
APP550 - Нов двигател за електрическото семейство ID.: повече мощност и по-висока ефективност
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20185
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: APP550 - Нов двигател за електрическото семейство ID.: повече мощност и по-висока ефективност
В превод на статията от края на 2023 г.:
Следващото поколение електрически задвижвания за семейството ID. вече се представя. С новото задно задвижване APP550, електрическото семейство на Volkswagen ще получи напълно новоразработен агрегат. В бъдеще той ще предлага по-висока мощност в съчетание с подобрена ефективност за моделите ID. Така семейството ID. ще се възползва както от повече мощност, така и от увеличен пробег. Първите автомобили с новото задвижване ще се доставят във версия с 210 kW (286 к.с.) в края на годината.
Основата на новото задвижване остава модулната електрическа платформа (MEB) – архитектурата на Volkswagen, създадена специално за електрически модели. Карстен Беневиц, ръководител на отдел "Задвижващи системи и енергийни системи", коментира: „Тъй като наличното пространство не се е променило, трябваше да разработим ново задвижване, което да постигне значителни подобрения в мощността и ефективността въпреки същите ограничения. Това беше голямо предизвикателство за екипите по техническо развитие и компоненти. Резултатът показва, че успяхме да намалим използването на суровини и в същото време значително да повишим ефективността на автомобила.“
Повече мощност и значително повече въртящ момент
Новото задвижване осигурява мощност от 210 kW (286 к.с.) с максимален въртящ момент около 550 Nm – в зависимост от предавателното отношение на автомобила. Значително по-високият въртящ момент осигурява по-добро ускорение – както при потегляне, така и при високи скорости. APP550 постига този въртящ момент благодарение на подобрен статор с по-голям брой навивки и по-дебели проводници. Роторът е снабден с по-мощни постоянни магнити с по-висока устойчивост на натоварване. Задвижването също е укрепено, за да издържа на големите натоварвания.
Инвертор с високи токове
Токът е решаващ фактор за мощността на електрическото задвижване. Затова инверторът също е преработен, за да може да подава по-високи токове към двигателя, повишавайки мощността и ефективността. Той действа като „мозъкът“ на системата, а софтуерът в него управлява процесите ефективно – включително честотата и начина на модулация на променливия ток към електромотора. Това позволява двигателят да работи по-ефективно според натоварването.
Оптимизирано охлаждане и топлинен контрол
За да се увеличи ефективността на електрическото задвижване, Volkswagen е оптимизирал редица компоненти, включително системата за охлаждане. Новото задвижване използва енергоспестяващо охлаждане без електрическа маслена помпа. Охлаждането се осъществява чрез зъбните колела на редуктора и специални елементи за подаване и разпределение на маслото. Загрятото масло се охлажда чрез охладителната система на автомобила, която поддържа задвижването в оптимална температура. Външната страна на статора е оборудвана с воден охладител.
Производство в завода на Volkswagen в Касел
Задвижването – редуктор, ротор и статор – ще се произвежда в завода на Volkswagen Group Components в Касел. Александър Крик, ръководител на „Електрически задвижвания, силова електроника и трансмисии“ в Group Components: „Разработваме електродвигатели и техните трансмисии от 15 години и ги произвеждаме тук вече над 10 години.“ Иновациите в дизайна и производствения процес водят до значително повишаване на ефективността. Крик: „С опита си успяхме да оптимизираме цялата система чрез използване на специални електрически листове и прецизни производствени процеси, и така значително повишихме ефективността.“
Следващото поколение електрически задвижвания за семейството ID. вече се представя. С новото задно задвижване APP550, електрическото семейство на Volkswagen ще получи напълно новоразработен агрегат. В бъдеще той ще предлага по-висока мощност в съчетание с подобрена ефективност за моделите ID. Така семейството ID. ще се възползва както от повече мощност, така и от увеличен пробег. Първите автомобили с новото задвижване ще се доставят във версия с 210 kW (286 к.с.) в края на годината.
Основата на новото задвижване остава модулната електрическа платформа (MEB) – архитектурата на Volkswagen, създадена специално за електрически модели. Карстен Беневиц, ръководител на отдел "Задвижващи системи и енергийни системи", коментира: „Тъй като наличното пространство не се е променило, трябваше да разработим ново задвижване, което да постигне значителни подобрения в мощността и ефективността въпреки същите ограничения. Това беше голямо предизвикателство за екипите по техническо развитие и компоненти. Резултатът показва, че успяхме да намалим използването на суровини и в същото време значително да повишим ефективността на автомобила.“
Повече мощност и значително повече въртящ момент
Новото задвижване осигурява мощност от 210 kW (286 к.с.) с максимален въртящ момент около 550 Nm – в зависимост от предавателното отношение на автомобила. Значително по-високият въртящ момент осигурява по-добро ускорение – както при потегляне, така и при високи скорости. APP550 постига този въртящ момент благодарение на подобрен статор с по-голям брой навивки и по-дебели проводници. Роторът е снабден с по-мощни постоянни магнити с по-висока устойчивост на натоварване. Задвижването също е укрепено, за да издържа на големите натоварвания.
Инвертор с високи токове
Токът е решаващ фактор за мощността на електрическото задвижване. Затова инверторът също е преработен, за да може да подава по-високи токове към двигателя, повишавайки мощността и ефективността. Той действа като „мозъкът“ на системата, а софтуерът в него управлява процесите ефективно – включително честотата и начина на модулация на променливия ток към електромотора. Това позволява двигателят да работи по-ефективно според натоварването.
Оптимизирано охлаждане и топлинен контрол
За да се увеличи ефективността на електрическото задвижване, Volkswagen е оптимизирал редица компоненти, включително системата за охлаждане. Новото задвижване използва енергоспестяващо охлаждане без електрическа маслена помпа. Охлаждането се осъществява чрез зъбните колела на редуктора и специални елементи за подаване и разпределение на маслото. Загрятото масло се охлажда чрез охладителната система на автомобила, която поддържа задвижването в оптимална температура. Външната страна на статора е оборудвана с воден охладител.
Производство в завода на Volkswagen в Касел
Задвижването – редуктор, ротор и статор – ще се произвежда в завода на Volkswagen Group Components в Касел. Александър Крик, ръководител на „Електрически задвижвания, силова електроника и трансмисии“ в Group Components: „Разработваме електродвигатели и техните трансмисии от 15 години и ги произвеждаме тук вече над 10 години.“ Иновациите в дизайна и производствения процес водят до значително повишаване на ефективността. Крик: „С опита си успяхме да оптимизираме цялата система чрез използване на специални електрически листове и прецизни производствени процеси, и така значително повишихме ефективността.“
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20185
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: APP550 - Нов двигател за електрическото семейство ID.: повече мощност и по-висока ефективност
Попаднах и на тест на този електромотор в Skoda Enyaq, където тестват (почти) една и съща кола със стария и новия двигател.
източник
Момчетата от Battery Life направиха реален тест за ефективност на новата Skoda Enyaq 85, която е оборудвана с новия 210 kW електромотор APP550 от Volkswagen, и я сравниха със старата Skoda Enyaq IV 80, която работи с доста по-слабия 150 kW мотор.
Правилата са доста прости – и двата автомобила карат с 130 км/ч в продължение на 120 км, като климатичните настройки са еднакви – 21°C на автоматичен режим. Има една малка подробност, която може леко да е повлияла на резултатите от теста. Новата Enyaq 85 е с 20-инчови гуми, докато по-старият модел е с 19-инчови. И двата автомобила започват теста с 80% заряд на батерията.
Крайните резултати са доста впечатляващи. Новата Enyaq 85 записва разход от 21.5 kWh/100 км с останали 46% заряд, докато старата Enyaq има разход от 22.5 kWh/100 км и завършва теста с 43% батерия.
Разходът включва климатик, управление на батерията, както и светлините и мултимедията, така че е трудно да се определи точно с колко новият мотор подобрява ефективността. Все пак, значително по-нисък разход в комбинация с 40% повече мощност е голям успех, независимо как го погледнем.

- Stivi
- Мнения: 8366
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: APP550 - Нов двигател за електрическото семейство ID.: повече мощност и по-висока ефективност
"впечатляващ" резултат при разлика 1 kWh на 100 км. 

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20185
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: APP550 - Нов двигател за електрическото семейство ID.: повече мощност и по-висока ефективност
Всъщност ако гледаш и видеото от предишния пост става ясно, че повечето производители постигат по-голяма мощност за сметка на по-високи обороти и по-ниско КПД (по-голям разход на енергия). Докато при VW не само, че се увеличава мощността значително от 150 на 210 kW (40%), но и КПД-то се увеличава с 5%, което е сериозен резултат на фона на всички останали.
- Piqndurnik
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: APP550 - Нов двигател за електрическото семейство ID.: повече мощност и по-висока ефективност
APP550 не е ли при всички ID.7?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20185
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: APP550 - Нов двигател за електрическото семейство ID.: повече мощност и по-висока ефективност
Статията е от края на 2023 г, но сега излиза това видео с дисекцията на мотора. Вече има доста модели от групата с този двигател. Миналата година имаше новини за проблеми при производството на APP550 в завода в Касел, който работеше на едва 30% от заложения капацитет.
Не знам дали са решени, но предвид многото модели, които вече ползват новия мотор - сигурно.
Не знам дали са решени, но предвид многото модели, които вече ползват новия мотор - сигурно.
Re: APP550 - Нов двигател за електрическото семейство ID.: повече мощност и по-висока ефективност
Stivi написа:"впечатляващ" резултат при разлика 1 kWh на 100 км.
Нещо недостижимо за Дачия

- Кайзен
- Мнения: 1621
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: APP550 - Нов двигател за електрическото семейство ID.: повече мощност и по-висока ефективност
При всички ID.7 с 77-kWh-Batterie (netto).Piqndurnik написа:APP550 не е ли при всички ID.7?
Решени са от Q4/2024.Vlad777 написа:Не знам дали са решени
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта