На какво да се кара вече Газ или Бензин?
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
Ами щом на едро е по евтино, да си взема една цистерна 1500литра , и да извикам доставчиците на гориво да ми стоварят 1000 вкъщи и готово. Ще спестя към 200-300лв
.
- pe6kata
- VW експерт

- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
няма човек който да го кефи да си кара на газ колата, АГУ-то е само и единствено заради икономисването на пари.
АГУ-то обаче не трябва да се разглежда само като цена на самата уредба! Покрай него има разходи дето се натрупват във времето:
- съсипва изпускателаната система
- изисква по-честа смяна на елементите по запалителната система, и при работа на газ колата не допуска компромиси, за разлика от бензина
- натоварва термично мотора- клапани, легла на клапани... Има коли дето немогат и по 30-40 000км да изкарат на газ- особено някои модели японки.. въпреки впръскването на лубрикати. Особено ако колата е с обикновена уредба и не е настрена добре- кара се с бедни смеси...оттам и на ламбда сондата не и става хубаво...
-частите по агу-то имат сравнителна кратък ресурс- един изпарител след 4-5г иска смяна или качествена ревизия, щото колата почва да не може да се настрои добре- и гори и не върви. Често се сменят газовите филтри(за инжекционите)- дават ги на 10-15 хил км
- дава се пари за прегледи- сега някой ще каже какво толкова 25-30лв. Е да ама тия 30лв ще трябва да минеш до 1000км (зависещо от много неща и много относително, може и за 300км) за да ги избиеш от разликата газ/бензин. И не е само това...
Има и още неща сигурно, но в момента това ми идва на ум...
Иначе обичайните минуси са си ясни- допълнително тегло отнемане на място, повишен разход спрямо бензина, намалена мощност- въобще, да не говорим че ако колата е с плочка, а не инжекцион, нещата стават още по-зле, риск за дюзите- не само от запушване, но и бензина охлажда рейката(естествено при правилно експлоатиране няма проблеми). Риск от гърмене- има коли дето ако гръмне, те връща много назад и забравяш за икономии в следващите хиляди км- пак зависи от много неща разбира се- от кола, типа уредба, изправността и т.н. темата е дискутирана много.
Има и плюсове- освен цената, липса на нагари, газта не може да "отмие" маслото по стените на цилиндъра и най-готиното за мен е че много по-детонационо устойчива- поема по-голяма степен на сгъстяване, аванс... И е екологично чиста
Ако колата си има АГУ, естествено че ще се кара на газ. Ако няма, човек трябва добре да си направи сметката- за да дава икономия, АГУ-то иска каране и то много. С вадене веднъж в седмицата от гаража нестава. Другото което трябва да се отчете, е типа АГУ- обикновено или инжекцион(да не говорим че и там цените много варират) и самата кола и колко дълго смяташ да я караш...
а това дето чета- за съпоставка м/у газ и нафта...
при еднакви коли- като купе(тегло) и конски сили, няма как дизела да излезе по-евтино
ако сравнявате малко дизелово поло(и то мисля че само атмосферния дизел ги дава тия разходи), съпоставете го обаче с бензиново поло 1.2-1.3 Ако едната при 90км/ч гори 4/100 нафта, бензиновото ще дава спокойно 5/100 бензин или 6/100 газ
АГУ-то обаче не трябва да се разглежда само като цена на самата уредба! Покрай него има разходи дето се натрупват във времето:
- съсипва изпускателаната система
- изисква по-честа смяна на елементите по запалителната система, и при работа на газ колата не допуска компромиси, за разлика от бензина
- натоварва термично мотора- клапани, легла на клапани... Има коли дето немогат и по 30-40 000км да изкарат на газ- особено някои модели японки.. въпреки впръскването на лубрикати. Особено ако колата е с обикновена уредба и не е настрена добре- кара се с бедни смеси...оттам и на ламбда сондата не и става хубаво...
-частите по агу-то имат сравнителна кратък ресурс- един изпарител след 4-5г иска смяна или качествена ревизия, щото колата почва да не може да се настрои добре- и гори и не върви. Често се сменят газовите филтри(за инжекционите)- дават ги на 10-15 хил км
- дава се пари за прегледи- сега някой ще каже какво толкова 25-30лв. Е да ама тия 30лв ще трябва да минеш до 1000км (зависещо от много неща и много относително, може и за 300км) за да ги избиеш от разликата газ/бензин. И не е само това...
Има и още неща сигурно, но в момента това ми идва на ум...
Иначе обичайните минуси са си ясни- допълнително тегло отнемане на място, повишен разход спрямо бензина, намалена мощност- въобще, да не говорим че ако колата е с плочка, а не инжекцион, нещата стават още по-зле, риск за дюзите- не само от запушване, но и бензина охлажда рейката(естествено при правилно експлоатиране няма проблеми). Риск от гърмене- има коли дето ако гръмне, те връща много назад и забравяш за икономии в следващите хиляди км- пак зависи от много неща разбира се- от кола, типа уредба, изправността и т.н. темата е дискутирана много.
Има и плюсове- освен цената, липса на нагари, газта не може да "отмие" маслото по стените на цилиндъра и най-готиното за мен е че много по-детонационо устойчива- поема по-голяма степен на сгъстяване, аванс... И е екологично чиста
Ако колата си има АГУ, естествено че ще се кара на газ. Ако няма, човек трябва добре да си направи сметката- за да дава икономия, АГУ-то иска каране и то много. С вадене веднъж в седмицата от гаража нестава. Другото което трябва да се отчете, е типа АГУ- обикновено или инжекцион(да не говорим че и там цените много варират) и самата кола и колко дълго смяташ да я караш...
а това дето чета- за съпоставка м/у газ и нафта...
при еднакви коли- като купе(тегло) и конски сили, няма как дизела да излезе по-евтино
ако сравнявате малко дизелово поло(и то мисля че само атмосферния дизел ги дава тия разходи), съпоставете го обаче с бензиново поло 1.2-1.3 Ако едната при 90км/ч гори 4/100 нафта, бензиновото ще дава спокойно 5/100 бензин или 6/100 газ
-
tarikat89
- Мнения: 411
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
pe6kata написа:а това дето чета- за съпоставка м/у газ и нафта...
при еднакви коли- като купе(тегло) и конски сили, няма как дизела да излезе по-евтино
ако сравнявате малко дизелово поло(и то мисля че само атмосферния дизел ги дава тия разходи), съпоставете го обаче с бензиново поло 1.2-1.3 Ако едната при 90км/ч гори 4/100 нафта, бензиновото ще дава спокойно 5/100 бензин или 6/100 газ
да сравним 2еднакви коли пример давам голф 3 с 1.9тди 90к.с. и 1.8 90к.с.(а не да ми сравнявате 1.9дизел с 1.2 или 1.4 бензин-това е абсурдно)
дизела по данни среден разход 4.9литра (4.9литра х 2.31лв = 11,319лв)
бензино по данни средно е 7.6литра (7.6литра х 2.21лв=16,767лв)
или на същата кола средно на газ ще дава около 8литра (8литра х 1.35лв = 10,80лв)
разликата е 2.7литра или 5,448лв (бензин дизел)
а разликата в цената дизел-газ е 0,52лв .. еее за ква икономия говорил газ-дизел при еднакви коли ?!?
и да сложим едно 500лв газовата монтажа я смятаите след колко хил километра ще си избиета газовата уредба и кога евентуално ще почнете да имате печалба от тая работа?!? да ви кажа ли ?!? след около 80-100 хил км ще сте начисто да почнете да имате файда от газовата..демек има файда за тези дето карат по едно 40-50хил на година за да може за 2 год горе долу да си избият газовата и да почнат на чисто..като тук не броя парите за диагностики настроики и т.н. .. а ако карате едно 10-20хил на година докато си избиете парите от газовата ще смените колата
та затова не ми обясняваите кое е по евтино като ми сравнявате кола 1.4 60коня бензин с 1.9тди 90 или 110коня просто няма база на сравнение
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
Темата отдавна е изчерпана. Май е време за ключ...
-
theultimate
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
А след колко километра се избива това, че дизела струва минимум 1000лв по-скъпо от аналогичен бензинов двигател? Там не се скапват гърнета и ламбда и не се прави преглед. За сметка на това има едно турбо...и като цяло всички части са по-скъпи.
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
Ще излъжа ако напиша, че не искам да минавам на дизел в момента, но в защита на АГУ ще напиша, че
- "един изпарител след 4-5г иска смяна или качествена ревизия" -да и по-малко, но до тогава ще сме спестили пари за още един автомобил или два като моя никой не си слага АГУ за 300км месечно. Друг е въпроса, че ще сме ги дали по други "пътеки".
- 500лв е газовата, ами турбина при дизелите и то втора ръка струва толкова, има обече и гърнета неръждавейки за изпускателната системана... Тук предимството е, че слагаш АГУ и започват икономиите, а при дизела тежкото, е че става изведнъж, непланирано, което тежи доста.
На газ винаги си е по-евтино от официални горивоизточници извън града, в града е друга сметката поне при мен.
Подръжката на АГУ е много по-евтина от на дизелов двигател, това е бензинов двигател, който гори като пари около дизела, ама нали съм свикнал да си угаждам... че ще минавам на дизел.
- "един изпарител след 4-5г иска смяна или качествена ревизия" -да и по-малко, но до тогава ще сме спестили пари за още един автомобил или два като моя никой не си слага АГУ за 300км месечно. Друг е въпроса, че ще сме ги дали по други "пътеки".
- 500лв е газовата, ами турбина при дизелите и то втора ръка струва толкова, има обече и гърнета неръждавейки за изпускателната системана... Тук предимството е, че слагаш АГУ и започват икономиите, а при дизела тежкото, е че става изведнъж, непланирано, което тежи доста.
На газ винаги си е по-евтино от официални горивоизточници извън града, в града е друга сметката поне при мен.
Подръжката на АГУ е много по-евтина от на дизелов двигател, това е бензинов двигател, който гори като пари около дизела, ама нали съм свикнал да си угаждам... че ще минавам на дизел.
- pe6kata
- VW експерт

- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
velinsl написа:На газ винаги си е по-евтино от официални горивоизточници извън града, в града е друга сметката поне при мен.
като минеш на дизел, ще разбереш че приказките "колкото гори в града, толкова и извън града..." са глупости. Щом е дизел- 5/100... Ако си с тази нагласа, ще останеш доста неприятно изненадан.
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
pe6kata написа:като минеш на дизел, ще разбереш че приказките "колкото гори в града, толкова и извън града..." са глупости. Щом е дизел- 5/100... Ако си с тази нагласа, ще останеш доста неприятно изненадан.
Зависи от колата, но е почти така за разлика от газ/бензин където градско-извънградско може и 1.5-2 пъти разлика да има.
-
Гергин
- Мнения: 1361
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
Газовата нещо се прецака и днеска сипах за 30лв. - 13,25л. бензин
Още немога да се свестя.
Още немога да се свестя.
- stefan4o
- Мнения: 19361
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
MMX написа:pe6kata написа:като минеш на дизел, ще разбереш че приказките "колкото гори в града, толкова и извън града..." са глупости. Щом е дизел- 5/100... Ако си с тази нагласа, ще останеш доста неприятно изненадан.
Зависи от колата, но е почти така за разлика от газ/бензин където градско-извънградско може и 1.5-2 пъти разлика да има.
От кое точно зависи от колата? Веднага давам пример - Пасат Б5.5 130 коне. Извънградско без ръчкане 5.5 литра с пуснат климатроник, в града със спокойно каране става 8-8.5 литра. Това как ще го коментираш? Приемам, че колата е в изправност, защото според мен е така.
- pe6kata
- VW експерт

- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
всичките ми познати дето са на дизели, сега в зимата, а и както града е малък, са дубъл(че и го надвишават леко) отгоре спрямо извънградско... но говорим за чисто градско и чисто извъградско като правим съпоставка!
4-ка голф дизел под 10/100 не пада в момента, иначе извън града е под 5. в тия условия и моята гори 15-17 бензин градско.
4-ка голф дизел под 10/100 не пада в момента, иначе извън града е под 5. в тия условия и моята гори 15-17 бензин градско.
-
theultimate
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
Разход 6 на 100 градско отново се дава като оптимален. При уикенд и пенсионерско каране съм постигал 8.5газ с голфа, а с трабанта 6.5 бензин. И все пак и на двете коли обичайния разход е поне с 3 литра отгоре.
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
stefan4o написа:MMX написа:pe6kata написа:като минеш на дизел, ще разбереш че приказките "колкото гори в града, толкова и извън града..." са глупости. Щом е дизел- 5/100... Ако си с тази нагласа, ще останеш доста неприятно изненадан.
Зависи от колата, но е почти така за разлика от газ/бензин където градско-извънградско може и 1.5-2 пъти разлика да има.
От кое точно зависи от колата? Веднага давам пример - Пасат Б5.5 130 коне. Извънградско без ръчкане 5.5 литра с пуснат климатроник, в града със спокойно каране става 8-8.5 литра. Това как ще го коментираш? Приемам, че колата е в изправност, защото според мен е така.
Ами като не схващаш кое зависи от колата и аз ще ти дам пример. Фиеста 1.8Д - извънградско 4.7-5, градско 5.5-6 (зима и лято). Средно 5.3-5.4 за няколкогодишна експлоатация. Ако 5.4 ти е много по-високият "градски" разход може да приемеш, че сигурно гори 3.2 на извънградско. Истината е че гори почти еднакво, което беше и спорното твърдение. А ако кажеш "е да ама фиеста без климатик" ще ти припомня цитата "зависи от колата".
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
[off] Този мотор в София не може да падне под 8.5 l/100.
Карал съм такъв на Орион в продължение на година и половина. [/off]
Карал съм такъв на Орион в продължение на година и половина. [/off]
- stefan4o
- Мнения: 19361
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
MMX написа:stefan4o написа:MMX написа:pe6kata написа:като минеш на дизел, ще разбереш че приказките "колкото гори в града, толкова и извън града..." са глупости. Щом е дизел- 5/100... Ако си с тази нагласа, ще останеш доста неприятно изненадан.
Зависи от колата, но е почти така за разлика от газ/бензин където градско-извънградско може и 1.5-2 пъти разлика да има.
От кое точно зависи от колата? Веднага давам пример - Пасат Б5.5 130 коне. Извънградско без ръчкане 5.5 литра с пуснат климатроник, в града със спокойно каране става 8-8.5 литра. Това как ще го коментираш? Приемам, че колата е в изправност, защото според мен е така.
Ами като не схващаш кое зависи от колата и аз ще ти дам пример. Фиеста 1.8Д - извънградско 4.7-5, градско 5.5-6 (зима и лято). Средно 5.3-5.4 за няколкогодишна експлоатация. Ако 5.4 ти е много по-високият "градски" разход може да приемеш, че сигурно гори 3.2 на извънградско. Истината е че гори почти еднакво, което беше и спорното твърдение. А ако кажеш "е да ама фиеста без климатик" ще ти припомня цитата "зависи от колата".
Мислех, че тук коментираме автомобили, не коли, които отдавна са претопени за желязо
Тоя атмосферен астматик и да го насереш от каране с педала до дъно той толкоз си може и толкоз си и гори. При съвременните коли от близките 10 лета насам дето са с по 100+ коне ситуацията никак не е същата, както разбираш от примера ми, който смятам за по-удачен, все пак сме 2011 вече 
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта