Всъщност идеята не е лоша ама може да се направи по друг начин - вместо подгревни свещи да се ползва нагревател от сорта на бързовар ама изчислен за 12V - ще харчи по-малко а и топлообмена с нагряваната течност ще е по-добър.По повод мощността на нагревателя няма нужда да е много мощен понеже реално действа като при проточен бойлер ама в затворен кръг и доста по-малко дебит.Не ми става ясно само какво ще върти водата докато двигателя не работи (че дори и да работи разбира,че има някакво термостатче в цялата работа).
Мерцедес правят друго.Слагат се два електрически клапана тип кранче на входа и на изхода на радиаторчето.Между двете тръбички се слага една електрическа помпичка за вода (антифриз) като тя осигурява циркулацията през радиаторчето и превръща радиаторчето и помпичката в затворена система (клапаните пък я отделят от двигателя).В системата има и нагревателен елемент.Една проста електронна схема разсъждава така :
-докато колата не загрее над някакви градуса двата клапана са затворени и течност от двигателя не постъпва към радиаторчето а се върти през байпасен клапан,който е преди тези двата.В същото време работи нагревателния елемент и помпичката.Термосонда следи температурата на течността и гаси нагревателя като загрее много за да не гръмне

.
-щом колата загрее над определена температура (мился 70 градуса беше) помпичката се гаси,байпасния клапан се затваря и се отварят двата други.Помпичката си е с възвратни клапани и не позволява течността да се върти през нея а не през радиаторчето,когато постъпва от двигателя.
Сложно е ама....ефикасно и работи наистина добре.
Общо взето подгревните свещи в такъв режим ще изгорят твърде бързо иначе наистина топлят много ама не са изчислявани за такъв режим (а и всяка яде по 4-5A).При 4 свещи това са 20A.При 20А и 12V това са 240W.Едно просто бързоварче е към 350W
