Здравейте!
Отдавна имах желание да си сложа темпомата на Bora-та, но предвид цените за тази екстричка, при моделите с жило на дросела, така и не си купих.
Затова реших сам да си измайсторя един.
Темпоматът който успях да направя работи както "стоковият" с едно изключение: няма обратна връзка със скоростта на колата => не държи постоянна скорост, а постоянна газ. Това ще рече, че при изкачване (например) скоростта която съм "закрепил" ще падне(което лесно се коригира с няколко натискания на бутона '+').
Моят темпомат работи с помощта на микроконтролер, който управлява стъпково моторче, което пък от своя страна дърпа жилото на дросела(Не оригиналното а допълнително сложено).Докато работи може пак да се подава газ.
При натискане на спирачката или съединителя се изключва автоматично.
Управлява се с оригиналната ръчка на VAG 18G 953 513 A.
Темпоматът е още в тестов период(при мен работи отлично вече 2а месеца)предвид това че съм единственият с такъв.
На практика няма огранияение за моделът на колата, важното е само да е с жило на газта, да не е автоматик и да има подходящо място под капака за ст. мотор.
Всички части излизат около 130 лв,като това включва и цената на лостчето(само то струва 75лв )но може и без него(може да се поставят 2е бутончета и ключе навсякъде в колата)(Цената е горе- долу , може да съм пропуснал нещо)
Има и още няколко възможности за смъкване на цената, но това предстои да се изпита. :)
Целта на тази тема(не съм сигурен че съм в правилният раздел :) )е да разбера дали има желаещи за такъв вид темпомат.
Ако иама достатъчно желаещи мога да започна да "сглобявам" темпоматчета . 80% от частите се поръчват от Китай и тъй като не съм производител или търговец , не съм влагал пари в повече части и те не са налични при мен. Идват за около 20 дни.
Ако цената на всички части е около 130лв(+/- че не съм 100% сигурен) крайната цена ще е около 170лв с монтаж и настройка от моя страна.
Пак повтарям всичко е примерно и все още не продавам нищо.
Темпомат за VW Bora 99г. AGZ (без електронен педал за газта)
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Темпомат за VW Bora 99г. AGZ (без електронен педал за га
Колега, има ли някакво развитие с темпомата ?
- Vag_activator
- Мнения: 941
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Темпомат за VW Bora 99г. AGZ (без електронен педал за га
А когато се натисне съединителя и ли спирачката,направен ли е да се дезактивира?
Защото е много неприятно като се натисне съединителя,двигателят се разтоварва и оборотите здраво се вдигат и се изфорсирва....
Помислете и над това като тествате,хубаво е да го има...
Едит: Моя грешка колега,не съм го прочел това на 12-ти ред...
Защото е много неприятно като се натисне съединителя,двигателят се разтоварва и оборотите здраво се вдигат и се изфорсирва....
Помислете и над това като тествате,хубаво е да го има...
Едит: Моя грешка колега,не съм го прочел това на 12-ти ред...
Последна промяна от Vag_activator на Сря 26 мар 2014 16:17, променено общо 1 път.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Темпомат за VW Bora 99г. AGZ (без електронен педал за га
Vag_activator написа:А когато се натисне съединителя и ли спирачката,направен ли е да се дезактивира?
Колегата го е описал на 12 ред в неговия пост, че има дезактивация.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Темпомат за VW Bora 99г. AGZ (без електронен педал за га
Колега, трябва да измислиш някаква обратна връзка, в противен случай цялата тази платка би могла да се замести с едно жило и ефекта ще е същия. Няма ли вариант да накараш контролера да брои импулсите от някой датчик примерно или да хванеш импулсите от кабела за свеща на първи цилиндър примерно, така броя импулси в секунда примерно ще отговарят на определени обороти на двигателя, а от там и на определена скорост.
- Adolf
- Мнения: 32
- Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
- Автомобил: Bora V5
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Sofia
Re: Темпомат за VW Bora 99г. AGZ (без електронен педал за га
jordancho написа:Колега, трябва да измислиш някаква обратна връзка, в противен случай цялата тази платка би могла да се замести с едно жило и ефекта ще е същия. Няма ли вариант да накараш контролера да брои импулсите от някой датчик примерно или да хванеш импулсите от кабела за свеща на първи цилиндър примерно, така броя импулси в секунда примерно ще отговарят на определени обороти на двигателя, а от там и на определена скорост.
Ами няма да е същото ако го замениш с жило :)
А иначе точно това ще направя - сигнала от бобината(този който е 12V) и по него ще се мери скоростта(т.е. оборотите :) ).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 154 госта