пропан или метан

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
1637
Мнения: 59
Регистриран на: Съб 21 май 2011 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: пропан или метан

Мнениеот 1637 » Съб 10 ное 2012 20:32


car mechanic написа:метана не е гориво кола с метан пеша га надминавам тя не може да вдигне 30 км на долник камоли на баир трябва да га буташ
първо бутилките много са тежки и опасни от гармат и правят яки поразии а метана на двигатела го прави scare scare като чели е минал на струг и не карат дълго
много коли но метан блокират на първите 1 000 км

Нашия,ако сметките ти са такива като правописа-късай и хвърляй scare .С моята засега съм минал около 5 х.км,но скоро я купих нов внос от Италия.Колко км е минал Талянеца само Господ знае,но са множко.Отворих цилиндровата глава за да сменя гарнитурата и като замерих с индикаторен часовник за елипса :bowdown -никакво износване на цилиндрите.На бензин не работи така добре като на метан.На бензин верно върви с една идея по-добре,но свещите от бели стават черни макар и за около 100км работа на бензин.От качествените бензини в нашата страна винаги има по някоя пикаеща или не добре дозираща дюза.Сменил съм около 20-тина дюзи взети от морга от коли работещи само на бензин.Първия месец със новите/стари дюзи ок.После се почват пак ядовете с прекъсване/предърпване голям разход на бензин,давене.Студените стартове са мор за двигателя особенно в случаите с кофти дюзи,кофти ламбда сонда,компютър,температурен датчик и още стотици датчици,които се изясняват един друг и се мъчат да постигнат оптимално съотношение бензин/въздух :idea: .Преди да сменя изпарителя Ланди Рензо с Ловато имах доста проблеми на метан верно и се налагаше да карам на бензин доста време.Колата имаше проблем с разхода на масло,който в комбинация с леко препикаваща дюза на 4-ти цилиндър мокреше въпросната свещ,така че колата за 20-30 км заработваше на три цилиндъра.Бях си взел от една морга около 120 свещи,но всички работеха.Така се бях специализирал,че рекорда ми беше 43 сек вадене и слагане на свещ.Като смених изпарителя никога вече не се зацапваше свеща на 4-ти цилиндър.Когато свършеше метана и трябваше да отида на бензин до най-близката метанстанция се почваха пак ядовете с"подмокрената" 4-та свещ :banghead: Докато бендзинджията зареди метан свеща е сменена от мен и никакви ядове докато работи на "синьото гориво".Сега скоро смених сегменти ей така за спорта,щото имам по принцип доста свободно време и си правя сам ремонтите.Отново на метан мотора работи толкова меко-мърка като коте във вълна,а на бензин придърпва много лееко между 1500-2600 об/м.Лично за мен на този етап няма по-добро гориво от метана.




car mechanic
Мнения: 63
Регистриран на: Чет 27 сеп 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gottingen Germany

Re: пропан или метан

Мнениеот car mechanic » Съб 10 ное 2012 22:53


1637 написа:
car mechanic написа:метана не е гориво кола с метан пеша га надминавам тя не може да вдигне 30 км на долник камоли на баир трябва да га буташ
първо бутилките много са тежки и опасни от гармат и правят яки поразии а метана на двигатела го прави scare scare като чели е минал на струг и не карат дълго
много коли но метан блокират на първите 1 000 км

Нашия,ако сметките ти са такива като правописа-късай и хвърляй scare .С моята засега съм минал около 5 х.км,но скоро я купих нов внос от Италия.Колко км е минал Талянеца само Господ знае,но са множко.Отворих цилиндровата глава за да сменя гарнитурата и като замерих с индикаторен часовник за елипса :bowdown -никакво износване на цилиндрите.На бензин не работи така добре като на метан.На бензин верно върви с една идея по-добре,но свещите от бели стават черни макар и за около 100км работа на бензин.От качествените бензини в нашата страна винаги има по някоя пикаеща или не добре дозираща дюза.Сменил съм около 20-тина дюзи взети от морга от коли работещи само на бензин.Първия месец със новите/стари дюзи ок.После се почват пак ядовете с прекъсване/предърпване голям разход на бензин,давене.Студените стартове са мор за двигателя особенно в случаите с кофти дюзи,кофти ламбда сонда,компютър,температурен датчик и още стотици датчици,които се изясняват един друг и се мъчат да постигнат оптимално съотношение бензин/въздух :idea: .Преди да сменя изпарителя Ланди Рензо с Ловато имах доста проблеми на метан верно и се налагаше да карам на бензин доста време.Колата имаше проблем с разхода на масло,който в комбинация с леко препикаваща дюза на 4-ти цилиндър мокреше въпросната свещ,така че колата за 20-30 км заработваше на три цилиндъра.Бях си взел от една морга около 120 свещи,но всички работеха.Така се бях специализирал,че рекорда ми беше 43 сек вадене и слагане на свещ.Като смених изпарителя никога вече не се зацапваше свеща на 4-ти цилиндър.Когато свършеше метана и трябваше да отида на бензин до най-близката метанстанция се почваха пак ядовете с"подмокрената" 4-та свещ :banghead: Докато бендзинджията зареди метан свеща е сменена от мен и никакви ядове докато работи на "синьото гориво".Сега скоро смених сегменти ей така за спорта,щото имам по принцип доста свободно време и си правя сам ремонтите.Отново на метан мотора работи толкова меко-мърка като коте във вълна,а на бензин придърпва много лееко между 1500-2600 об/м.Лично за мен на този етап няма по-добро гориво от метана.



ти не деи ме учи мене как се пише
щото аз как те гледа не си наясно с нещата метан се слага и на дизели и на бензин което ти не го знаеш 100%
много сложиха метан и докараха колите за смяна на двигатели блокирали и целите ръжда вътре и това е повече по стари коли едва минали 1000 2000 км и scare

новите може да държат

и като казваш най добрия кажи какви плюсове има от бензина


возил съм се на метанова кола 150к,с първо натискаш газта ата няма никои на наклон трябва да буташ

на бензин 150 к,с кола ще дърпа 3 на метан и те няма да покажат съпротива

за какво няма състезателна кола на някакъв вит газ на дизел има рядко
а всички са на бензин значи има за какво

метана само ще те поздравят че караш екологично до някъде и това е целта :deal



а най важното е на кои какво му е кеф това да прави :beer


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: пропан или метан

Мнениеот vucata » Съб 10 ное 2012 23:00


Брех...явно ти си попадал на коли тотални кенефи....ако искаш ела в София и ще видиш пасат б3 комби 2е мотор 115 коня как върви...щото аз до морето тая година си му пляснах 160км/ч без проблем на новата магистрала...верно е, че е малко по-мудна колата ама чак да я бутам...айде моля ти се...прибирал съм се десетки пъти за тия 7 години от Гоце Делчев с тая кола и зиме и лете...па що 1 път не ни остави някъде...да ти кажа само 1 скоростна кутия сме сменили от както е при нас...айде ти точно не обесявай метана какво е, щото наща кола още преди в БГ да има метан е вкарана тук....Поинтересувай се кое що...как за какво преди да блещулевиш тъпотии...За какви по-стари коли говориш не знам...пасата е 92ра година....лошо ли му е на метан ? Като го вкарахме от Италия беше на 130 000км, сега се надявам другия месец да прасне 300 000....ще ти снимам и километража ако искаш. Па ти ако щеш вервай, че двигателя не е ръждасал до сега :twisted:

П.С
1637, при мен проблем на бензин няма...като включа на бензин направо не си иска гумите...последния път от зор даже скъсах тампон на двигателя предния, и скъса гуфрето към дросела mhihi ....30 минути ми отне да констатирам що не иска да пали ни на метан ни на бензин...добре че имаше изолирбанд та закърпих положението :bowdown
И още нещо....да ти споделя, че даже по 2 пъти на година минимум ми се налага да сменям масло...съединител за щастие 1 път със смяната на скоростите, ама сега пак трябва....предница сме правили 2 пъти от както я имаме тая кола....и за какви плюсове говориш- метан/бензин...то това гориво/газ е/се произведен/жда за да се кара по-икономично...що се правиш на Лили Иванова и се вкарваш във филма, че спортните коли не слагали метан/газ....мамка му дразня се като някой дойде и усере някоя тема :banghead: ....Въобще, модовете да се заемат, че аз направо издивявам и заради шитнята ти ще го отнеса аз death


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Съб 10 ное 2012 23:14


car mechanic написа:ти не деи ме учи мене как се пише


щото аз как те гледа не си наясно с нещата метан се слага и на дизели и на бензин което ти не го знаеш 100%
много сложиха метан и докараха колите за смяна на двигатели блокирали и целите ръжда вътре и това е повече по стари коли едва минали 1000 2000 км и scare

новите може да държат


тъй като гледам, имаш нужда от кола на метан. Ще спестиш много пари, ще ги вложиш в образование, ще почнеш да пишеш грамотно и дай боже и да спреш да пишеш глупости.

Кой какво знае, мисля че стана ясно. Може да починеш малко.


car mechanic
Мнения: 63
Регистриран на: Чет 27 сеп 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gottingen Germany

Re: пропан или метан

Мнениеот car mechanic » Нед 11 ное 2012 0:15


хората са казали по умна отстъпва и предпочитам да не спора


кои какво има това си хвали и неговото е по добро от другото


има едно мнение в темата кола 107к,с дигнала на метан по магистралата 150-160 е на това ми отговорете

с толкова се кара :screwy и до 300 може да развие scare

:applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause:


извинявам се на колегата за това че направих темата мазало но не мога да чета неща които си противо речат едно с друго


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: пропан или метан

Мнениеот Dushan » Нед 11 ное 2012 1:23


Щом не караш много - обикновена газова. Можеш да постигнеш чудеса. Но най-големия плюс е да забравиш кога и колко си заредил.


Потребителски аватар
vihren1
Мнения: 40
Регистриран на: Чет 27 сеп 2012 0:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: пропан или метан

Мнениеот vihren1 » Нед 11 ное 2012 6:45


Няма нужда от спорове. Правиш си сметката и караш на каквото искаш. Аз карам на метан, за 100 000 км като тегля чертата - икономията е сериозна. Тук спора почна да става като пушачи - непушачи или София - Провинция :applause:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Нед 11 ное 2012 7:41


car mechanic написа:хората са казали по умна отстъпва и предпочитам да не спора


Ми аз съм проЗ... Не отстъпвам

Щом като неможе да напраеите кола, да върви нормално на метан, особено 150 коня да не могат да изкарат един баир, щом за 1000км им хвърляте маторя...
Ми да ви ... майсторите... на твое място бих си сменил ника. Кар механик не е подходящ. Пробвай с кАРУЦар примерно :kissy:

Иначе слагаш някой лев на капака и пробваме върви ли, ще буташ ли по баири, колко вдига. Може и някоя 150 коньова бегачка на метан да докараш, ама от вашите. :talk:


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пропан или метан

Мнениеот walentin » Пон 12 ное 2012 10:57


pe6kata написа:
walentin написа:Pe6kata, не съм съгласен, че метанът е по-капризен. . Б

поинтересувай се при какви смеси има най-добро изгаряне, съответно каккво се случва ако не уцелиш точната смес, после какви са удачните аванси...

Щом съм написал, че метана е капризен откъм настройка и подбор на частите значи съм имал нещо в предвид.

с богата смес на пропан бутан и бензин не е пробблем, а при метана дали е така...? Ако я обедниш прекалено- колата спира да върви, почва да грее, ако я обогатиш пак не върви и има проблем с изгарянето, тънкост е да се уцели точния момент със смеси(оптимума е леко обеднена) и аванси.
Ами избора на плочка/размер на дифузьор- хич не понася за части каквото ти изпадне.
Иска точните размери и настройки и е много по-фино настройването, а не че е работата на метан е проблемна.

всеки може да се съгласява с каквото иска обаче.

Pe6kata, искам само да споделя/без да ги разбирам тия настройки/, че карах около 80хил. на LPG /без никакви проблеми Пасат 1.8 моно/и един приятел таксиджия ме кандърдиса да турям метан. Купих бутилка, клапан, редуктор-нов аржентински. От пропан-бутана останаха плочката на моното с електроинсталацията и елекрониката с релетата, както и копчето за превключване и маркучите с крановете към моното. Не съм пипнал нищо вече 30000! Това го направиха в сервиза до ТЕЦ-а в Дружба. Имаха си стендове-мендове. Та така - системата е железна!


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: пропан или метан

Мнениеот pe6kata » Пон 12 ное 2012 12:23


Дифузьора за метан е различен. Естествено, че и с такъв за газ ще върви.
Изисква и ТАП, и без него ще върви. Няма да имаш максимума обаче.
Аз малко си падам максималист.

А таксиджиите щом карат на метан, какво значи това?


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пропан или метан

Мнениеот walentin » Пон 12 ное 2012 17:56


Значи следното: 2/3 от бакшишите в София са индоевропейци. Ти виждал ли си отношението на циганин към коня му? Никаква жал! Само газ и терор над животното! Толкова са грижовни и към колите си. Перкат си индоевропейците на метан ,без проблеми, нищо че не знаят за тап-ове и фини настройки. Един път се прави и карат по половин милион, без смени на платна,филтри и диагностики. Системата е много по-стабилна от LPG.


mcm8888
Мнения: 12
Регистриран на: Пон 14 фев 2011 13:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: пропан или метан

Мнениеот mcm8888 » Пон 12 ное 2012 21:16


с две ръце за метана а тоя кар механик да вземе да се гръмне


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: пропан или метан

Мнениеот vucata » Пон 12 ное 2012 21:22


car mechanic написа:хората са казали по умна отстъпва и предпочитам да не спора


кои какво има това си хвали и неговото е по добро от другото


има едно мнение в темата кола 107к,с дигнала на метан по магистралата 150-160 е на това ми отговорете

с толкова се кара :screwy и до 300 може да развие scare

:applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause:


извинявам се на колегата за това че направих темата мазало но не мога да чета неща които си противо речат едно с друго


Хихииххахахаххххооххо...за пореден път доказа колко си ми ограничен...ама отвсякъде....да те светна, че 2е мотора на VW е 115 коня, и да 2000кубика е....8v ! Да ти обясниме ли от къде да си изтриеш профила death :012:


Потребителски аватар
Желязков
Мнения: 172
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: пропан или метан

Мнениеот Желязков » Вто 13 ное 2012 9:26


pe6kata написа:Виждам, че правиш велики математики.
Искаш ли да си помислиш обаче, на 7лв като добавиш 50%, колко се получава ?

7+ 3.5=10.5лв. ( 7*50% -> 7*0.50=3.50)

Ако исках да кажа два пъти(двойно), щях да напиша 100% :idea:

Така също, да те светна, на 50% горница от 10.50 лв не са половината, както ти си мислиш.

10.5 /(100+50)/100= 7

Както се смята ддс.


Като изключим сметките ти, данните които си посочил потвъждават думите ми.
Колега, аз съм човек, който работи със сметки и винаги, когато открия грешка проверявам няколко пъти, при тва не на ум.
И в твоя случай проверих.
И имаш грешка в уравнениетоЩе започна от далеч:
"На метан е с 50% по евтино спрямо на газ" - това е твое мнение от страница: 1
ОК, тогава защо смяташ 50% горница, на 7-те си лева?
От там нтатък тази ти сметка: "7+ 3.5=10.5лв. ( 7*50% -> 7*0.50=3.50)" си е математически вярна. Като изключим обаче, че 7 лв не са 7 лв, защото ти даваш 7 лв за метан, не 7 лв за пропан...

Второто ти уравнение:
"Така също, да те светна, на 50% горница от 10.50 лв не са половината, както ти си мислиш.

10.5 /(100+50)/100= 7"
Аз, честно казно не разбирам добре, "на 50% горница..." малко ми е ... първолашко.
Но последвалата сметка ме забатачва още повече...
Аз си обяснявам процентите така: ако 10,5 го приемем за 100%, то 50% ще са половината от него: 5,25. Когато искам да прибавя 50% от 10,5 към него то е логично да прибавя 5,25 и съответно получавам 15,75 :idea:
А това с ДДС как го изтърси просто не знам... ти очевидно ДДС го имаш като някаква планета... и тази схема на пресмятане, която си написал ми прилича на тази за изчисляване на данъчната основа! Но какво е това (100+50) Защо прибавяш 100 към 50%?
И защо е в скоби по дяволите? реално си написал 100+50 вместо 150... Ама защо 150?
И защо получаваш 7? Като то се получава 0,0007? И ще поясня
- първо действието в скобите - 100 + 50 = 150
След това всичко останало 10,5/150/100 = 0,0007
Аз съм в блажено недоумение!

За 1 си прав обаче...
Доста съм се объркал в процените, които съм дал
"55 - 60% от разходите за бензин" в същност е остатъка - т.е. мнението ми трябваше да изглежда така:
- 40 - 45% от разходите за бензин на LPG
- 55 - 65%% от разходите за бензин на CNG
И съм пропуснал да спомена, цифрите важат само за инжекцион.

Не се опитвам да се убеждавам сам! И колите наистина не са сравними, прав си. Но и твоите 50%, които са от твоята математика, не са 50%...


Потребителски аватар
sp_konsulov
Мнения: 197
Регистриран на: Сря 14 мар 2012 15:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: село София ;-)

Re: пропан или метан

Мнениеот sp_konsulov » Вто 13 ное 2012 11:57


Стига с тези сметки, дайте на човек да покара кола на метан за седмица - повече няма да иска да види друго гориво :applause: Например кади на метан.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта