Елементарен собственоръчен имобилайзер

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Елементарен собственоръчен имобилайзер

Мнениеот radotom » Пет 27 апр 2007 12:54


Не са никак малко сводките на КАТ за 'противозаконно отнетите' автомобили.
Тъй като на няколко пъти сме си говорили за блокиране запалването на колите ни, реших, че няма да е излишно да пусна 3 простички схеми за целта.
Вжно условие, което си поставих при тези схемички беше да са супер прости, така, че почти всеки да може да си ги направи сам, да са евтини и да се прекъсва това, дето ще се прекъсва самичко след махане на контактния ключ, защото от личен опит знам, че когато оставяш колата за 2 минути, за 20 мин или за 2 часа, ама съм 'ей тука...', не се сещаш да я активираш тази 'екстра'
Всъщност, и трите схеми се основават на един и същи принцип, разликата е в това каkво прекъсват.
Необходимо ви е 1 реле с минимум 2 контакта НО (нормално отворени) -(т.е., когато няма напрежение, подадено на релето контактите да са отворени)
Необходимо ще е и едно малко ключе, което да скриете на подходящо, удобно за целта място.
А, да, и малко кабел...
Всичко можеда се набави в който и да е магазин за ел.компоненти

Специално за релетата отдавам предпочитанията си на полските релета R-15. В служебната си практика се убедих, че са по-издръжливи като брой цикли на включване и от релетата на ШРАК, които уж се водят за лидери на пазара.
По същия начин изглеждат и българските РМ-300
Добре е да се 'обработят' малко, така, че да се избегнат куплунговите връзки с цел да не се измъкне релето от цокъла при вибрации на автомобила.
Разбира се, уверете се, че релето е с 12V-ва бобина
Аз лично ги "обработвам" ето така:
Изтръгвам пиновете отдолу и слагам пластмасова устър-клема за 4 кв.мм. кабел, захваната с болтче М3

Изображение
Изображение

Бутончето: ето го моето предложение.

Изображение

Може да се използва и микробутонче тип 'пуканка'
Добре е да се монтира на малко парченце експериментална платка, която да може да се използва и за закрепяне на подходящото място.
Клемичките са бонус, за да не се занимавам с поялник в колата (въпреки, че си имам газов такъв и втори, на 12V съм си направил даже!) :)

Ето я първата схемичка:

Изображение

Тук се прекъсва сигнала, идващ от Хол-датчика. При инжекционите без наличие на този сигнал не се позволява и на дюзата/дюзите впръскване на гориво.
!!! ВНИМАНИЕ! Схемата е неприложима при автмобилите, които имат и втори датчик за положението на вала, примерно AFT моторите!
Не става, разбира се и за дизелите!

За тях конкретно са приложими следващите 2 схеми.
Ето тази, например, изключва горивната помпа:
Приложима е както за бензиновите, така и за дизеловите автомобили (сегаа... за най-новите дизели не нося отговорност, щото не съм гледал как са)
Подсигурете се, че релето ще издържи необходимия ток за достатъчно дълъг период от време! Аз за това съм дал 2 контакта, вързани паралелно.

Изображение

Само да уточня, че тази схемичка я бях закачил на бившия ми Г2-1.6D и в последствие разбрах, че е свършила страхотна работа на човека, дето взе Гонзо от мен

Тъй като това са трикове, общо взето известни на гепачите, предлагам и едно допълнение, което, надявам се, би ги затруднило още мъничко.
Разликата е в това, че тук не барате нищо по ел. инсталацията на колата, а се добавя един горивен клапан някъде по главния горивопровод.

Изображение

Вариант А)
Използва се нормално затворен клапан. Поставя се така, че горивото да не може да постъпи след него.Преди да е задействан той, достъпа на гориво е блокиран.
Вариант В)
Използва се нормално отворен клапан. Поставя се м/у входящия горивопровод и горивопровода за обратното гориво. Преди да е задействан този клапан горивото минава през него и се връща в резервоара, без да направи необходимото налягане за работата на автомобила.
!!! Това не е изпробвано! Възможно е, ако помпата осигурява достатъчно голям дебит колата да може да се предвижва, макар и с големи прекъсвания !!! Ама аз лично бих се отказал да крада 'толкова развалена, прекъсваща кола" ;)
За това предлагам
Вариант С)
Същото, ама трипътен клапан!
Входа му е към горивната помпа, нормално отворения изход към маркуча за обратното гориво, а нормално затворения- към... евентуално инжекциона, ако сте с бензинов или нафтовата помпа, ако сте с дизелов автомобил.
Този, комбиниращ двата горни варианта случай избягва техните недостатъци: при вариант а) повишеното налягане във входящия тръбопровод, което би могло да доведе до неговото спукване (нещо се съмнявам, но знае ли човек... ако е доста остарял...), и проникването на гориво, достатъчно за подкарването на колата при вариант в)

Останах очарован и от идеята на РАСО:
paco написа:Не се прекъсва нищо :!:

Слага се един клапан за гориво преди помпата, но има и по-ефективен
начин .

Преди две години монтирах на един ПАСАТОР такъв клапан, но неговата работа беше следната. Ако не е изключен имобилаизера то при завъртане на контактния ключ клапана се отваря и през него нафтовата помпа засмуква въздух.
Ефека е поразителен :wink: колата гасне 20-30метра след като е запалена. Кой крадец ще се занимава да обезвъздушава системата. :wink:

Тоя клапан му спаси колицата един път в Бургас и втори в Севлиево.

РАСО


Те това е!
И накрая: Не забравяйте, че и с верга за дървото пред вас да сте вързали колата, гадоста е безгранична, мам.. му!
Успех на всички ентусиасти!




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 27 апр 2007 13:25


доби идейки Радо,но дано и крадците на автомобили не четат този пост :wink:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 27 апр 2007 13:30


Да добавя че това прекъсване е желателно да се направи ВЪТРЕ в делкото (ако там е датчика на Хол). Ако прекъсването е някъде навън (из инсталацията) и дойдат малко по-сериозни крадци (с т.нар. "паяк" - ECU с щипки за акумулатора и куплунзи за връзване към по-важните неща, което изцяло замества ел. инсталацията на колата), няма и да разберат че е имало някаква "защита". :-)
Ако обаче прекъсването е вътре в делкото, и е маскирано достатъчно добре, няма шанс дори с "паяка" да я запалят, а едва ли ще имат време да разглабят и оправят.
По-добре е да се направи без допълнителни кабели към делкото (напълно скрито), но в този случай трябва и малко електроника.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 27 апр 2007 14:03


mafiota написа: дано и крадците на автомобили не четат този пост :wink:

А бе... обмислях възможността да го пусна в ASCII код, ама... mhihi mhihi

psstv18rp написа:По-добре е да се направи без допълнителни кабели към делкото (напълно скрито), но в този случай трябва и малко електроника.

Губи се условието да е елементарно. :gruebel


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 27 апр 2007 18:17


Скрито бутонче ;)(не ключе) не е зле да го има в колата ви.
Браво.


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Мнениеот kristianatanasov » Пет 27 апр 2007 22:41


Полезна информация евала..само искам да допълня да внимавате каде поставяте скритото бутонче защото имам няколко познати и копчетата са им все под жапката :roll: а едва ли са само те.....А сега да кажа за моя имобилаизер-активира се и се дезактивира с магнит,просто докосвам едно място(няма да кажа кое) незнам на какъв принцип е така е купена колата.просто го давам като пример а разбирачите от форума могат да обяснят принципа защото ми се струва че е по скрито с магнита отколкото с бутон.!


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 27 апр 2007 22:47


За да става номера с магнит на мястото на бутона се слага рийд-ампула.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 27 апр 2007 23:01


kristianatanasov написа: защото ми се струва че е по скрито с магнита отколкото с бутон.!

Точно така! Просто вместо бутонче се слага риид-ампулка, както каза L&R
Още повече, има и поляризирани ампулки, които могат да се задействат само от правилно ориентиран магнит :!:
Евтина е, така, че редакцията отговаря на всички условия.
Единственото неудобство е, че мъкнеш магнитче, по което се лепи какво ли не! Но все пак е свързано със сигурността на колата ти, та може и да е оправдано...


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Нед 29 апр 2007 21:07


Магнита не го носиш със себе си,а го местиш само на друго място.


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Нед 29 апр 2007 21:31


На мен ми се върти в главата идеята да наредя 5-6 релета на които да закача комутатора + захранването на бобината. След това ще вържа релетата към "копче" и алармения имобилайзер.

Мамка му.. на пловдивския панаир имаше една фирма която предлагаше безжични имобилайзери само дето им загубих координатите.
Чипът представляваше ключодържател. Преди да се запали просто се приближава до приемника и воала.


Потребителски аватар
kaica_niko
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 16 апр 2007 16:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч
Контакти:

дф

Мнениеот kaica_niko » Пон 30 апр 2007 13:19


една по простичка схема която съм си сложил в колата върши работа.но въпреки че е проста самата схема е малко трудоемко да се реализира.
става въпрос за по модерен метод :wink:
код за запалването.
като в модерните коли,набираш кода ( 4 цифри) и 4ак тогава палиш иначе само чегърташ стартера :( .
който го интересува да пише на лични


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Пон 30 апр 2007 15:40


Уважаеми колеги,нека помислим как евентуално се краде цяла кола с цел отнемане от собственика.Хората които ще го направят са професионалисти и не бива да се подценяват като такива.Първото нещо е да се освободи волана и тя да се предвижи на спокойно място.Това може да стане и с тикане и с дърпане от друга кола.Начи разбиване ключалката на волана.Спиране на алармата.Перфектно познаване особеностите на автомобила и подаване плюс с жичка от акомулатора с цел запалване.Притока на горива - я да видим той какво иска - а да...хоп и него.Мерцедес "Е"класа на съсед с блокиране на скоростите беше преместен на километър от дома и при откриването всичко беше изтръмбушено.Неизвестно защо колата за щастие изоставена...Нека просто не ни се случва,нещата са сериозни.Ако ще правим нещо да затрудним крадците,то трябва да е нетрадиционно - а не запаване и приток на горивото.


Потребителски аватар
kaica_niko
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 16 апр 2007 16:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч
Контакти:

з

Мнениеот kaica_niko » Пон 30 апр 2007 19:58


това със кода беше просто идея.
иначе според мен най-добра работа вършат домашно приготвените аларми :D
фабричните всеки знае как действат.но собственоръчните си остават незнайни и те не се влияят от сряването на + на акумолатора


Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот napster » Сря 03 окт 2007 11:22


Помня на един пич голфа дето за да го запалиш трябваше да си наплюмчи пръстите и после натискаше нещо под волана за да направи контакт и след това въртеше ключа да запали :D Струва ми се хитро решението, но незнам на какъв принцип беше направено.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 03 окт 2007 20:12


Ами както колега по-горе беше споменал ако хората са решили да крадат колата нищо няма да ги спре :
Цитирам случката с Мерцедес-а на баща ми пред 3 години (обикновен 200Е от 88-ма).Имаше заключване на скоростите (механизъм,монтиран в Италия - заключваш лоста на Задна),аларма (Enforcer) немонтирана в България,имобилайзер (немагнитен ама безконтактен).Колата се застоя пред блока около 2 месеца (нямаше кой да я кара) и дори нямаше акумулатор.Как я гепиха (или поне са се опитали) :
краде се акумулатор от съседната Жигула,алармата се изгаря моментално когато писне (веднага щом са сложили акумулатора и са осъзнали че има аларма).Заключването на волана - потрошено,заключването на скоростите - изтръгнат скоростния лост и набита отвертка на негово място (реално два метални шиша заключват лоста за да е неподвижен).За щастие не са успяли да я запалят понеже сами са си вкарали автогол - когато са изгаряли алармата (незнам как точно) са изгорили и електрониката по запалването на колата и нещо по горивото (и двете се прекъсваха от алармата).Таблото вътре беше изтърбушено цялото с цел манипулация по кабелите.....решат ли няма спиране.
Аз съм си решил проблема с каско макар че ще ми е жал за колата ако я отнесат поне ще си изплати себестойността (излезе ми кум 4500 а каското е 4900 без да съм вписал радиото и джантите).
Иначе има много решения ама в крайна сметка всичко се свежда до нещо простовато и известно - или са прекъсва система по запалването или се прекъсва горивоподаването.Виждал съм хора които си махат кабела за делкото (високоволтовия) или палеца или какво ли не ама....това не е решение - ако са решили да крадат колата ще знаят че така правиш.
Както всички виждате алармаджиите при монтаж на аларма прекъсват някоя верига по запалването за не повече от 2 минути по часовник и за още около час накичват цялата аларма (управление на ел.стъкла,централно и т.н.).Е това показва че доста завидно познават ел.схемата на въпросния тип кола до детайл цвят на кабела за нещо си и точното място,откъдето преминава....е крадците може би ги знаят 10 пъти по-добре и работят 20 пъти по-бързо :)
Лошото е че двигателя е проста машинка сам по себе си и няма как да го накараш да не запали ако му дадеш ток и гориво....При системата с Паяк-а (външен компютър с прилежащите му куплунзи) повечето ни хитрини отпадат.
Тук е въпроса че не е идеята да не могат да ни откраднат колата а да ги забавим максимално (прекъсване на запалването в въвтрешен елемент на системата - делко или бубина) би ги забавило доста.Също и клапан на горивната система,защото трябва да разберат дали има със сигурност и ако има да бъде заобиколен по подходящ начин (за целта трябва да го открият къде е и да му дадат напрежение или да го отворят).
Най-удачно според мен е да се ползва еднопътен горивен клапан (за коли на бензин идеален е стар бензинов клапан).Защо стар - ами защото по-новите поколения нямат една екстра - врътка,която отваря клапана ръчно ако бубината е повредена или няма напрежение по някаква причина.Така и да се случи нещо на път с тази система тя се игнорира съвсем бързо (стига да знаеш къде точно е което е плюс-а на собственика).
Успех!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта