ТЪРСЯ за Г3: Ел. схема за регулиране височината на фаровете

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
tankishev
Мнения: 437
Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ТЪРСЯ за Г3: Ел. схема за регулиране височината на фаровете

Мнениеот tankishev » Вто 24 апр 2007 10:35


Бях пускал подобна тема преди година и wili беше сложил схемата, но уви някой е изтрил снимката от сървъра.

Йелп :(




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 24 апр 2007 11:20


тоя някой съм аз.. щото е на мой сървар..
като се прибера ако се сетя, ще я пусна пак///


Потребителски аватар
tankishev
Мнения: 437
Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tankishev » Чет 26 апр 2007 8:50


wili98 написа:тоя някой съм аз.. щото е на мой сървар..
като се прибера ако се сетя, ще я пусна пак///


хайде сети се моля те ... че моторчетата седят в къщи и берат прах ... аз разбрах какви сигнали трябват към тях .. .не ми е ясно как да вържа потенциометъра дето ги управлява.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 26 апр 2007 10:41


tankishev написа:.. .не ми е ясно как да вържа потенциометъра дето ги управлява.

Системата трябва да я имаш вързана по подразбиране, ключа на фаровете ако смениш би трябвало да ти работи. Въпроса е дали имаш изведени кабели до машинките отпред. :roll:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 26 апр 2007 11:19


vasstop написа:
tankishev написа:.. .не ми е ясно как да вържа потенциометъра дето ги управлява.

Системата трябва да я имаш вързана по подразбиране, ключа на фаровете ако смениш би трябвало да ти работи. Въпроса е дали имаш изведени кабели до машинките отпред. :roll:

цъ.. ако няма опция предвидена заводски, немеца не е турнал кабели неговото мами..


Потребителски аватар
tankishev
Мнения: 437
Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tankishev » Чет 26 апр 2007 14:49


wili98 написа:цъ.. ако няма опция предвидена заводски, немеца не е турнал кабели неговото мами..


точно така ... за разлика от халогените няма кабели за регулиране на височината на фаровете ... причината е че потенциометъра е на отделна букса от фаровете (екстра :-) ) ...аз си купих един потенциометър заедно с буксата и гледам че отзад има 3 пина на два от пиновете има кабели около 1кв.мм (жълт и червен) ... а от пин 3 излизат 2 кабела по 0.5мм кафеви ... "анализа" с мултицет показва, че съпротивлението м/у пин 1 и 3 (жълт и кафеви кабели) е винаги R=0.85 ома (съпротивлението на потенциометъра предполагам) ... съответно съпротивлението м/у 1-2 и 3-2 варира в зависимост от позицията на потенциометъра ... та

та ... въпроса е как да се върже ... странното е че има 4 кабела излизащи от 3те пина.... защо има 2 кафеви от 3ти пин незнам :? ... за какво се ползва връзката м/у 1 и 3 пин (винаги 0.85 ом) незнам :?

схемата му е цаката или някой с мултицет да си проследи кабелчетата къде се вързват.


Потребителски аватар
Дашо
Пернишки бек
Мнения: 6104
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Градът на мечтите - Перник, щата Мошингтън

Мнениеот Дашо » Чет 26 апр 2007 15:25


Аз ще изкажа моите предположения-тъй като кафявите кабели са 100%масата сигурно единия кабел за масата и кабелчето излизащи от първия пин са за 1-я фар,а другия кафяв и кабела на 2рия пин са за другия фар.Поне моята логика до това ме води.Ама нека се изкаже и някой по в час от мен. :roll:


Потребителски аватар
tankishev
Мнения: 437
Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tankishev » Съб 28 апр 2007 16:00


da6o_amvr написа:Аз ще изкажа моите предположения-тъй като кафявите кабели са 100%масата сигурно единия кабел за масата и кабелчето излизащи от първия пин са за 1-я фар,а другия кафяв и кабела на 2рия пин са за другия фар.Поне моята логика до това ме води.Ама нека се изкаже и някой по в час от мен. :roll:


аве тове не може да е точно така поради следната причина ... фаровете се регулират с 2 моторчета 1 за левият и едно за десният ... самият реглаж е на следният принцип ... моторчето поема 12+, маса и контролен сигнал ... поради 12+ и масата почва да се върти ... докато се върти чепрвяка едно буталце излиза/прибира се и регулира фара .... в същото време буталцето е вързано с потенциометър ... когато потенциометъра достигне до определено положение сравнено с контролният сигнал моторчето престава да се върти и фара заспива на тази позиция .... та с 2 думи 12+ и маса за всяко от двете моторчета може да се вземе от акумулатора ... единственото от което имат нужда е контролен сигнал от потенциометъра в купето .... този сигнал трябва да е еднакъв и за 2те моторчета.

+ това както казах съпротивлението м/у 1 и 3ти пин е винаги 0.85ом така, че не очаквай да регулира нещо .....

Вили ... намери схемичката .... моляяяяяяяяяяяяя :roll:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 30 апр 2007 13:07


Изображение

взето е от книжката за поло 90-94 год.


Потребителски аватар
tankishev
Мнения: 437
Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tankishev » Сря 02 май 2007 10:57


Мерси wili ... през празниците разцъках кабеляците и успях да вържа моторчетата позлвайки мултицет и метода опит грешка ... значи за да не пускам нова тема ще опиша тук как става .. а по-нататък ако се сетя ще снимам и ще пусна и снимки...
...такаа .... за да сложите моторчета за регулиране височината на фаровете ви трябват следните неща:

1) 2 моторчета от Г3/Поло с букси и малко кабел (мисля може и от Пасат) около 40лв. на парче
2) 2ва 3ри метра кабел многожилен (нека да е поне 1/1.5)
3) клеми/букса (виж по долу)
4) изолирбанд
5) реостат (врътка за регулиране на фаровете) - най-добре оригинален .. върви до 15лв. на Симеон

Процедурата е следната ... :
1) за ваша радост немеца е прекарал по-важната част от окабеляването (от купето до големият 15 пинов конектор над радиатора)
2) кабелите които ви интересуват са кафяво син и червено син ... и съответно се намират на пин 1 и 15 (най горе и най долу) ... по червеният кабел идва управляващ сигнал по кафевият - маса
3) в моторчетата влизат 3 кабела - маса/управляващ сигнал/12+ (жълт кабел) .... маса и управляващ ще си вземете от буксата над радиатора ... а 12+ се взема от жълтият кабел захранващ късите светлини на фаровете
4) самото свързване на кабелите може да стане по много начини но аз го направих по следният:
4.а) направих си 1 метър двоен кабел и го свръзах с буксите за моторчетата на позициите маса и управляващ сигнал. От позиции 12+ пуснах 2 малки кабелчета (по едно от всяка букса), които да вържа към късите светлини.... по средата на кабела запоих по едно разклонение за маса и управляващ което да вържа към 15 пиновата букса над радиатора.
4.б) отворих 15 пиновият конектор ... с помоща на клещи издърпах големите пинове 1 и 15 и с помоща на дебела игла изтърбуших празните гумени тапички ... взех две женски клеми от стара изтърбушена букса и ги прекарах през гумените тапички ... след това ги запои за кабела към моторчетата (една клема за маса и една за управляващ сигнал)
4.в) запоените клеми ръгнах обратно в 15 пиновият конектор и грижливо запуших дупките обратно с гумените тапи ... след това с помоща на клещи сложих обратно мъжките пинове 1 и 15 ... затворих 15 пиновият конектор и свързах кабелчетата за 12+ от всяко моторче към кабела за късите светлини (жълт отдясно и жълт-черен отляво).
5) след тази процедура вече окабеляването ви стига до купето ... ако махнете таблото с бушоните ще видите един червена 4 пинова букса, която си виси там и не е вързана към нищо ... 4те кабели влизащи в тази букса са 12+ от акумулатора (жълт-син), маса към моторчетата (кафяв-син), маса към акумулатора (кафяв), управляващ сигнал към моторчетата (червен син)
6) от тук вече е лесно ... в самият реостат за регулиране на височината влиза букса с 3 пина ... 12+/управляващ сигнал/маса ... на пин 3 (маса) са запоени едновременно кафяв (маса акумулатор) и кафяв-син (маса към моторчетата).... правите си едно кабелче с 3 жици .... (двата кафеви можете да ги свържете отще долу при буксата)

Принципа на работата е следният
12+ и маса влизат в реостата .... в зависимост от това как е завъртян излиза определен сигнал по управляващият кабел ... моторчетата получават 12+ при включени къси и маса постояно ... така при включени къси управляващият сигнал определя позицията им.

Това е всичко ... хайде със здраве.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта