Тъй като на няколко пъти сме си говорили за блокиране запалването на колите ни, реших, че няма да е излишно да пусна 3 простички схеми за целта.
Вжно условие, което си поставих при тези схемички беше да са супер прости, така, че почти всеки да може да си ги направи сам, да са евтини и да се прекъсва това, дето ще се прекъсва самичко след махане на контактния ключ, защото от личен опит знам, че когато оставяш колата за 2 минути, за 20 мин или за 2 часа, ама съм 'ей тука...', не се сещаш да я активираш тази 'екстра'
Всъщност, и трите схеми се основават на един и същи принцип, разликата е в това каkво прекъсват.
Необходимо ви е 1 реле с минимум 2 контакта НО (нормално отворени) -(т.е., когато няма напрежение, подадено на релето контактите да са отворени)
Необходимо ще е и едно малко ключе, което да скриете на подходящо, удобно за целта място.
А, да, и малко кабел...
Всичко можеда се набави в който и да е магазин за ел.компоненти
Специално за релетата отдавам предпочитанията си на полските релета R-15. В служебната си практика се убедих, че са по-издръжливи като брой цикли на включване и от релетата на ШРАК, които уж се водят за лидери на пазара.
По същия начин изглеждат и българските РМ-300
Добре е да се 'обработят' малко, така, че да се избегнат куплунговите връзки с цел да не се измъкне релето от цокъла при вибрации на автомобила.
Разбира се, уверете се, че релето е с 12V-ва бобина
Аз лично ги "обработвам" ето така:
Изтръгвам пиновете отдолу и слагам пластмасова устър-клема за 4 кв.мм. кабел, захваната с болтче М3


Бутончето: ето го моето предложение.

Може да се използва и микробутонче тип 'пуканка'
Добре е да се монтира на малко парченце експериментална платка, която да може да се използва и за закрепяне на подходящото място.
Клемичките са бонус, за да не се занимавам с поялник в колата (въпреки, че си имам газов такъв и втори, на 12V съм си направил даже!)

Ето я първата схемичка:

Тук се прекъсва сигнала, идващ от Хол-датчика. При инжекционите без наличие на този сигнал не се позволява и на дюзата/дюзите впръскване на гориво.
!!! ВНИМАНИЕ! Схемата е неприложима при автмобилите, които имат и втори датчик за положението на вала, примерно AFT моторите!
Не става, разбира се и за дизелите!
За тях конкретно са приложими следващите 2 схеми.
Ето тази, например, изключва горивната помпа:
Приложима е както за бензиновите, така и за дизеловите автомобили (сегаа... за най-новите дизели не нося отговорност, щото не съм гледал как са)
Подсигурете се, че релето ще издържи необходимия ток за достатъчно дълъг период от време! Аз за това съм дал 2 контакта, вързани паралелно.

Само да уточня, че тази схемичка я бях закачил на бившия ми Г2-1.6D и в последствие разбрах, че е свършила страхотна работа на човека, дето взе Гонзо от мен
Тъй като това са трикове, общо взето известни на гепачите, предлагам и едно допълнение, което, надявам се, би ги затруднило още мъничко.
Разликата е в това, че тук не барате нищо по ел. инсталацията на колата, а се добавя един горивен клапан някъде по главния горивопровод.

Вариант А)
Използва се нормално затворен клапан. Поставя се така, че горивото да не може да постъпи след него.Преди да е задействан той, достъпа на гориво е блокиран.
Вариант В)
Използва се нормално отворен клапан. Поставя се м/у входящия горивопровод и горивопровода за обратното гориво. Преди да е задействан този клапан горивото минава през него и се връща в резервоара, без да направи необходимото налягане за работата на автомобила.
!!! Това не е изпробвано! Възможно е, ако помпата осигурява достатъчно голям дебит колата да може да се предвижва, макар и с големи прекъсвания !!! Ама аз лично бих се отказал да крада 'толкова развалена, прекъсваща кола"

За това предлагам
Вариант С)
Същото, ама трипътен клапан!
Входа му е към горивната помпа, нормално отворения изход към маркуча за обратното гориво, а нормално затворения- към... евентуално инжекциона, ако сте с бензинов или нафтовата помпа, ако сте с дизелов автомобил.
Този, комбиниращ двата горни варианта случай избягва техните недостатъци: при вариант а) повишеното налягане във входящия тръбопровод, което би могло да доведе до неговото спукване (нещо се съмнявам, но знае ли човек... ако е доста остарял...), и проникването на гориво, достатъчно за подкарването на колата при вариант в)
Останах очарован и от идеята на РАСО:
paco написа:Не се прекъсва нищо![]()
Слага се един клапан за гориво преди помпата, но има и по-ефективен
начин .
Преди две години монтирах на един ПАСАТОР такъв клапан, но неговата работа беше следната. Ако не е изключен имобилаизера то при завъртане на контактния ключ клапана се отваря и през него нафтовата помпа засмуква въздух.
Ефека е поразителенколата гасне 20-30метра след като е запалена. Кой крадец ще се занимава да обезвъздушава системата.
![]()
Тоя клапан му спаси колицата един път в Бургас и втори в Севлиево.
РАСО
Те това е!
И накрая: Не забравяйте, че и с верга за дървото пред вас да сте вързали колата, гадоста е безгранична, мам.. му!
Успех на всички ентусиасти!