Проверка на акумулатор
- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Проверка на акумулатор
Здравейте колеги. Имам два акУмулатора. За единия знам , че като има малко източник на енергия се срива бързичко. Сега ми дадоха друг. Но да не излези по калпав от стария ми... Как да проверя кой държи повече ток ? Кой е по добър ? Имам само мултицет под ръка
Ако някой знае някой трик да сподели 
Последна промяна от KadROo на Пон 22 окт 2012 15:43, променено общо 2 пъти.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Проверка на акомулатор
Като гледам колко безкрайно неграмотно си си написал поста оставам с впечатление, че трябва да да ти предам поне 40 часа Физика, Химия и Елетротехника за да разбереш какво трябва да направиш. Засрамете се бе хора!!!
По темата - отиваш в първия специализиран магазин за акумулатори и там може да ти ги проверят и 2-та.
По темата - отиваш в първия специализиран магазин за акумулатори и там може да ти ги проверят и 2-та.
- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Re: Проверка на акумулатор
Извинявам се... аматьорска грешка
И тъй де няма ли начин , който е без пари
И от сорта направи си сам 
И тъй де няма ли начин , който е без пари
И от сорта направи си сам 
-
stefan_doc
Re: Проверка на акумулатор
А все пак какви са акумулаторите: Марка, капацитет, колко време са ползвани, обслужваеми или необслужваеми и във втория случай - какви? Имаш ли зарядно и знаеш ли как да го ползваш? Аматьорски - с мултицет зареден акумулатор трябва да дава поне 12.65 волта, но това още не е гаранция колко заряд /ток/ има в него...
Напълно разреден и оставен "да почива" 1-2 часа пък не трябва да дава под 11 волта.
Напълно разреден и оставен "да почива" 1-2 часа пък не трябва да дава под 11 волта.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проверка на акумулатор
Прави се един цикъл разряд-заряд и се вижда кой "държи" повече. Но как да го направиш това, след като имаш само уред под ръка не знам ... Трябва ти прецизно зарядно, на което да регулираш тока на заряд, но по-важното - регулируем товар, с който да регулираш разрядния ток. При фиксиран ток следиш времето, можеш да изчислиш колко капацитет му е останал в Ah. Разряд до 11V (10.8V) !
Ама и раздела си "уцелил", CarAudio
. Пускаш на Тъндъра някое парче на Иванка, Пенка, Цуца или Муца и следиш който акумулатор търпи на повече "музика" - той ще е по-добър
!
Ама и раздела си "уцелил", CarAudio
. Пускаш на Тъндъра някое парче на Иванка, Пенка, Цуца или Муца и следиш който акумулатор търпи на повече "музика" - той ще е по-добър
!- KadROo
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пон 25 окт 2010 20:19
- Автомобил: VW Vento
- Двигател: 1Z 1997
- Местоположение: Варна
Re: Проверка на акумулатор
milmar написа:Прави се един цикъл разряд-заряд и се вижда кой "държи" повече. Но как да го направиш това, след като имаш само уред под ръка не знам ... Трябва ти прецизно зарядно, на което да регулираш тока на заряд, но по-важното - регулируем товар, с който да регулираш разрядния ток. При фиксиран ток следиш времето, можеш да изчислиш колко капацитет му е останал в Ah. Разряд до 11V (10.8V) !
Ама и раздела си "уцелил", CarAudio. Пускаш на Тъндъра някое парче на Иванка, Пенка, Цуца или Муца и следиш който акумулатор търпи на повече "музика" - той ще е по-добър
!
Виж добре колега за всичко свързано с ток е тук
Мерси за инфото 
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проверка на акумулатор
Не трябва ли да е 12.72 V акумулатора, 6 клетки по 2.12 волта
-
stefan_doc
Re: Проверка на акумулатор
Тази табличка я има на повечето места в нета. Иначе като изчисление на клетка си прав.
Напрежение Плътност Заряд
12.65 V 1.265 g/cm3 100 %
12.45 V 1.225 g/cm3 75 %
12.24 V 1.190 g/cm3 50 %
12.06 V 1.155 g/cm3 25 %
11.89 V 1.120 g/cm3 0 %
Напрежение Плътност Заряд
12.65 V 1.265 g/cm3 100 %
12.45 V 1.225 g/cm3 75 %
12.24 V 1.190 g/cm3 50 %
12.06 V 1.155 g/cm3 25 %
11.89 V 1.120 g/cm3 0 %
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проверка на акумулатор
Към горните два поста: като се абстрахирам от другото писано и не го коментирам
, всички цифри от първия знак след десетичната точка надясно, както за напрежението, така и за плътността са напълно безмислени
! Особенно за напрежението.
-
stefan_doc
Re: Проверка на акумулатор
milmar написа:Към горните два поста: като се абстрахирам от другото писано и не го коментирам, всички цифри от първия знак след десетичната точка надясно, както за напрежението, така и за плътността са напълно безмислени
! Особенно за напрежението.
Спрямо твоето предложение, ще стане така.
Напрежение Плътност Заряд
12.6 V 1.2 g/cm3 100 %
12.4 V 1.2 g/cm3 75 %
12.2 V 1.1 g/cm3 50 %
12.0 V 1.1 g/cm3 25 %
11.8 V 1.1 g/cm3 0 %
Или така, закръглено до първия знак:
Напрежение Плътност Заряд
12.7 V 1.3 g/cm3 100 %
12.5 V 1.2 g/cm3 75 %
12.2 V 1.2 g/cm3 50 %
12.1 V 1.2 g/cm3 25 %
11.9 V 1.1 g/cm3 0 %
За напрежението грешката не е съществена, но за плътността...
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проверка на акумулатор
Е, така е супер
.
Мисълта ми беше малко хипербола... Да измериш и да си сигурен че едно напрежение е не 12.65V, а 12.66V и да си сигурен е сериозно постижение, пък и тези съответствия напрежение--->плътност са и без това "мижай да те лАжем" . Пък и по плътността (ако я измериш, но не с волтметър
) можеш да определиш един работеш акумулатор, с нормален електролит (не разливан-доливан) до каква степен е зареден.
Но по темата какво можеш да прецениш на база тази таблица и как точно
?
.Мисълта ми беше малко хипербола... Да измериш и да си сигурен че едно напрежение е не 12.65V, а 12.66V и да си сигурен е сериозно постижение, пък и тези съответствия напрежение--->плътност са и без това "мижай да те лАжем" . Пък и по плътността (ако я измериш, но не с волтметър
) можеш да определиш един работеш акумулатор, с нормален електролит (не разливан-доливан) до каква степен е зареден.Но по темата какво можеш да прецениш на база тази таблица и как точно
KadROo написа:... Как да проверя кой държи повече ток ? Кой е по добър ? Имам само мултицет под ръка....
Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта
