Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот agent_kowalski » Вто 22 ное 2011 13:11


По принцип си прав.... но има един тънък момент...и той е че нещо по системата е аха запушено, и там може да задъжа въздух ,който не може да премине.По принцип когато всичко е наред,когато човек е правил нещо по ситемата (източвал,сменял примерно водна помпа,маркуч или нещо) и съответно после е долял антифриз се вижда как в казанчето идвал балончета.Казанчето е най-горната точка на системата и въздуха се качва там.Дори да навиеш капачката като покараш и систамата отвори и втория кръг всичкия въздух се качи горе той трябва да си излезе през капачката.В нея има клапан.Тоест ние не трябва да правим нищо освен да покараме малко.
Сега друг е въпроса ако нещо по систамата не е наред,или самата капачка не е наред и не може да излезе въздуха,тогава си прав че трябва да си поиграе и да загрее хубаво колата на място с отворено казанче.Но идеята ми е че ако всичко е изправно няма нужда от това.




Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот vaiper 1 » Вто 22 ное 2011 13:26


agent_kowalski написа:По принцип си прав.... но има един тънък момент...и той е че нещо по системата е аха запушено, и там може да задъжа въздух ,който не може да премине.По принцип когато всичко е наред,когато човек е правил нещо по ситемата (източвал,сменял примерно водна помпа,маркуч или нещо) и съответно после е долял антифриз се вижда как в казанчето идвал балончета.Казанчето е най-горната точка на системата и въздуха се качва там.Дори да навиеш капачката като покараш и систамата отвори и втория кръг всичкия въздух се качи горе той трябва да си излезе през капачката.В нея има клапан.Тоест ние не трябва да правим нищо освен да покараме малко.
Сега друг е въпроса ако нещо по систамата не е наред,или самата капачка не е наред и не може да излезе въздуха,тогава си прав че трябва да си поиграе и да загрее хубаво колата на място с отворено казанче.Но идеята ми е че ако всичко е изправно няма нужда от това.

Това имах впредвид колега,прав сте но всеки случаи е частен и трябва дасе проверява всичко детаилно :talk: Изпаритела може дасе варже на мн места не само на маркучите на парното нали eusa .Таралежа ако е сцепен и салзи по малко сащо води до ваздух в системата :beer


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот lubecku » Вто 22 ное 2011 15:08


Системата е абсолютно обезвъздушена с нов качествен концентрат
капачката е нова с работещ клапан (гледам си колата камо ли пък това)

Входа на радиаторчето е с по висока темперетура от изхода изрично проверих както каза колегата въпроса е че дори на входа на допир темперетурата ми се струва ниска.

Изпарителя в момента е на входа на радиаторчето паралелно свързан не последователно, тоест с тройник и не на правата част на троиника а на разклонението му а изхода на изпарителя отново паралелно на изхода на радиаторчето по същия начин, сега ще опитам да сложа бленда на входа на изпарителя и ще видиме какъв ще е резултата.

Все още обмислям варианта да го захранвам от колектора последователно и да връщам отработената охладителна течност от него обратно по металната тръба към помпата пак последователно тоест без троиници. Чакам одзиви за този вариант.
Нека на всеки които му е удобно да качи снимки на монтажи и моторни отсеци с АГУ,
сега ще снимам и аз да ви ориентирам нагледно.


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот vaiper 1 » Вто 22 ное 2011 18:33


lubecku написа:Системата е абсолютно обезвъздушена с нов качествен концентрат
капачката е нова с работещ клапан (гледам си колата камо ли пък това)

Входа на радиаторчето е с по висока темперетура от изхода изрично проверих както каза колегата въпроса е че дори на входа на допир темперетурата ми се струва ниска.

Изпарителя в момента е на входа на радиаторчето паралелно свързан не последователно, тоест с тройник и не на правата част на троиника а на разклонението му а изхода на изпарителя отново паралелно на изхода на радиаторчето по същия начин, сега ще опитам да сложа бленда на входа на изпарителя и ще видиме какъв ще е резултата.

Все още обмислям варианта да го захранвам от колектора последователно и да връщам отработената охладителна течност от него обратно по металната тръба към помпата пак последователно тоест без троиници. Чакам одзиви за този вариант.
Нека на всеки които му е удобно да качи снимки на монтажи и моторни отсеци с АГУ,
сега ще снимам и аз да ви ориентирам нагледно.
Варианта без троиници е наи добар колега за мен
Но и варианта с троиници не е грешен.Вие си решете как да постапите :beer
1 во наи барзо загрява
2 трудно се обезваздушава с троиници :beer


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот nepreklonniq » Вто 22 ное 2011 19:31


lubecku написа:Колеги колата е пасат б3 1994 моно
изпарителя е брц ат90е
проблема е следният, колата има много слабо отопление (парно) та въпроса ми е как трябва да е вързан изпарителя
в момента е: Вход на изпарителя от щуцера на главата този в задната част на главата към входа на радиаторчето на парното с тройник а Изхода на изпарителя е към изхода от радиаторчето пак с тройник. Клапите са ремонтирани направих ги много добре а и радиаторчето съм сменил.
Знам че трябвало да е паралелно към радиаторчето или вход от колектора изход към металната тръба към помпата ,но искам и ваяето мнение ,благодарч на всички предварително. Поздрави :beer


Точно така се вързва изпарителя към системата. Ако обаче тройниците са с еднакви отвори към изпарителя и към парното, нормално е да ти е по-слабо парното. Ако са ти пластмасови тройниците, то те са оригинално с по-малки отвори към изпарителя. Ако са метални, вземи по-голямо свредло и ги разпробий там където тече водата към радиаторчето, така ще имаш по-голям дебит към него, от колкото към изпарителя.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот agent_kowalski » Вто 22 ное 2011 19:45


Колега виж преди тройника как е темепратурата после към изпарителя и после към парното,напълно е възможно нещо да имаш боклуци в радиаторчето или някъде към него.Иначе така си е вързан супер изпарителя аз съм така и нямам ядове.Сега има и друг момент дали те притеснява парното щото не топли изобщо или просто те дразни че е по-слабо.Ако топли и трябва просто да пуснеш вентилатора на следващата степен или нещо подобно си карай така.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот muns61 » Вто 22 ное 2011 19:57


Работата май отива на клапи, както подсказа колегата преди.
Ковалски, цяла седмица отварях хладилника напразно...


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот agent_kowalski » Вто 22 ное 2011 20:47


Повече поне три седмици едва съм имал време да седна.Кажи кога имаш рожден ден примерно може да съберем за едни хладилник :)
аа още чакам да разбера защо кола 1.6 не може да харчи 8 градско.


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот lubecku » Вто 22 ное 2011 21:12


Клапите си ги ремонтирах с импрегниран картон и лепило на хелметексова основа, преди месец и нещо
изрядни са, днес сложих една винтова скоба на маркуча веднага след тройника към изпарителя и намалих сечението му съответно стягайки скобата :idea: (нация техническа), обезвъздуших (100%) и сега парното е идея по добро но в никакъв случай както трябва, обмислихте ли другия вариант който предлагам?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19316
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот stefan4o » Вто 22 ное 2011 21:28


lubecku написа:Клапите си ги ремонтирах с импрегниран картон и лепило на хелметексова основа, преди месец и нещо
изрядни са, днес сложих една винтова скоба на маркуча веднага след тройника към изпарителя и намалих сечението му съответно стягайки скобата :idea: (нация техническа), обезвъздуших (100%) и сега парното е идея по добро но в никакъв случай както трябва, обмислихте ли другия вариант който предлагам?

Моят изпарител е вързан така. Само че последователно на авт.смукач, а не на радиаторчето, което мисля не е от особено голямо значение, важното е, че е последователно в охладителната ми система. Не зная дали ще постигнеш по-добър резултат от сегашния, твоята история е доста загадъчна. Не би следвало изходящият маркуч да е с видимо по-ниска температура. При мен са почти еднакви на допир.
аа още чакам да разбера защо кола 1.6 не може да харчи 8 градско.

Ами щото тия дето им харчат колите 5 извънградско като тръгнем на път с тяхна кола изведнъж събираме за гориво, ама за 6/100. Да не и при теб да е така mhihi 8/100 на газ ако ми дадеш да я покарам и ми изгори толкоз и на мен ще я купя от тебе :Mr Green Fun


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 22 ное 2011 23:09


muns61 написа: ...На водата няма кранче, управлява се само въздух...
...50 градуса на изпарителя, мембраните получават двоен живот и при настройка на 50 градуса, изпарителя
ще работи по - линейно на всички температури...


Аве девойки и младежи, убедени ли сте че на тоя модел пасатор 94-та няма кранче за парното? В3-ка ли е? или В4-ка? Дайте първо това да изясни. Колегата най-добре да снима как е вързан изпарителя в момента, и маркучите на парното. Ако има кран и него да снима....

muns61 Колега, това по принцип може ли да се направи с нещо като ламбда кронтрола, само че да е като активна бленда на маркучите на изпарителя, и динамично да регулира температурата му? Това и за ГИ ли се отнася? или само за обикнвена АГУ?


Потребителски аватар
Ventci_abf
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 09 май 2008 19:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот Ventci_abf » Вто 22 ное 2011 23:46


ако и 4 те клапи са направени добре защото имам няколко случаи в които забравят вътрешните клапи. пасата има по различна система от жила на клапите.изпарителя се връзва последователно с парното без значение на входа или изхода защото дебита си добре.сменил си радиаторче добре но скакво ако е от братята китайци успех с парното има да го почакаш да дойде, ако с такова имаш парно трябва да дадеш банкет, колкото клиенти са си носили са сненяни до няколко дена с други. имаш ли байпасни клапани на маркучите може да има и да са запушени, но може и да няма. успех дано да съм бил полезен


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот lubecku » Сря 23 ное 2011 13:24


Пасата е Б3 няма каквито и да било кранчета,
има само две клапи съответно тази която пуска потока през топлообменника (топло) тази която го отклонява от там (студено) и тази която регулира потока по позиции (долу, горе и предно стъкло), за 4 клапи за пръв път чувам ,топлообменника е Топран на Ханс праис (турски според мен) на аудито бях след смяна със същия и парното беше мрак с новото радиаторче, или найстина площа на топлообменника е недостатъчна или дебита с паралелното връзване преди топлообменика е нарушен друга причина не виждам, но ето като сложих скоба на маркуча след тройника към изпарителя разлика почти няма, днеска ще сложа едно сферично кранче да видя като спра потока към изпарителя дали ще има разлика и ако тогава няма то причината е другаде.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 23 ное 2011 16:26


Щом няма кранче, тогава връзвай изпарителя последователно на парното, без тройници. В Ренде форума, там никое ренде няма кранче, и казват, че таке е по-добре. Паралелното връзване в случая наистина намалява дебита...


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?

Мнениеот parno » Сря 23 ное 2011 16:29


при мен единия маркуч е вързан към щуцер който е на самия колектор
другия е с тройник към металната тръба за антифриза - непосредствено преди маркуча към парното?

ААМ е мотора



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта