Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ

Мнениеот инжектопляктор » Пон 06 окт 2014 21:38


plameney написа:Ей,добре че си го хванал проблема.Профилактиката освен филтри и мембрани е добре да включва и проверка на хода на буталата на газовата рейка.Ако се налага регулиране на хода на буталцата,трябва и нова настройка на горивната таблица на газовия компютър :th_up

Бих закарал колата в сервиз. Тези "смешни" газови по думите на газаджии обаче ги слагат само в Техногаз където ми плеснаха, че работят от 8 до 5 без събота и неделя и имат свободен час чак след 3 седмици. Работят на човекочас и за всяка процедура се плаща за определено време по каталог, типично поведение на наядени бирници. Бях там, разговарях. Няма как да я закарам за обслужване скоро, иначе бих.
Ако някой може да сподели информация как се регулира това смешно газово DT Systems ще се радвам. Или поне филтри и мембрани как да си ги сменя сам. Бих дал и пари някой да ми ги смени, но определено не в Техногаз. С колата всеки ден се обикаля на работа, не мога да им я оставя за 3 седмици. Не ги знам за какви се имат, но колата не съм я взел за музеен експонат, а за каране. Текущият ми разход е 10 литра/100 км газ комбинирано - повече извънградско, отколкото градско. Искам да го сваля на под 10литра/100км по възможност. Колкото може по-малко без да се скопява вървежа на колата. Защото съм си взел такъв двигател за по-голяма динамика на пътя. Ако исках тромава кола, щях да си стоя със старата ми калинка. Честно казано откакто взех по-голяма кола, взех да настъпвам и малко повече на моменти, може би за това и разходът е толкова голям.
п.п Отново искам да ти благодаря. Съветът ти допринесе много за решаването на проблема ми към онзи момент. :smile




Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ

Мнениеот plameney » Пон 06 окт 2014 23:18


Според гугъла дт газ системс са полски системи.Нямам опит с тях.Ако не си скаран с техниката,мембрани на изпарителя и филтри,можеш да смениш и сам.Газовите дюзи си искат търпение и внимание с разглобяването, смяна на гумените уплътнители и обратно сглобяване.Освен това трябва и инструмент за измерване и нагласяне на хода им.Друга част от работата е налягането на изхода на изпарителя-да се настрой,каквото е било при първоначалната настройка на ГИ.Това става със софтуер и кабел за връзка между ГИ и компютър(лаптоп).Тези неща на моята кола съм ги правил съвсем сам,но отнема време да се самообразова човек.Ако си близо до Пловдив или Асеновград мога да помогна.
Ако ГИ-то не е на много километри,може да се мине без пипане по дюзите.Филтри на първо време задължително а и не е много скъпо.Мембраните може да се отложат,но ако не се знаят километрите на колата на газ,по-добре е да се сменят.За разхода пак опираме до кабел и софтуер и играчка по настройките.
инжектопляктор написа:п.п Отново искам да ти благодаря. Съветът ти допринесе много за решаването на проблема ми към онзи момент. :smile

Моля колега.Радвам се че си се оправил. :beer

Последна промяна от plameney на Пон 06 окт 2014 23:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ

Мнениеот инжектопляктор » Пон 06 окт 2014 23:26


plameney написа:Според гугъла дт газ системс са полски системи.Нямам опит с тях.Ако не си скаран с техниката,мембрани на изпарителя и филтри,можеш да смениш и сам.Газовите дюзи си искат търпение и внимание с разглобяването, смяна на гумените уплътнители и обратно сглобяване.Освен това трябва и инструмент за измерване и нагласяне на хода им.Друга част от работата е налягането на изхода на изпарителя-да се настрой,каквото е било при първоначалната настройка на ГИ.Това става със софтуер и кабел за връзка между ГИ и компютър(лаптоп).Тези неща на моята кола съм ги правил съвсем сам,но отнема време да се самообразова човек.Ако си близо до Пловдив или Асеновград мога да помогна.

Според Гугъла дори самият Гугъл няма информация за тоя китаец. Баш поляк, ама с дръпнати очи. Дюзите имат като шестограм за нагласяне, разбутах ги с целият си акъл уж да върви по-равномерно. И наистина върви. С идеята да я карам за диагностика скоро. Имаха и зегерки, някой преди мене така беше завил едната навътре, че чак зегерката изскочила. С техниката не съм скаран, но принципно не се занимавам с автомобили. Кабел мога да купя, но софтуер за това ГИ нямам.
Благодаря за желанието, но съм нейде Бургас. Много съм далече от Пловдив. :smile Опита ми да отида за диагностика в Техногаз - гр.Бургас се провали. Викат ми - след 3 седмици може и да стане. :mhihi В момента с тоя разход плюс бензина, който зареждам, защото пали на бензин и докато сгрее около 1-2 километра върви на бензин го докарвам малко по-малко от старата ми калинка, която съм я карал само на бензин с разход около 6.7/100. Никаква икономия не е това. Очаквах с газово да намаля разхода за гориво(в лв) поне с 30-40%, ама уви. Няма да е днес. :icon_lol


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ

Мнениеот plameney » Пон 06 окт 2014 23:33


Мисля,че под шестограмите има регулировъчни винтове(на моята рейка поне е така).Ако не си разчоплил дюзите,не ги бутай,че може да стане по-зле.Хода на буталото е важен,защото от него и времето през което дюзата стой отворена,газовия компютър прави изчисленията за горивната смес.
Ако колата ти е с 2Е двигател,може да се постигне разход около 7-8л/100км газ при по нежно каране(плавно ускоряване и смяна на скоростите около 1800 оборота).Моя Пасат Б3 съм го свалял до толкова,ама тя като си върви колата,аз настъпвам,тя гори....и все около 10/100 идваше с газта че и нагоре като мине 120-130км/ч


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ

Мнениеот инжектопляктор » Пон 06 окт 2014 23:47


plameney написа:Мисля,че под шестограмите има регулировъчни винтове(на моята рейка поне е така).Ако не си разчоплил дюзите,не ги бутай,че може да стане по-зле.Хода на буталото е важен,защото от него и времето през което дюзата стой отворена,газовия компютър прави изчисленията за горивната смес.
Ако колата ти е с 2Е двигател,може да се постигне разход около 7-8л/100км газ при по нежно каране(плавно ускоряване и смяна на скоростите около 1800 оборота).Моя Пасат Б3 съм го свалял до толкова,ама тя като си върви колата,аз настъпвам,тя гори....и все около 10/100 идваше с газта че и нагоре като мине 120-130км/ч

При мен има шестограм със зегер, който се явява ос на инжектора и долу на самата рейка са завити с гайка. Не знам дали обяснявам добре. В едно положение направо се чуваше потракване, което не го смятах за нормално и за това пипах шестограмите. Единият беше така навит навътре, че зегерката беше избутана извън оста, в която е трябвало да стои назад. Други винтове не видях. От там мога да огранича сигурно и подаването на гориво чрез регулиране хода на буталото или не е толкова просто? Но за нежно каране не знам. Свикнал съм дори и калинките да ги карам с около 100-120 средно. Тогава 10/100 газ за тоя автомобил стават ли реални? Че нямам еталон, с който да правя сравнение.
п.п На АГУ-тата съм почти тотален лаик. Първа кола ми е с АГУ, па камо ли с ГИ.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ

Мнениеот plameney » Вто 07 окт 2014 9:36


инжектопляктор написа:... От там мога да огранича сигурно и подаването на гориво чрез регулиране хода на буталото или не е толкова просто?

Ами не е просто.В горния пост ти писах че хода на буталцето играе роля за правилната горивна смес.Ограничаването на количеството на горивото става чрез промяна на времената през които газовата дюза стои отворена.Тези времена се намират в горивна таблица записана в газовия компютър.За потракването на газовите дюзи,зависи с какви си.Има такива при които буталцето като се отвори и удря върху метален ограничител и се чуват доста отчетливо,това не е проблем.По мое мнение 10/100 газ е приемлив разход за тоя мотор,но аз съм го карал на "пасат" а той ми се струва че е по-тежък от вентото.Може би е възможно леко да се свали,но зависи и състоянието на двигателя какво е.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ

Мнениеот инжектопляктор » Вто 14 апр 2015 18:45


Значи проблемът продължава да се развива, независимо какви действия предприемам. Над определени обороти/скорост, например засилвам я до 140 и гледам как изведнъж се спъва колата. В обороти до 2500 придърпва не особено рядко. Понякога като че ли работи почти нормално, понякога не. На бензин ако има забележки, са минимални. Моля за съвет и за адрес в Бургас или околието, където да могат да диагностицират и настроят D.T Gas Systems ГИ, защото просто ще го изтръгна от яд. Тровя си живота с него. Тоя китайско-полски боклук да знам дали ще става или няма да става. Понякога като че ли газовото работи по-добре, друг път само ми придърпва постоянно. Не искам да ме насочвате към Техногаз - там е убийствено чакане и май цените ще са резачка. Почнаха да ми развиват философии как колата не била идвала от 4 години при тях, че я имало в базата им данни, че не можело само диагностика, ами трябвало задължително пълна програма с профилактика за не знам си колко време и като ги питам колко пари - мълчат. Искам работата да стане за адекватно време, като предварително знам колко пари да приготвя и какво да очаквам. Забелязах как при тях имаше само 2-3 коли вътре. Явно и не бързат в работата си и поставят условия да съм оставил колата и да съм дошъл в работен ден между 8 и 5. Ами аз друга кола нямам и не мога.
Имам нови свещи, нова дистрибуторна капачка, ново палче, прегледах вакууми и електрически връзки. Нов газов филтър имам. Хубаво си карах старата кола на бензин, правя се на 2 и половина да спестя някой лев(като карам на газ, а не на бензин) и ми излиза през носа в момента. Ако извънградско проблемите се усещат по-малко, защото се кара примерно с 90-100, градско с това газово, както е сега - някакъв ужас. Проблемът най-вече го има при по-плавно и спокойно каране. Ако й се дава само ряз, логично не придърпва в ниските, защото и не се задържа в тях, но тоя стил на каране въобще не го почитам.
:banghead


Потребителски аватар
h_andreev
Мнения: 91
Регистриран на: Чет 19 юли 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Бургас - VW Vento GT 2.0 2E 115hp 1993 ГИ: D.T.Gas GasTech 704

Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ

Мнениеот h_andreev » Пет 08 май 2015 14:16


Има още едно място на което имат софтуер за ДТГас в Бургас. Бензиностанция Лукоил на изхода към Ветрен. Влизаш във бензиностанцията навътре и до автомивките има 3-4 гаражни клетки на един газ-сервиз. След 100 пъти в техногаз ходих там за настройка и от тогава съм доволен. Със същия ГИ съм вероятно: DTGasTech 704.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ

Мнениеот инжектопляктор » Пет 08 май 2015 15:09


h_andreev написа: Бензиностанция Лукоил на изхода към Ветрен.

Работят ли там чевръсто и колко пари долу-горе е настройката, да знам колко да си приготвя, преди да отида? Това някъде до МЕТРО ли се намира?


Потребителски аватар
h_andreev
Мнения: 91
Регистриран на: Чет 19 юли 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Бургас - VW Vento GT 2.0 2E 115hp 1993 ГИ: D.T.Gas GasTech 704

Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ

Мнениеот h_andreev » Пет 08 май 2015 20:47


Здрасти,

като ходих имаше много хора записвания, но баш-майстора след 15-тина минути ми обърна внимание, настрои газовото, каза че с тия дюзи които са ми сложили не са за тая кола а за много по-малък двигател и не можел много да направи но след неговата намеса всичко си дойде на място. Взе ми 0 /нула/ лв, явно защото бързаше, но предполагам 10-15 лв ще е таксата. Моите дюзи бяха сменени след 4 години и 80к километра. Оказа се че оригиналните дюзи към това газово, които са отделни инжектори и не са на обща метална рейка правят проблем след време. Нормалните километри за смяна са около 40-50к километра. Така че може и от това да е. Другото което са ми правили в Техногаз е да развият клапана дето е на изпарителя - една стърчаща месингова тръбичка и да го почистят/продухат щото се замърсява и имах проблем с превключването от бензин на газ при студено време. Дано да си знаеш паролата за газовото, защото точно тоя модел има парола и без нея няма влизане в компа. Обикновено е: tehnogas, tehnogaz или 12341234 не ме питай как стигнах до там че да ги знам. Техногаз ми бяха объркали нарочно паролата за да им се махна от главата преди време. Твърдяха че не става, демонстрираха ми и ме обвиниха че съм закачал кабел и съм си я сменил сам. Та из едни полски форуми намерих програмка която генерира парола за достъп при забравена парола, платих и я взех - чудо проработи.

Дано съм помогнал.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ

Мнениеот инжектопляктор » Пет 08 май 2015 20:54


h_andreev написа:Дано да си знаеш паролата за газовото, защото точно тоя модел има парола и без нея няма влизане в компа

Никаква идея каква е паролата, човек. Дори и не знаех, че има такава. Купих колата с това газово. Ама за газовото никакви документи не получих. Знам, че е DTGas уредбата, но модела не й знам. И сега какво - трябва да купувам програма от полски форум, за да генерирам парола ли? :gruebel
Що иде реч до инжекторите - на метална рейка са 4-те инжектора. Не знам какво имаш предвид под "отделни".


Потребителски аватар
h_andreev
Мнения: 91
Регистриран на: Чет 19 юли 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Бургас - VW Vento GT 2.0 2E 115hp 1993 ГИ: D.T.Gas GasTech 704

Re: Vento 2.0i 94г - неравномерна работа на двигателя на газ

Мнениеот h_andreev » Пет 08 май 2015 21:24


Написал съм ти вероятните пароли. Все една от тях ще стане. Ако има зор ще се разберем нещо за програмката. А пък и майстора там не е вчерашен. Ще влезе в компа. Споко



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта