Благодарности към Niksi!!!!..
за навременните и акуратни съвети.. и споделеният инструмент
Така.. предисловието..
почна да харчи много масло /всъщност след като сложих мотора забелязах, че харчи/.
Мааше литър на 1000 км.. и то извънградско когато я натискам..
Мотора е седял почти 2 години... ей така на сухо.. без масло..
и викам дай да почвам гумичките на клапаните.
Вода не харчи, не надува маркучите.. и си викам една профилактика.. не е зле
Стъпка по стъпка:
0) Разкачвате акумулатора.. да не се изкушите да врътнете в неподходящ момент Свободна + ръчна
1) Откачате долният маркуч към радиатора.. с леген отдолу /все пак пазите антифриза.. че и той пари струва/
2) след което се източи, окачвате големият къс маркуч към трихуйника.
3) след което на два болта откачвате трихуйника с термостата...
4) сваляте възд. филтър, заедно със "стадиона"
5) развивате горивните маркучи към моното /малко бнензин ще пръсне.. все пак е под налягане/
6) Сваляте моноинжекцията - тя е на 4 болта 10 ки.. разкачвате маркучите от нея.. и си я прибирате.
6.5) за да не ви пречи пластмасовата рейка в която са кабелите за моното и пр.. има две щифчета.. те се избутват надолу.. след което ги търсите като паднат
7) Подхващате да разкачите всмук. колектор
болтовете/гайките са 13;
8 ) Разкачвате изпускателният колектор..
Гайките са 12, и внимателно с тях.. пръскате ако се налага обилно с ВД
40.. там трябва търпение...
9) Сваляте капака на клапаните... 3 болта 10мм
9.5) Сваляте капака на ангр. ремък - 4 щипки по две от страна.. горе и долу...
10) След което идва ред да свалите зъбното колело.. на разпр. вал...
то е 24 мм.. ама си трябва тръба, и здраво да заклещите някак да не се върти колелото.. НЕ разчитайте да блокирате колата, и да го спира ангр. ремък..... блокирайте го .. с някакъв инструмент.. дал щее отверка нещо.. дал ще е специален инструмент.. но да знаете, че се отвърта трудно...
Не подпирайте на болта който държи задният капак към блока.. кърти се... аз го изкъртих с лекота
Е с пистолет.. най-добре
Междинно се обаждате на Niksi за да го питате що не може да се отвърти шибаният болт.. а те просто щото няма рамо
11.) Развивате черупките на разпр. вал. 8 гахки 13мм.
12.) Развивате двата горни болта на делкото... и единият от двата за въртене на делкото.. този от към вас....демек отпред..от към предницата
вадите черупките. /забележете, че черупката м.у 3 и 4 цилиндър.. има цифричката 4/ много е важно да ги сложите в същият ред както са били при последващият монтаж.
13. ПРибирате вала с делкото + капачка + кабели...
тук са показани кои болтове трябва да развиете...двата...
14. С Еврейски 12стен.. /ба ли га кой номер../ се развиват болтовете на главата... вижда се как стърчи гордо от един от болтовете.... на горната снимка
след като ги развиете.. можете да свалите главата.....
При следващото слагане на главата силно препоръчително е да се слага с нови ОРИГИНАЛНИ болтове.. комплект..
15. Сваляте повдигачите/пуловете..
просто с нокнти.. ги изваждате нагоре...
16.. Пуловете трябва да се изпразнят.. преди да бъдат монтирани..
Ето и малко снимки на устройството за вадене на пуловете...
по принцип се изваждат най-лесно с бой и това специално VW устройство
Ето разглобен повдигач
НЕ обръщайте повдигача за да не изтече цялото масло.. след като извадите пулчето...
Давате главата на специалисти да я правят..
междувременно се запасявате с:
1) Чифт болтове за глава нови ОРИГИНАЛНИ.. щото другите са кашкавалени
3) Нова гарнитура
3.1) за изпускателните колектори
3.2) за всмукателните колектори
3.3) за капака на клапаните + гумички под болтовете
4) Семеринги.. за разпр. вал.
5) Масло.. /ако вече му е време/
6) Ако сте преебали повдигачите /което се вижда след като запалите/ чифт новиповдигачи..
7) Свещи .. силно препоръчително
Продължение с разпарчетосване "отдолу" и смяна на сегменти --> 2 страница
Смяна на гарнитура на 1.4 ABD
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Смяна на гарнитура на 1.4 ABD
Последна промяна от wili98 на Чет 07 фев 2008 0:43, променено общо 1 път.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
vasstop написа::cry:
при добро стечение на обстоятелствата.. четвъртък петък.. пак е на пътя..
нали виждаш на кво приличат буталата.. ;(
тоз път с ново моно от 1.8..
следват амортесьори... задни газови..
и между тях, трябва една стабилизираща щанга да сложа...
и заедно с нея, ще сваля генерацията.. щото последният път едни арабели като махаха катализатора.. ебаха мамата на ситуацията, и в момента се усещат газове в купето..
забравих да спомена..
почнах в 12:00 и в 14:00 бях готов за кафенце...
а пуловете ги "тресках" тази вечер
- luboveliki
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
http://vw.ilievi.com/howto/ABD.head.removal/
всички снимки които имам са тук.
Ако ти трябва нещо по-специфично.. свиркай овреме за да правя снимки и да качвам, докато е разкостен..
спомена, че при теб 2 ти цилиндър ... първи е от към ангр. ремък
е 7 останалите 10 бара..
сипи масло в цилиндъра... и пак премери компресията...
ако я вдигне.. си за сегменти.. но по-вероятно е клапан да не уплътнява нормално..
въпреки, че на този мотор имаше 14 равна компресия на всички цилиндри... /заради маслото/ което харчи..
споре Ники... луюфта на буталата изглежда нормален..., няма голям ръб.. нямам как да замеря хонинга... .. нямам уреди..
като го затворя, ще се чуе
очаквана цена :
100-150 кинта главата.. напасване на клапани, водачи.. гумички и всичко което е необходимо.. + шлайф.. и евентуално проверка за спукване... /не че имам повод за съмнения/
50 тина лева гарнитура...
30 лв други гарнитури
70 кинта масло + филтър
и свещи около 50...
и ще видим какво е станало
ааа и някой и друг лев за датчици.. че двата датчика бяха 0.3 ... много странно
всички снимки които имам са тук.
Ако ти трябва нещо по-специфично.. свиркай овреме за да правя снимки и да качвам, докато е разкостен..
спомена, че при теб 2 ти цилиндър ... първи е от към ангр. ремък
е 7 останалите 10 бара..
сипи масло в цилиндъра... и пак премери компресията...
ако я вдигне.. си за сегменти.. но по-вероятно е клапан да не уплътнява нормално..
въпреки, че на този мотор имаше 14 равна компресия на всички цилиндри... /заради маслото/ което харчи..
споре Ники... луюфта на буталата изглежда нормален..., няма голям ръб.. нямам как да замеря хонинга... .. нямам уреди..
като го затворя, ще се чуе
очаквана цена :
100-150 кинта главата.. напасване на клапани, водачи.. гумички и всичко което е необходимо.. + шлайф.. и евентуално проверка за спукване... /не че имам повод за съмнения/
50 тина лева гарнитура...
30 лв други гарнитури
70 кинта масло + филтър
и свещи около 50...
и ще видим какво е станало
ааа и някой и друг лев за датчици.. че двата датчика бяха 0.3 ... много странно
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
venll-vr написа:Виждам, че на 1,4 мотор сте сложили моно на 1,8 /или поне аз това разбах/. Та питането ми е дали ще може на 1,6 мотор да се сложи моно на 1,8 и какво би могло да промени това?
ами не виждаш, защото това си е неговото моно..
но моното от 1.8 си седи в багажника...
бях с него известно време..
ами разликата ли..
брутално развъртане на мотора.. като бензинова резачка беше..
моното си пасва 1:1...
само въздушният филтър е различен... но няма проблеми..
то малко странна цялата работа, щото съм с компир от 1043ААУ, моно от 1.8... или от 1.4 .. абе квото дойде...
иначе мономотроника.. в общи линии е достатъчно тъп.. и не му пука с кво моно работи.. важното е некой да цвъцка бензинец...
мани, че оня Ваското1, ме вкара в размисли, да свалям буталата да ги видя кво правят...
единственото нещо, което ме спира, е че съм без кола.. а колата от своя страна е на поляна и требе да се лега у калищака.. ;|
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ваското1 е хомо.....лист!!! щото: Васе.. ни са сърди молим та
Пусна ми мухата.. мръсника... вика кат си го обезглавил, вземи отвори картера.. и смени сегменти...
- вече си имам чифт сегменти - колбеншмид.. /или квит са там/ за около 120 кинта...
- гарнитура за картер
- Биелни лагер... /дано основните са наред/
Още днес се запасих с:
-Гарнитура за глава ~ 40
-гарнитура капак клапани ~ 20
-гарнитура всмук. колектор
-гарнутура изп. колектор
-един брой силикон Рейнз да си мацам... ~ 15 лв
-семеринг за разпр. вал - ба ли га...
-Масло 4 лтр.. някакво..10в40 титан нещо си колкото за 2-3 хиляди.. и го сменям....
-маслен филтър - около 10 лв...
-два датчика за налягане на маслото - 0.3 и 1.8
============================
за части някъде от порядъка на 300 лв май хвръкнаха /без отстъпките/...
Оставих главата за шлайф + смяна на водачи + гумички + напасване.. надявам се около 100 кинта да стигнат
ако утре стане... супер.. може в срадя да припалим дай боже...
утре с надежди колата да отиде на закрито.. и канал.. при бате Никси..
и ще и побаем
за сметка на това..
Днес бях калфа в качването на една глава пак Зрънчова.. ама на карбурация..
Таз кола как достигна раб. температура, направо ме уби...!!!!
колега.. ако четеш това.. сребристо поло метализе... мисля, че имам датчик за перката на радиатора.. мини да ти го дам... да махнеш това проклето копче..
Пусна ми мухата.. мръсника... вика кат си го обезглавил, вземи отвори картера.. и смени сегменти...
- вече си имам чифт сегменти - колбеншмид.. /или квит са там/ за около 120 кинта...
- гарнитура за картер
- Биелни лагер... /дано основните са наред/
Още днес се запасих с:
-Гарнитура за глава ~ 40
-гарнитура капак клапани ~ 20
-гарнитура всмук. колектор
-гарнутура изп. колектор
-един брой силикон Рейнз да си мацам... ~ 15 лв
-семеринг за разпр. вал - ба ли га...
-Масло 4 лтр.. някакво..10в40 титан нещо си колкото за 2-3 хиляди.. и го сменям....
-маслен филтър - около 10 лв...
-два датчика за налягане на маслото - 0.3 и 1.8
============================
за части някъде от порядъка на 300 лв май хвръкнаха /без отстъпките/...
Оставих главата за шлайф + смяна на водачи + гумички + напасване.. надявам се около 100 кинта да стигнат
ако утре стане... супер.. може в срадя да припалим дай боже...
утре с надежди колата да отиде на закрито.. и канал.. при бате Никси..
и ще и побаем
за сметка на това..
Днес бях калфа в качването на една глава пак Зрънчова.. ама на карбурация..
Таз кола как достигна раб. температура, направо ме уби...!!!!
колега.. ако четеш това.. сребристо поло метализе... мисля, че имам датчик за перката на радиатора.. мини да ти го дам... да махнеш това проклето копче..
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
vaskoto1 написа:вили, после малко кротката брат ми.
някои хора казват че при смяна само на сегменти няма грижа да си даваш отведнага колкот ти кеф газ ама аз мисля друго.
ако сакаш да слушкаш-2500км. до 2500 оборота!
после до 10к ще става все по хубаво...
ще не ща...
ще гледам да го кроткам..
айде да не е 2.5 хилки.. ма поне 1000 ще го пазя...
то че се види
ма със сигурност до 2500 няма да го вкарвам до прекъсвач.. ще го кроткам..
после тургам мотула и свещите.. и че го ева у дзевро
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта