включени къси и маса постояно ... така при включени къси управляващият сигнал определя позицията им.
Това е всичко ... хайде със здраве.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта
