за навременните и акуратни съвети.. и споделеният инструмент

Така.. предисловието..
почна да харчи много масло /всъщност след като сложих мотора забелязах, че харчи/.
Мааше литър на 1000 км.. и то извънградско когато я натискам..
Мотора е седял почти 2 години... ей така на сухо.. без масло..
и викам дай да почвам гумичките на клапаните.
Вода не харчи, не надува маркучите.. и си викам една профилактика.. не е зле

Стъпка по стъпка:
0) Разкачвате акумулатора.. да не се изкушите да врътнете в неподходящ момент

1) Откачате долният маркуч към радиатора.. с леген отдолу /все пак пазите антифриза.. че и той пари струва/
2) след което се източи, окачвате големият къс маркуч към трихуйника.
3) след което на два болта откачвате трихуйника с термостата...

4) сваляте възд. филтър, заедно със "стадиона"
5) развивате горивните маркучи към моното /малко бнензин ще пръсне.. все пак е под налягане/
6) Сваляте моноинжекцията - тя е на 4 болта 10 ки.. разкачвате маркучите от нея.. и си я прибирате.
6.5) за да не ви пречи пластмасовата рейка в която са кабелите за моното и пр.. има две щифчета.. те се избутват надолу.. след което ги търсите като паднат

7) Подхващате да разкачите всмук. колектор
болтовете/гайките са 13;

8 ) Разкачвате изпускателният колектор..
Гайките са 12, и внимателно с тях.. пръскате ако се налага обилно с ВД
40.. там трябва търпение...
9) Сваляте капака на клапаните... 3 болта 10мм
9.5) Сваляте капака на ангр. ремък - 4 щипки по две от страна.. горе и долу...
10) След което идва ред да свалите зъбното колело.. на разпр. вал...
то е 24 мм.. ама си трябва тръба, и здраво да заклещите някак да не се върти колелото.. НЕ разчитайте да блокирате колата, и да го спира ангр. ремък..... блокирайте го .. с някакъв инструмент.. дал щее отверка нещо.. дал ще е специален инструмент.. но да знаете, че се отвърта трудно...
Не подпирайте на болта който държи задният капак към блока.. кърти се... аз го изкъртих с лекота

Е с пистолет.. най-добре

Междинно се обаждате на Niksi за да го питате що не може да се отвърти шибаният болт.. а те просто щото няма рамо

11.) Развивате черупките на разпр. вал. 8 гахки 13мм.
12.) Развивате двата горни болта на делкото... и единият от двата за въртене на делкото.. този от към вас....демек отпред..от към предницата
вадите черупките. /забележете, че черупката м.у 3 и 4 цилиндър.. има цифричката 4/ много е важно да ги сложите в същият ред както са били при последващият монтаж.
13. ПРибирате вала с делкото + капачка + кабели...
тук са показани кои болтове трябва да развиете...двата...

14. С Еврейски 12стен.. /ба ли га кой номер../ се развиват болтовете на главата... вижда се как стърчи гордо от един от болтовете.... на горната снимка
след като ги развиете.. можете да свалите главата.....
При следващото слагане на главата силно препоръчително е да се слага с нови ОРИГИНАЛНИ болтове.. комплект..
15. Сваляте повдигачите/пуловете..
просто с нокнти.. ги изваждате нагоре...
16.. Пуловете трябва да се изпразнят.. преди да бъдат монтирани..
Ето и малко снимки на устройството за вадене на пуловете...
по принцип се изваждат най-лесно с бой




Ето разглобен повдигач



НЕ обръщайте повдигача за да не изтече цялото масло.. след като извадите пулчето...
Давате главата на специалисти да я правят..
междувременно се запасявате с:
1) Чифт болтове за глава нови ОРИГИНАЛНИ.. щото другите са кашкавалени
3) Нова гарнитура
3.1) за изпускателните колектори
3.2) за всмукателните колектори
3.3) за капака на клапаните + гумички под болтовете
4) Семеринги.. за разпр. вал.
5) Масло.. /ако вече му е време/
6) Ако сте преебали повдигачите /което се вижда след като запалите/ чифт новиповдигачи..

7) Свещи .. силно препоръчително
Продължение с разпарчетосване "отдолу" и смяна на сегменти --> 2 страница