Темпомат за VW Bora 99г. AGZ (без електронен педал за газта)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Adolf
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
Автомобил: Bora V5
Двигател: AGZ
Местоположение: Sofia

Темпомат за VW Bora 99г. AGZ (без електронен педал за газта)

Мнениеот Adolf » Чет 11 юли 2013 14:20


Здравейте!
Отдавна имах желание да си сложа темпомата на Bora-та, но предвид цените за тази екстричка, при моделите с жило на дросела, така и не си купих.
Затова реших сам да си измайсторя един.
Темпоматът който успях да направя работи както "стоковият" с едно изключение: няма обратна връзка със скоростта на колата => не държи постоянна скорост, а постоянна газ. Това ще рече, че при изкачване (например) скоростта която съм "закрепил" ще падне(което лесно се коригира с няколко натискания на бутона '+').
Моят темпомат работи с помощта на микроконтролер, който управлява стъпково моторче, което пък от своя страна дърпа жилото на дросела(Не оригиналното а допълнително сложено).Докато работи може пак да се подава газ.
При натискане на спирачката или съединителя се изключва автоматично.
Управлява се с оригиналната ръчка на VAG 18G 953 513 A.

Темпоматът е още в тестов период(при мен работи отлично вече 2а месеца)предвид това че съм единственият с такъв.
На практика няма огранияение за моделът на колата, важното е само да е с жило на газта, да не е автоматик и да има подходящо място под капака за ст. мотор.

Всички части излизат около 130 лв,като това включва и цената на лостчето(само то струва 75лв )но може и без него(може да се поставят 2е бутончета и ключе навсякъде в колата)(Цената е горе- долу , може да съм пропуснал нещо)
Има и още няколко възможности за смъкване на цената, но това предстои да се изпита. :)

Целта на тази тема(не съм сигурен че съм в правилният раздел :) )е да разбера дали има желаещи за такъв вид темпомат.

Ако иама достатъчно желаещи мога да започна да "сглобявам" темпоматчета . 80% от частите се поръчват от Китай и тъй като не съм производител или търговец , не съм влагал пари в повече части и те не са налични при мен. Идват за около 20 дни.
Ако цената на всички части е около 130лв(+/- че не съм 100% сигурен) крайната цена ще е около 170лв с монтаж и настройка от моя страна.

Пак повтарям всичко е примерно и все още не продавам нищо.
Прикачени файлове
IMG_20130614_115210.jpg
Управляващият блок(малко е home made :))
IMG_20130711_154944.jpg
Така изглежда ръчката




Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Темпомат за VW Bora 99г. AGZ (без електронен педал за га

Мнениеот jordancho » Сря 26 мар 2014 4:53


Колега, има ли някакво развитие с темпомата ?


Потребителски аватар
Vag_activator
Мнения: 941
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Темпомат за VW Bora 99г. AGZ (без електронен педал за га

Мнениеот Vag_activator » Сря 26 мар 2014 11:09


А когато се натисне съединителя и ли спирачката,направен ли е да се дезактивира?
Защото е много неприятно като се натисне съединителя,двигателят се разтоварва и оборотите здраво се вдигат и се изфорсирва....
Помислете и над това като тествате,хубаво е да го има...

Едит: Моя грешка колега,не съм го прочел това на 12-ти ред...

Последна промяна от Vag_activator на Сря 26 мар 2014 16:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Темпомат за VW Bora 99г. AGZ (без електронен педал за га

Мнениеот kris11 » Сря 26 мар 2014 14:20


Vag_activator написа:А когато се натисне съединителя и ли спирачката,направен ли е да се дезактивира?

Колегата го е описал на 12 ред в неговия пост, че има дезактивация.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Темпомат за VW Bora 99г. AGZ (без електронен педал за га

Мнениеот jordancho » Сря 26 мар 2014 17:04


Колега, трябва да измислиш някаква обратна връзка, в противен случай цялата тази платка би могла да се замести с едно жило и ефекта ще е същия. Няма ли вариант да накараш контролера да брои импулсите от някой датчик примерно или да хванеш импулсите от кабела за свеща на първи цилиндър примерно, така броя импулси в секунда примерно ще отговарят на определени обороти на двигателя, а от там и на определена скорост.


Потребителски аватар
Adolf
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
Автомобил: Bora V5
Двигател: AGZ
Местоположение: Sofia

Re: Темпомат за VW Bora 99г. AGZ (без електронен педал за га

Мнениеот Adolf » Вто 03 юни 2014 20:33


jordancho написа:Колега, трябва да измислиш някаква обратна връзка, в противен случай цялата тази платка би могла да се замести с едно жило и ефекта ще е същия. Няма ли вариант да накараш контролера да брои импулсите от някой датчик примерно или да хванеш импулсите от кабела за свеща на първи цилиндър примерно, така броя импулси в секунда примерно ще отговарят на определени обороти на двигателя, а от там и на определена скорост.

Ами няма да е същото ако го замениш с жило :)
А иначе точно това ще направя - сигнала от бобината(този който е 12V) и по него ще се мери скоростта(т.е. оборотите :) ).



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта