Като карам на ГАЗ скапва ли се катализатора?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 18 сеп 2007 22:30


[quote="zfa159"].Това е метод,който гърнеджиите в Крафт ме открехнаха и го видях и в действие
    Има само още един момент който и аэ научих от гърнеджийте на Крафт - за коли с газова дават гаранция 6м а за коли без 1г , независимо със или без дупка за конденза :wink:




Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Вто 18 сеп 2007 22:38


Теодор написа:
zfa159 написа:.Това е метод,който гърнеджиите в Крафт ме открехнаха и го видях и в действие
    Има само още един момент който и аэ научих от гърнеджийте на Крафт - за коли с газова дават гаранция 6м а за коли без 1г , независимо със или без дупка за конденза :wink:

Така е, но дупката удължава живота на гърнетата сигурно двойно...има огромен смисъл от нея.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 19 сеп 2007 8:44


И все пак гърнетата не са ти заминали за 6 месеца нали? :)
Това го правят заради детонациите а не толкова заради конденза.Проблема е че при газ детонациите в изходния колектор и във входня не са рядкост а това малко или много намалява живота на гърнетата понеже не са предвидени някой вътре да си гърми недоизгоряла горивна смес :)
Та хората все пак за да се застраховат си дават 6м гаранция да си нямат проблеми ама с дупка живота на гърнето се удължава много защото не ръждясва отвътре.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Сря 19 сеп 2007 10:42


Айде и аз да се включа. vastop би посочил какъв е пасата ти.
И аз не смятам, че за ламбдата ще настъпи стрес, ако се извършват някакви действия с оксижен по генерацията, в частта и около катализатора. При моят модел мотор тя се намира високо по изпускателния колектор, но има модели при които е закачена на самият катализатор, тогава трябва да се махне.
По темата си спомням, че има писано и преди, но аз съветвам автора да не си маха катализаторното гърне, освен ако няма сериозни основания затова. В смисъл да се махне, ако е изгнило и пробито, ако смята че в него е причината за увеличен разхода на гориво, ако усеща че автомобила не може да ускори добре и не може да развие пълната си мощност(сякаш нещо го души). Когато дойде време да махам моят кат. видях, че доста се е позапушил и хората от сервиза, в който стана операцията ми казаха, че при каране на газ този процес идва по-бързо отколкото на бенз.
:gruebel Не знам пробиването на отвор в гърнето(последното) да удължава значително живата му. На моето не е правена такава манипулация, но вече е 7 г. на автомобила, а преди това не знам колко е било, но когато я взех не личеше да е ново, даже си имаше ръжда по външната обшивка, там където в мокро време го плиска вода от колелото.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 19 сеп 2007 11:54


Ами рпи каране на газ е нормално да си заминава по-бързо катализатора защото при недобро смесообразуване (на автомобили без ламбда контрол на газовата уредба) остават голямо количество недобре изгорели газове.Незнам дали при автогаз-та неизгорялата такава влияе на катализатора или не....
Иначе идеятя да се пробие гърнето е да не се задържа вътре конденз който да го плиска отвътре както водата отвън.Лично аз виждам логика в това макар че ако колата се кара на дълъг път няма възможност за задържане на конденз-а защото газовете го увличат със себе си навън.Но при по-студено време и по-къси разстояния има значение поне според мен.
Аз също съм карал няколко коли на газ без дупки в гърнетата и са си още живи и здрави (3 години че и повече даже защото не съм ги взимал с нови гърнета) ама все пак.


fake-vastop
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 21:48
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот fake-vastop » Сря 19 сеп 2007 18:53


Карам Джета 1.8моно RP 90г. автоматик.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта