Газстанциите крадат?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VWGT » Сря 30 май 2007 13:39


joro_tt написа:8-12бар, на толкова се настройва байпасния клапан
Има и газстанции с малки помпи там е по малко

колега 2 въпроса, ти къде зареждаш :wink:
и как може да се разбере този клапан за мехурите дали е отворен или затворен, вижда ли се външно някъде?




Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот joro_tt » Сря 30 май 2007 13:52


VWGT написа:
joro_tt написа:8-12бар, на толкова се настройва байпасния клапан
Има и газстанции с малки помпи там е по малко

колега 2 въпроса, ти къде зареждаш :wink:
и как може да се разбере този клапан за мехурите дали е отворен или затворен, вижда ли се външно някъде?


тц не се вижда.
Общо взето е трудно да се разбере дали има пипано нещо и какво трява да е налягането, както казах факторите са много но в повечето случаи трява да е около 10.
Преди зареждах на OPET,сега 2-3пъти ми се вижда че на Лукоил газта по убава и колата върви по добре.
Ма то знай ли са - настойки на газовата, филтри милтри, и т.н.


Потребителски аватар
digigi
Мнения: 192
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 9:24
Автомобил: Audi A6 C8 50TDI
Двигател: 2019
Местоположение: Варна-->London

Мнениеот digigi » Чет 31 май 2007 11:19


8-12бар, на толкова се настройва байпасния клапан
Има и газстанции с малки помпи там е по малко

Аз снощи като заредих на Еко забелязах манометъра да показва 13 преди да заредя и 10 по време на зареждането. :roll:


Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот joro_tt » Чет 31 май 2007 12:08


digigi написа:
8-12бар, на толкова се настройва байпасния клапан
Има и газстанции с малки помпи там е по малко

Аз снощи като заредих на Еко забелязах манометъра да показва 13 преди да заредя и 10 по време на зареждането. :roll:

Нормално е.
Когато колонката не работи, маркуча се е пълен с пропан бутан и като се стопли от външната температура и налягането се вдига.


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Мнениеот balamata » Пет 01 юни 2007 18:56


Само ще добавя,че като тръгна за София пълня бутилката от OMV в Плевен и на обратно на изхода на София пак от OMV и се усеща веднага как колата става по-пъргава още в първия баир на магистралата.


Потребителски аватар
Thunder
Мнения: 83
Регистриран на: Пет 22 дек 2006 10:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Thunder » Съб 02 юни 2007 15:07


balamata написа:Само ще добавя,че като тръгна за София пълня бутилката от OMV в Плевен и на обратно на изхода на София пак от OMV и се усеща веднага как колата става по-пъргава още в първия баир на магистралата.


Искаш да кажеш, че на OMV София е по-добра газта и по-не лъжат от OMV Плевен ли?


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Съб 02 юни 2007 17:22


joro_tt написа:
digigi написа:
8-12бар, на толкова се настройва байпасния клапан
Има и газстанции с малки помпи там е по малко

Аз снощи като заредих на Еко забелязах манометъра да показва 13 преди да заредя и 10 по време на зареждането. :roll:

Нормално е.
Когато колонката не работи, маркуча се е пълен с пропан бутан и като се стопли от външната температура и налягането се вдига.


Естествено, че налягането, според манометъра на газовата колонка, пада в момента на зареждане, няма как да бъде иначе.

А това дето го е написал жоро_тт за външната температура и стоплянето е ветер, щото излиза, че зимата налягането, което ще показва манометъра ще е по-ниско, 'щото пропан-бутана в мъркуча 'ше се охлажда. Температурата на почвата на нивото на резервоарите можеш да я приемеш за относително постоянна през цялата година, около 10С, но както и да е.

В таз тема има бая стрелба в тъмното. Въпроса е как точно 'краде' газостанцията - много просто:
Приборът отчитащ количеството пропан-бутан преминало през него регистрира с успех (вероятно не еквивалентно, но отчита) не само течната, но и парната фаза на газа. Как се получава парна фаза, ами когато налягането на втечнения пропан-бутан падне под налягането на насищане за съответната температура. Какво става когато налягането падне под налягане на насищане, започва самоизпарение в целия обем на течността, ерго течността започва да кипи в целия си обем. Кога налягането на газа може да падне под налягане насищане, ами един чичо, когото нямам честта да познавам лично казва се Бенули (Bernouli) е установил и в последствие е вкарал в ясни категории следният факт налягането на флуидите е в обратно пропорционална зависимост от скоростта им на движение. Това означава, че колкото по-бързо се движи даден флуид, толкова налягането в потока е по-ниско. Съществува ситуация, в която поради високата скорост на движение на течност, налягането и пада под налягане на насищане и тя започва да кипи, това явление се нарича 'кавитация'. Това явление е в общия случай 'вредно' особено при хидравличните машини (на смукателната страна на помпите). Всъщност единственото смислено приложение на кавитацията което аз знам е в един Български патент за пречистване на етилов спирт (водка) от леки фракции (метанол). До къде бяхме стигнали, а да, та поради скоростта на движение на течният пропан-бутан налагането му пада под налягане на насищане и той започва да кавитира (кипи), така щото през отчитащия прибор минава парна и течна фаза, които се отчитат. Ясно е, че парната фаза има много по-голям обем от течната, а търговското мерене е на обемен принцип. Парните мехури влезнали в газовата бутилка на автомобила кондензират, помпата 'подпира' с 10-12 бара 'отзад'. Така се получава отчет за обема на зареденият пропан-бутан, който е по-голям от реално наличния в бутилката на автомобила.

Това е физиката на 'лъжата'. Дори тариращия прибор не може да го фане това, щото обема на резервоара му е три литра и скоростта на нарастване на налягането при пълнене е много голяма, което не позволява да се установи този очевиден дефект в измерването на количеството течен пропан-бутан.

Цялата тази работа съм я написал във вид на жалба до лайнарите от Шел, когато ми сипаха малко повече газ отколкото е физическия (не работния) обем на бутилката. Немаше риспонс, щото е верно и неоспоримо, но съм им дигнал мерника на тия тъпаци и следващия път ше ги осъдя със 'сичките му салтанати.

Основните изводи от сичките тия писания са следните:
1. зареждане на празна бутилка 'за десет кинта' е най-яката набутвация;
2. предотвратяване на тая работа става с дроселиране на потока (местно хидравлично съпротивление) между 'пълначката' и бутилката, вентила на бутилката може да свърши тази работа със завиден успех, завива се лекинко, е 'ше падне скоростта на зареждане, но пък ние време имаме;

Успех на всички 'газ'ари като мен.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Съб 02 юни 2007 17:45


H2O написа:
psstv18rp написа:H20, искаш да кажеш че е възможно съществено да смачкаш обема на *течност*??? Революция във физиката?. :-)
А ти знаеш ли какво представляват 15 атмосфери налягане.Няма да се разберем,а Митето как разбра че имаш 5 лтр.в бутилката :lol: .Най добре е да се заключи темата,че ше излезна защитник на бензиностанциите.ЕЙ ЗАРАДИ ТЕЗИ РАЗПРАВИИ БОГАТИТЕ ДЪРЖАВИ НЕ КАРАТ НА ГАЗ МАСОВО :idea:


Течностите са практически несвиваеми, 15 бара са точно толкова недостатъчни колкото и 150, за да намалиш обема на течен пропан-бутан.

Инак за протокола 15 атмносфери представляват 1.5 мегапаскала или 1 500 000 нютона на метър квадратен.

Заключването на темата няма никакво отношение към твоята позиция, нито към това как ще те възприемат хората, заключването на темата е е пряко свързано с установяване на истината и стигане до някакви изводи и начини за предодоляване на даден проблем (по газостанциите ни гепат кинтите, това не е шега, това са си нашите кинти), ако ти няма какво да напишеш за да помогнеш това да се случи, това не означава, че останалите хора от форума също не биха могли да помогнат. Извинявай, че съм малко по-рязък, 'ма мисла с основание.

Успех.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Съб 02 юни 2007 19:49


хмм.Хареса ми обяснението за тва как ни тарашат копелдаците.И наистина на празна бутилка вчера в ОМV която е 40 литрова но с 32 литра работен обем хората ми заредиха 30 литра и клапана взе да изтърва,което означава че са коректни и нивомера ми отчете пълен обем на бутилката.Смея да твърдя че на OMV досега не съм имал оплаквания,но реших да опитам от прехвалените лукойл и ме порязаха два пъти.. те за мене са вече история.Разбрах вече че е най добре да се пълни догоре.


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Мнениеот balamata » Нед 03 юни 2007 16:19


Thunder написа:
balamata написа:Само ще добавя,че като тръгна за София пълня бутилката от OMV в Плевен и на обратно на изхода на София пак от OMV и се усеща веднага как колата става по-пъргава още в първия баир на магистралата.


Искаш да кажеш, че на OMV София е по-добра газта и по-не лъжат от OMV Плевен ли?
Става въпрос за OMV на изхода на София в посока Русе.Поне на моята кола си усещам разлика.


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Мнениеот H2O » Нед 03 юни 2007 20:24


Няма да споря повече.Пропан-Бутана е гадно нещо.Винаги ще има доволни и недоволни.А между другото газта е много чуствителна от външната температура,абе въобще скапана история.Тази тема е като кокошката или яйцето

Последна промяна от H2O на Нед 03 юни 2007 21:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот joro_tt » Нед 03 юни 2007 20:59


Това дето го е написал колегата емо на теория е вярно - колкото по висока е скоростта в тръбопровода налягането пада и може да стигне до под нялягане на насищане.
Ма тъй както си го обяснил излиза че след помпата има една тръба и отива директно в резервоара.
Има бая арматура по тва трасе.
Мехури се образуват още в помпата.
И ако не се отделят по накакъв начин и с каквато и скорост да зареждаш файда никаква - та той затова се слага "газоотделителя"
А относно това колко за загрява газта лятно време в маркуча и се разширява мога да ти покажа не един превъртял манометър 25бар.
Прав си за това че при зареждане налягането нама как да не падне.


Потребителски аватар
maks
Мнения: 2228
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maks » Нед 03 юни 2007 21:22


H2O написа:Няма да споря повече.Пропан-Бутана е гадно нещо.Винаги ще има доволни и недоволни.
Както и от бензина и дизела,все ще има някой да не му е наред колата.Както и някой който ще се опитва да излъже в името на по голяма печалба.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Пон 04 юни 2007 0:04


joro_tt написа:Това дето го е написал колегата емо на теория е вярно - колкото по висока е скоростта в тръбопровода налягането пада и може да стигне до под нялягане на насищане.
Ма тъй както си го обяснил излиза че след помпата има една тръба и отива директно в резервоара.
Има бая арматура по тва трасе.
Мехури се образуват още в помпата.
И ако не се отделят по накакъв начин и с каквато и скорост да зареждаш файда никаква - та той затова се слага "газоотделителя"
А относно това колко за загрява газта лятно време в маркуча и се разширява мога да ти покажа не един превъртял манометър 25бар.
Прав си за това че при зареждане налягането нама как да не падне.


Това, което съм написал е това, което се случва в ясните категории на познатите нам науки.

Арматурата след помпата няма отношение към скоростта на потока през регистриращия прибор.

Това за мехурите и помпата, дето си написал е някак неясно, ако го обясниш ще съм ти признателен.

За това колко се нагрява газта в маркуча и колко се разширява ще го проверя в таблицте за термодинамичното състояние на пропан-бутана.


Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот joro_tt » Пон 04 юни 2007 9:07


Emo написа:
joro_tt написа:Това дето го е написал колегата емо на теория е вярно - колкото по висока е скоростта в тръбопровода налягането пада и може да стигне до под нялягане на насищане.
Ма тъй както си го обяснил излиза че след помпата има една тръба и отива директно в резервоара.
Има бая арматура по тва трасе.
Мехури се образуват още в помпата.
И ако не се отделят по накакъв начин и с каквато и скорост да зареждаш файда никаква - та той затова се слага "газоотделителя"
А относно това колко за загрява газта лятно време в маркуча и се разширява мога да ти покажа не един превъртял манометър 25бар.
Прав си за това че при зареждане налягането нама как да не падне.


Това, което съм написал е това, което се случва в ясните категории на познатите нам науки.

Арматурата след помпата няма отношение към скоростта на потока през регистриращия прибор.

Това за мехурите и помпата, дето си написал е някак неясно, ако го обясниш ще съм ти признателен.

За това колко се нагрява газта в маркуча и колко се разширява ще го проверя в таблицте за термодинамичното състояние на пропан-бутана.


Ти сам казваш ще газа в помпата кавитира в слукателното трасе ами това едната причина за образуването на балончетата.
Втората причина е пак външната температура.
Как си мислиш тези външните тръбопроводи при помпата като се нагреят дали не се създават условия газа вътре да започне да се изпарява.Ако си обръщал внимание на много газстанции точно тези тръбопроводи са изолирани с термо изолация, за да се предпазят от нагряване.
Та за тез балончета говоря че трява да се отделят.
Относно разширяването на пропан бутана, имам инфо: 1% на 6 градуса
Целзий



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Carfan и 13 госта