Проверка на акумулатор

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Потребителски аватар
KadROo
Мнения: 541
Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
Автомобил: VW Vento
Двигател: 1Z 1997
Местоположение: Варна

Проверка на акумулатор

Мнениеот KadROo » Пон 22 окт 2012 15:26


Здравейте колеги. Имам два акУмулатора. За единия знам , че като има малко източник на енергия се срива бързичко. Сега ми дадоха друг. Но да не излези по калпав от стария ми... Как да проверя кой държи повече ток ? Кой е по добър ? Имам само мултицет под ръка :oops: Ако някой знае някой трик да сподели :mrgreen:

Последна промяна от KadROo на Пон 22 окт 2012 15:43, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Проверка на акомулатор

Мнениеот radi_nrj » Пон 22 окт 2012 15:35


Като гледам колко безкрайно неграмотно си си написал поста оставам с впечатление, че трябва да да ти предам поне 40 часа Физика, Химия и Елетротехника за да разбереш какво трябва да направиш. Засрамете се бе хора!!!

По темата - отиваш в първия специализиран магазин за акумулатори и там може да ти ги проверят и 2-та.


Потребителски аватар
KadROo
Мнения: 541
Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
Автомобил: VW Vento
Двигател: 1Z 1997
Местоположение: Варна

Re: Проверка на акумулатор

Мнениеот KadROo » Пон 22 окт 2012 17:02


Извинявам се... аматьорска грешка :Mr Green Fun
И тъй де няма ли начин , който е без пари :Mr Green Fun И от сорта направи си сам :077:


stefan_doc

Re: Проверка на акумулатор

Мнениеот stefan_doc » Пон 22 окт 2012 18:38


А все пак какви са акумулаторите: Марка, капацитет, колко време са ползвани, обслужваеми или необслужваеми и във втория случай - какви? Имаш ли зарядно и знаеш ли как да го ползваш? Аматьорски - с мултицет зареден акумулатор трябва да дава поне 12.65 волта, но това още не е гаранция колко заряд /ток/ има в него...
Напълно разреден и оставен "да почива" 1-2 часа пък не трябва да дава под 11 волта.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проверка на акумулатор

Мнениеот milmar » Вто 23 окт 2012 12:09


Прави се един цикъл разряд-заряд и се вижда кой "държи" повече. Но как да го направиш това, след като имаш само уред под ръка не знам ... Трябва ти прецизно зарядно, на което да регулираш тока на заряд, но по-важното - регулируем товар, с който да регулираш разрядния ток. При фиксиран ток следиш времето, можеш да изчислиш колко капацитет му е останал в Ah. Разряд до 11V (10.8V) !

Ама и раздела си "уцелил", CarAudio :Mr Green Fun . Пускаш на Тъндъра някое парче на Иванка, Пенка, Цуца или Муца и следиш който акумулатор търпи на повече "музика" - той ще е по-добър mhihi !


Потребителски аватар
KadROo
Мнения: 541
Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
Автомобил: VW Vento
Двигател: 1Z 1997
Местоположение: Варна

Re: Проверка на акумулатор

Мнениеот KadROo » Вто 23 окт 2012 13:30


milmar написа:Прави се един цикъл разряд-заряд и се вижда кой "държи" повече. Но как да го направиш това, след като имаш само уред под ръка не знам ... Трябва ти прецизно зарядно, на което да регулираш тока на заряд, но по-важното - регулируем товар, с който да регулираш разрядния ток. При фиксиран ток следиш времето, можеш да изчислиш колко капацитет му е останал в Ah. Разряд до 11V (10.8V) !

Ама и раздела си "уцелил", CarAudio :Mr Green Fun . Пускаш на Тъндъра някое парче на Иванка, Пенка, Цуца или Муца и следиш който акумулатор търпи на повече "музика" - той ще е по-добър mhihi !


:Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun Виж добре колега за всичко свързано с ток е тук :beer Мерси за инфото :beer


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Проверка на акумулатор

Мнениеот genov1 » Вто 23 окт 2012 13:39


Не трябва ли да е 12.72 V акумулатора, 6 клетки по 2.12 волта


stefan_doc

Re: Проверка на акумулатор

Мнениеот stefan_doc » Вто 23 окт 2012 16:40


Тази табличка я има на повечето места в нета. Иначе като изчисление на клетка си прав.

Напрежение Плътност Заряд
12.65 V 1.265 g/cm3 100 %
12.45 V 1.225 g/cm3 75 %
12.24 V 1.190 g/cm3 50 %
12.06 V 1.155 g/cm3 25 %
11.89 V 1.120 g/cm3 0 %


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проверка на акумулатор

Мнениеот milmar » Вто 23 окт 2012 17:49


Към горните два поста: като се абстрахирам от другото писано и не го коментирам :D , всички цифри от първия знак след десетичната точка надясно, както за напрежението, така и за плътността са напълно безмислени :D ! Особенно за напрежението.


stefan_doc

Re: Проверка на акумулатор

Мнениеот stefan_doc » Вто 23 окт 2012 22:21


milmar написа:Към горните два поста: като се абстрахирам от другото писано и не го коментирам :D , всички цифри от първия знак след десетичната точка надясно, както за напрежението, така и за плътността са напълно безмислени :D ! Особенно за напрежението.


Спрямо твоето предложение, ще стане така. :D
Напрежение Плътност Заряд
12.6 V 1.2 g/cm3 100 %
12.4 V 1.2 g/cm3 75 %
12.2 V 1.1 g/cm3 50 %
12.0 V 1.1 g/cm3 25 %
11.8 V 1.1 g/cm3 0 %

Или така, закръглено до първия знак:
Напрежение Плътност Заряд
12.7 V 1.3 g/cm3 100 %
12.5 V 1.2 g/cm3 75 %
12.2 V 1.2 g/cm3 50 %
12.1 V 1.2 g/cm3 25 %
11.9 V 1.1 g/cm3 0 %

За напрежението грешката не е съществена, но за плътността... :shock


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проверка на акумулатор

Мнениеот milmar » Вто 23 окт 2012 22:50


Е, така е супер :да: .
:lol:
Мисълта ми беше малко хипербола... Да измериш и да си сигурен че едно напрежение е не 12.65V, а 12.66V и да си сигурен е сериозно постижение, пък и тези съответствия напрежение--->плътност са и без това "мижай да те лАжем" . Пък и по плътността (ако я измериш, но не с волтметър mhihi ) можеш да определиш един работеш акумулатор, с нормален електролит (не разливан-доливан) до каква степен е зареден.
Но по темата какво можеш да прецениш на база тази таблица и как точно :D ?

KadROo написа:... Как да проверя кой държи повече ток ? Кой е по добър ? Имам само мултицет под ръка :oops: ....



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: plamen1234 и 14 госта