Ел отопление на купето при студен двигател

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
stancorotax
Мнения: 159
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Ел отопление на купето при студен двигател

Мнениеот stancorotax » Пон 14 яну 2008 9:33


Колеги, видях подобна идея в предишна тема и се сетих за по-лесен и по-добър вариант и при това използван в някои коли и сега. идеята е следната:
- използват се подгревни свещи от дизел, монтирани в метално тяло на маркуча за охл. течност преди отоплителното радиаторче; идеята е тялото да е с голям вътрешен диаметър, за да се движи по-бавно течността и да се подгрява повече; тялото трябва и да е топлоизолирано, защото при голф 2 трябва да е в двигателното между парното и тройника-термостатче на входящата тръба
- трябва да имате и да ви работи системата от 2-та тройника с термостатчето на тръбите за парното на голф 2 (идеята е да работят, за да не пускат вода към парното когато не е загряла колата, за да не се подгрява двигателя, а само парното в купето :wink: )
- някаква система от яко реле, управлявано с копче в купето, работещо само когато си на контакт, и термодатчик да изключва като загрее до определена темп (това трябва да се доизмисли)
има го оригинално за пежо 307 и за някои по-стари модели като екстра

Последна промяна от stancorotax на Пет 01 фев 2008 1:14, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пон 14 яну 2008 17:10


тези свещи много смучат,акумулатора 180 ампер часа? по добре една оригинална печка за подгрев на малкия кръг,май L%R имаше такава :roll:


Потребителски аватар
golf avenue
Мнения: 359
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 17:53
Автомобил: vw golf variant
Двигател: azj 02
Местоположение: Варна

Мнениеот golf avenue » Пон 14 яну 2008 17:45


webasto


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 14 яну 2008 18:28


Всъщност идеята не е лоша ама може да се направи по друг начин - вместо подгревни свещи да се ползва нагревател от сорта на бързовар ама изчислен за 12V - ще харчи по-малко а и топлообмена с нагряваната течност ще е по-добър.По повод мощността на нагревателя няма нужда да е много мощен понеже реално действа като при проточен бойлер ама в затворен кръг и доста по-малко дебит.Не ми става ясно само какво ще върти водата докато двигателя не работи (че дори и да работи разбира,че има някакво термостатче в цялата работа).
Мерцедес правят друго.Слагат се два електрически клапана тип кранче на входа и на изхода на радиаторчето.Между двете тръбички се слага една електрическа помпичка за вода (антифриз) като тя осигурява циркулацията през радиаторчето и превръща радиаторчето и помпичката в затворена система (клапаните пък я отделят от двигателя).В системата има и нагревателен елемент.Една проста електронна схема разсъждава така :
-докато колата не загрее над някакви градуса двата клапана са затворени и течност от двигателя не постъпва към радиаторчето а се върти през байпасен клапан,който е преди тези двата.В същото време работи нагревателния елемент и помпичката.Термосонда следи температурата на течността и гаси нагревателя като загрее много за да не гръмне ;).
-щом колата загрее над определена температура (мился 70 градуса беше) помпичката се гаси,байпасния клапан се затваря и се отварят двата други.Помпичката си е с възвратни клапани и не позволява течността да се върти през нея а не през радиаторчето,когато постъпва от двигателя.
Сложно е ама....ефикасно и работи наистина добре.
Общо взето подгревните свещи в такъв режим ще изгорят твърде бързо иначе наистина топлят много ама не са изчислявани за такъв режим (а и всяка яде по 4-5A).При 4 свещи това са 20A.При 20А и 12V това са 240W.Едно просто бързоварче е към 350W ;)


Потребителски аватар
stancorotax
Мнения: 159
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stancorotax » Вто 15 яну 2008 12:00


колега, идеята е, че термостатчето на тройника на парното не затваря идеално, и водата ще се движи баавно през радиаторчето в купето от водната помпа; същто така тази система работи само при работещ двигател, идеята е размразяване и отпотяване на предното стъкло при студено палене
20 А не са кой знае колко, я сметнете 2 х 100 ватови крушки който си е сложил, същото е :wink: пък и трябват малко проби, не е казано че свещите трябва да са 4 - и 2 или 3 може да свършат работа. те тези свещи работят на въздух, така че във вода ще им е по--добре - ще топлоотдават повече и няма да прегряват
а датчик, който се задейства при 40 градуса имам на моя голф на изхода на водата от главата към предния радиатор и е няколко левчета, така че остава само едно яко реле и е готово :)


tzalbg
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 18 яну 2008 10:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Отопление на двигателя

Мнениеот tzalbg » Сря 30 яну 2008 23:17


Дълго време съм обмислял ел. отоплението на двигателя и накрая си всех една печка фабрично направена с тази цел .
Наистина самоделно не можеш да направиш нещо толкова добро.
Печките 2nd хенд са на доста добра цена обезопасени и топлят независимо има или не контакт (електрозахранване 220V)

Успех

P.S. Между другото от това дето се бях ровил преди време мисля че най-доброто място за монтиране на ел. нагревател са едни технологични капачки, които в повечето случаи се намират под изпускателния колектор и са 4 на брой. Срещу всеки цилиндър по една. :) :)


Потребителски аватар
lazar_g2
Мнения: 365
Регистриран на: Нед 14 май 2006 14:22
Автомобил: VW Corrado
Двигател: KR
Местоположение: София

!

Мнениеот lazar_g2 » Чет 31 яну 2008 1:00


Тази същата идея я има реализирана на Лагуна 99-04г заводско със четири подгревни свещи но сега ще излъжа дали беше на входната или на изходната тръба на главата ! Ако намерите от там схемата на водата и токовете !


Потребителски аватар
G3CL_AEE_1.6FI
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Отопление на двигателя

Мнениеот G3CL_AEE_1.6FI » Чет 31 яну 2008 8:00


tzalbg написа:Дълго време съм обмислял ел. отоплението на двигателя и накрая си всех една печка фабрично направена с тази цел .
Наистина самоделно не можеш да направиш нещо толкова добро.
Печките 2nd хенд са на доста добра цена обезопасени и топлят независимо има или не контакт (електрозахранване 220V)


Колега, дай малко повече инфо за тези печки... :roll: :roll: :roll:
Аз също карам доста на градско и колата все няма време да загрее и краката ми са все ледени... :( :? :x


tzalbg
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 18 яну 2008 10:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Инфо за печките

Мнениеот tzalbg » Чет 31 яну 2008 10:10


Има 2 производителя Вебасто и Еберсперхер (Илитолкова са изветни на мен ) Монтират се на на много модели фабрично (Sharan с климатроник например т.н)
Обикновено са оборудвани с часовник стандартно на които може да се зададе час в които да се запали печката. работи с гориво от резервоара бензин или дизел в зависимот от автомобила.
Консумацията е 0.5 л. на час . За около 10-15 мин при минус 10 градуса стопля средно статистически двигател 4 цилиндров до около 60-70 градуса. Печката е оборудвана с управление което следи за при старт дали се е запалила ако не е прави втори опит при повторен старт ако не се запали забива и чака операторска намеса:) за да продължи опитите ( случва се рядко обикновено ако не достига гориво до нея ).
При достигане на охладителната течност 75 градуса има опция за стартиране на вентилатора на парнота , така че да подгрее купето.
При достигане на 85 градуса на охладителната течност минава в sleep режим работи само водната помпа
При работа 1 час спира и чака да и бъде зададена команда от оператор. Това е .

Градисите на превклучване на режимите може да съм ги поубъркал с 5 +- но ги написах само за илюстрация.
В момента продавам една такава във форима Вебасто DWB-46 Diesel водна , засхтото има и сухи те са по евтини но подгравят само купето както в автобусите.


Потребителски аватар
G3CL_AEE_1.6FI
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Инфо за печките

Мнениеот G3CL_AEE_1.6FI » Чет 31 яну 2008 18:07


tzalbg написа:В момента продавам една такава във форима Вебасто DWB-46 Diesel водна , засхтото има и сухи те са по евтини но подгравят само купето както в автобусите.

Мен специално ме интерисуват сухите (само за купето, пък съм и на бензин) - някаква идея за цена или пък къде да потърся да си купя???


Потребителски аватар
garfi
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 01 яну 2008 12:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд

Мнениеот garfi » Чет 31 яну 2008 18:15


Карам автобус и фабрично нямаше печка която би трябвало да е в стандартното обурудване. Започнах зимния сезон без нея и в последствие просто се наложи да монтираме защото просто виждах бели мечки вътре въпреки доброто парно в предната част на автобуса. Както и да е отидохме във Вебасто предложиха ни водна печка 9kw за сумата от 2000лв и сега е африка в рейса. Друго хубаво нещо при водната печка е, че може да си я запалиш (или ако има часовников механизъм да се запали сама) да кажем 20 минути преди да запалиш двигателя и по този начин се избягва студения старт на двигателя. От книжката с упътването разбрах, че при старт консумира колкото една крушка за фар а, след това около 20w и от 300 до 700ml нафта на час


tzalbg
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 18 яну 2008 10:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Инфо за печките

Мнениеот tzalbg » Чет 31 яну 2008 18:58


G3CL_AEE_1.6FI написа:
tzalbg написа:В момента продавам една такава във форима Вебасто DWB-46 Diesel водна , засхтото има и сухи те са по евтини но подгравят само купето както в автобусите.

Мен специално ме интерисуват сухите (само за купето, пък съм и на бензин) - някаква идея за цена или пък къде да потърся да си купя???


Ето няколко обяви за суха :

Продавам печка за бус или рейс, суха с нафта от резервоара, ..., тел.: 0898613039

печка эа бус-суха, тел.: 0889301232

вебасто суха договаряне тл. 0888298610 изгодно

но на автомобил не знам как схте я сложиш ще трябва да направиш въздуховоди, иначе са по евтини
Колкото до бензин или дизел мисля че разликата беше една мембрана за 10 лв иначе са напълно еднакви.

Поздрави


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Чет 31 яну 2008 19:27


аз имам едно вебасто за бензин
мокра печка :lol:

обмислям да я продам защото никой не я оценява като екстра на колата...

ако някой се интересува...


Потребителски аватар
stancorotax
Мнения: 159
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stancorotax » Пет 01 фев 2008 1:20


колеги, аз имах впредвид затопляне на купето и предното стъкло преди да загрее двигателя, не топлене на двигателя. Има такова оригинално устройство на пежо 307, 200 лв. Ако си вземеш 4 подгревни свещи и отидеш при стругар, няма да ти излезе повече от 50 лв, остава управлението и якото реле...


Потребителски аватар
G3CL_AEE_1.6FI
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот G3CL_AEE_1.6FI » Пет 01 фев 2008 7:57


stancorotax написа:колеги, аз имах впредвид затопляне на купето и предното стъкло преди да загрее двигателя, не топлене на двигателя. Има такова оригинално устройство на пежо 307, 200 лв. Ако си вземеш 4 подгревни свещи и отидеш при стругар, няма да ти излезе повече от 50 лв, остава управлението и якото реле...


И аз точно от това се интерисувам!
Ама тези подгревни свещи (интерисува ме "суха" печка, т.е. доколкото разбирам тя ще харчи бензин и няма да има нищо общо с охлаждането/антифриза) нужни ли са?
Навремето такива "сухи" печки имаше във всички модели на ЗАЗ! - смучеха (с мембранна помпа) бензин от резервоара, имаха си 1 свещ с карбураторче и топлия въздух го хвърляше в купето и беше направо кавказка баня :lol:. Тази печка беше поставена в двигателния отсек и консумацията й беше до 1 литър/час! - абе направо ВРЪХТА!!! :lol:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта