
На какво да се кара вече Газ или Бензин?
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
Ами щом на едро е по евтино, да си взема една цистерна 1500литра , и да извикам доставчиците на гориво да ми стоварят 1000 вкъщи и готово. Ще спестя към 200-300лв
.

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
няма човек който да го кефи да си кара на газ колата, АГУ-то е само и единствено заради икономисването на пари.
АГУ-то обаче не трябва да се разглежда само като цена на самата уредба! Покрай него има разходи дето се натрупват във времето:
- съсипва изпускателаната система
- изисква по-честа смяна на елементите по запалителната система, и при работа на газ колата не допуска компромиси, за разлика от бензина
- натоварва термично мотора- клапани, легла на клапани... Има коли дето немогат и по 30-40 000км да изкарат на газ- особено някои модели японки.. въпреки впръскването на лубрикати. Особено ако колата е с обикновена уредба и не е настрена добре- кара се с бедни смеси...оттам и на ламбда сондата не и става хубаво...
-частите по агу-то имат сравнителна кратък ресурс- един изпарител след 4-5г иска смяна или качествена ревизия, щото колата почва да не може да се настрои добре- и гори и не върви. Често се сменят газовите филтри(за инжекционите)- дават ги на 10-15 хил км
- дава се пари за прегледи- сега някой ще каже какво толкова 25-30лв. Е да ама тия 30лв ще трябва да минеш до 1000км (зависещо от много неща и много относително, може и за 300км) за да ги избиеш от разликата газ/бензин. И не е само това...
Има и още неща сигурно, но в момента това ми идва на ум...
Иначе обичайните минуси са си ясни- допълнително тегло отнемане на място, повишен разход спрямо бензина, намалена мощност- въобще, да не говорим че ако колата е с плочка, а не инжекцион, нещата стават още по-зле, риск за дюзите- не само от запушване, но и бензина охлажда рейката(естествено при правилно експлоатиране няма проблеми). Риск от гърмене- има коли дето ако гръмне, те връща много назад и забравяш за икономии в следващите хиляди км- пак зависи от много неща разбира се- от кола, типа уредба, изправността и т.н. темата е дискутирана много.
Има и плюсове- освен цената, липса на нагари, газта не може да "отмие" маслото по стените на цилиндъра и най-готиното за мен е че много по-детонационо устойчива- поема по-голяма степен на сгъстяване, аванс... И е екологично чиста
Ако колата си има АГУ, естествено че ще се кара на газ. Ако няма, човек трябва добре да си направи сметката- за да дава икономия, АГУ-то иска каране и то много. С вадене веднъж в седмицата от гаража нестава. Другото което трябва да се отчете, е типа АГУ- обикновено или инжекцион(да не говорим че и там цените много варират) и самата кола и колко дълго смяташ да я караш...
а това дето чета- за съпоставка м/у газ и нафта...
при еднакви коли- като купе(тегло) и конски сили, няма как дизела да излезе по-евтино
ако сравнявате малко дизелово поло(и то мисля че само атмосферния дизел ги дава тия разходи), съпоставете го обаче с бензиново поло 1.2-1.3 Ако едната при 90км/ч гори 4/100 нафта, бензиновото ще дава спокойно 5/100 бензин или 6/100 газ
АГУ-то обаче не трябва да се разглежда само като цена на самата уредба! Покрай него има разходи дето се натрупват във времето:
- съсипва изпускателаната система
- изисква по-честа смяна на елементите по запалителната система, и при работа на газ колата не допуска компромиси, за разлика от бензина
- натоварва термично мотора- клапани, легла на клапани... Има коли дето немогат и по 30-40 000км да изкарат на газ- особено някои модели японки.. въпреки впръскването на лубрикати. Особено ако колата е с обикновена уредба и не е настрена добре- кара се с бедни смеси...оттам и на ламбда сондата не и става хубаво...
-частите по агу-то имат сравнителна кратък ресурс- един изпарител след 4-5г иска смяна или качествена ревизия, щото колата почва да не може да се настрои добре- и гори и не върви. Често се сменят газовите филтри(за инжекционите)- дават ги на 10-15 хил км
- дава се пари за прегледи- сега някой ще каже какво толкова 25-30лв. Е да ама тия 30лв ще трябва да минеш до 1000км (зависещо от много неща и много относително, може и за 300км) за да ги избиеш от разликата газ/бензин. И не е само това...
Има и още неща сигурно, но в момента това ми идва на ум...

Иначе обичайните минуси са си ясни- допълнително тегло отнемане на място, повишен разход спрямо бензина, намалена мощност- въобще, да не говорим че ако колата е с плочка, а не инжекцион, нещата стават още по-зле, риск за дюзите- не само от запушване, но и бензина охлажда рейката(естествено при правилно експлоатиране няма проблеми). Риск от гърмене- има коли дето ако гръмне, те връща много назад и забравяш за икономии в следващите хиляди км- пак зависи от много неща разбира се- от кола, типа уредба, изправността и т.н. темата е дискутирана много.
Има и плюсове- освен цената, липса на нагари, газта не може да "отмие" маслото по стените на цилиндъра и най-готиното за мен е че много по-детонационо устойчива- поема по-голяма степен на сгъстяване, аванс... И е екологично чиста

Ако колата си има АГУ, естествено че ще се кара на газ. Ако няма, човек трябва добре да си направи сметката- за да дава икономия, АГУ-то иска каране и то много. С вадене веднъж в седмицата от гаража нестава. Другото което трябва да се отчете, е типа АГУ- обикновено или инжекцион(да не говорим че и там цените много варират) и самата кола и колко дълго смяташ да я караш...
а това дето чета- за съпоставка м/у газ и нафта...
при еднакви коли- като купе(тегло) и конски сили, няма как дизела да излезе по-евтино
ако сравнявате малко дизелово поло(и то мисля че само атмосферния дизел ги дава тия разходи), съпоставете го обаче с бензиново поло 1.2-1.3 Ако едната при 90км/ч гори 4/100 нафта, бензиновото ще дава спокойно 5/100 бензин или 6/100 газ
-
- Мнения: 411
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
pe6kata написа:а това дето чета- за съпоставка м/у газ и нафта...
при еднакви коли- като купе(тегло) и конски сили, няма как дизела да излезе по-евтино
ако сравнявате малко дизелово поло(и то мисля че само атмосферния дизел ги дава тия разходи), съпоставете го обаче с бензиново поло 1.2-1.3 Ако едната при 90км/ч гори 4/100 нафта, бензиновото ще дава спокойно 5/100 бензин или 6/100 газ
да сравним 2еднакви коли пример давам голф 3 с 1.9тди 90к.с. и 1.8 90к.с.(а не да ми сравнявате 1.9дизел с 1.2 или 1.4 бензин-това е абсурдно)
дизела по данни среден разход 4.9литра (4.9литра х 2.31лв = 11,319лв)
бензино по данни средно е 7.6литра (7.6литра х 2.21лв=16,767лв)
или на същата кола средно на газ ще дава около 8литра (8литра х 1.35лв = 10,80лв)
разликата е 2.7литра или 5,448лв (бензин дизел)
а разликата в цената дизел-газ е 0,52лв .. еее за ква икономия говорил газ-дизел при еднакви коли ?!?
и да сложим едно 500лв газовата монтажа я смятаите след колко хил километра ще си избиета газовата уредба и кога евентуално ще почнете да имате печалба от тая работа?!? да ви кажа ли ?!? след около 80-100 хил км ще сте начисто да почнете да имате файда от газовата..демек има файда за тези дето карат по едно 40-50хил на година за да може за 2 год горе долу да си избият газовата и да почнат на чисто..като тук не броя парите за диагностики настроики и т.н. .. а ако карате едно 10-20хил на година докато си избиете парите от газовата ще смените колата

та затова не ми обясняваите кое е по евтино като ми сравнявате кола 1.4 60коня бензин с 1.9тди 90 или 110коня просто няма база на сравнение
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
Темата отдавна е изчерпана. Май е време за ключ...
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
А след колко километра се избива това, че дизела струва минимум 1000лв по-скъпо от аналогичен бензинов двигател? Там не се скапват гърнета и ламбда и не се прави преглед. За сметка на това има едно турбо...и като цяло всички части са по-скъпи.
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
Ще излъжа ако напиша, че не искам да минавам на дизел в момента, но в защита на АГУ ще напиша, че
- "един изпарител след 4-5г иска смяна или качествена ревизия" -да и по-малко, но до тогава ще сме спестили пари за още един автомобил или два като моя никой не си слага АГУ за 300км месечно. Друг е въпроса, че ще сме ги дали по други "пътеки".
- 500лв е газовата, ами турбина при дизелите и то втора ръка струва толкова, има обече и гърнета неръждавейки за изпускателната системана... Тук предимството е, че слагаш АГУ и започват икономиите, а при дизела тежкото, е че става изведнъж, непланирано, което тежи доста.
На газ винаги си е по-евтино от официални горивоизточници извън града, в града е друга сметката поне при мен.
Подръжката на АГУ е много по-евтина от на дизелов двигател, това е бензинов двигател, който гори като пари около дизела, ама нали съм свикнал да си угаждам... че ще минавам на дизел.
- "един изпарител след 4-5г иска смяна или качествена ревизия" -да и по-малко, но до тогава ще сме спестили пари за още един автомобил или два като моя никой не си слага АГУ за 300км месечно. Друг е въпроса, че ще сме ги дали по други "пътеки".
- 500лв е газовата, ами турбина при дизелите и то втора ръка струва толкова, има обече и гърнета неръждавейки за изпускателната системана... Тук предимството е, че слагаш АГУ и започват икономиите, а при дизела тежкото, е че става изведнъж, непланирано, което тежи доста.
На газ винаги си е по-евтино от официални горивоизточници извън града, в града е друга сметката поне при мен.
Подръжката на АГУ е много по-евтина от на дизелов двигател, това е бензинов двигател, който гори като пари около дизела, ама нали съм свикнал да си угаждам... че ще минавам на дизел.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
velinsl написа:На газ винаги си е по-евтино от официални горивоизточници извън града, в града е друга сметката поне при мен.
като минеш на дизел, ще разбереш че приказките "колкото гори в града, толкова и извън града..." са глупости. Щом е дизел- 5/100... Ако си с тази нагласа, ще останеш доста неприятно изненадан.
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
pe6kata написа:като минеш на дизел, ще разбереш че приказките "колкото гори в града, толкова и извън града..." са глупости. Щом е дизел- 5/100... Ако си с тази нагласа, ще останеш доста неприятно изненадан.
Зависи от колата, но е почти така за разлика от газ/бензин където градско-извънградско може и 1.5-2 пъти разлика да има.
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
Газовата нещо се прецака и днеска сипах за 30лв. - 13,25л. бензин
Още немога да се свестя.


Още немога да се свестя.
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
MMX написа:pe6kata написа:като минеш на дизел, ще разбереш че приказките "колкото гори в града, толкова и извън града..." са глупости. Щом е дизел- 5/100... Ако си с тази нагласа, ще останеш доста неприятно изненадан.
Зависи от колата, но е почти така за разлика от газ/бензин където градско-извънградско може и 1.5-2 пъти разлика да има.
От кое точно зависи от колата? Веднага давам пример - Пасат Б5.5 130 коне. Извънградско без ръчкане 5.5 литра с пуснат климатроник, в града със спокойно каране става 8-8.5 литра. Това как ще го коментираш? Приемам, че колата е в изправност, защото според мен е така.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
всичките ми познати дето са на дизели, сега в зимата, а и както града е малък, са дубъл(че и го надвишават леко) отгоре спрямо извънградско... но говорим за чисто градско и чисто извъградско като правим съпоставка!
4-ка голф дизел под 10/100 не пада в момента, иначе извън града е под 5. в тия условия и моята гори 15-17 бензин градско.
4-ка голф дизел под 10/100 не пада в момента, иначе извън града е под 5. в тия условия и моята гори 15-17 бензин градско.
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
Разход 6 на 100 градско отново се дава като оптимален. При уикенд и пенсионерско каране съм постигал 8.5газ с голфа, а с трабанта 6.5 бензин. И все пак и на двете коли обичайния разход е поне с 3 литра отгоре.
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
stefan4o написа:MMX написа:pe6kata написа:като минеш на дизел, ще разбереш че приказките "колкото гори в града, толкова и извън града..." са глупости. Щом е дизел- 5/100... Ако си с тази нагласа, ще останеш доста неприятно изненадан.
Зависи от колата, но е почти така за разлика от газ/бензин където градско-извънградско може и 1.5-2 пъти разлика да има.
От кое точно зависи от колата? Веднага давам пример - Пасат Б5.5 130 коне. Извънградско без ръчкане 5.5 литра с пуснат климатроник, в града със спокойно каране става 8-8.5 литра. Това как ще го коментираш? Приемам, че колата е в изправност, защото според мен е така.
Ами като не схващаш кое зависи от колата и аз ще ти дам пример. Фиеста 1.8Д - извънградско 4.7-5, градско 5.5-6 (зима и лято). Средно 5.3-5.4 за няколкогодишна експлоатация. Ако 5.4 ти е много по-високият "градски" разход може да приемеш, че сигурно гори 3.2 на извънградско. Истината е че гори почти еднакво, което беше и спорното твърдение. А ако кажеш "е да ама фиеста без климатик" ще ти припомня цитата "зависи от колата".
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
[off] Този мотор в София не може да падне под 8.5 l/100.
Карал съм такъв на Орион в продължение на година и половина. [/off]
Карал съм такъв на Орион в продължение на година и половина. [/off]
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?
MMX написа:stefan4o написа:MMX написа:pe6kata написа:като минеш на дизел, ще разбереш че приказките "колкото гори в града, толкова и извън града..." са глупости. Щом е дизел- 5/100... Ако си с тази нагласа, ще останеш доста неприятно изненадан.
Зависи от колата, но е почти така за разлика от газ/бензин където градско-извънградско може и 1.5-2 пъти разлика да има.
От кое точно зависи от колата? Веднага давам пример - Пасат Б5.5 130 коне. Извънградско без ръчкане 5.5 литра с пуснат климатроник, в града със спокойно каране става 8-8.5 литра. Това как ще го коментираш? Приемам, че колата е в изправност, защото според мен е така.
Ами като не схващаш кое зависи от колата и аз ще ти дам пример. Фиеста 1.8Д - извънградско 4.7-5, градско 5.5-6 (зима и лято). Средно 5.3-5.4 за няколкогодишна експлоатация. Ако 5.4 ти е много по-високият "градски" разход може да приемеш, че сигурно гори 3.2 на извънградско. Истината е че гори почти еднакво, което беше и спорното твърдение. А ако кажеш "е да ама фиеста без климатик" ще ти припомня цитата "зависи от колата".
Мислех, че тук коментираме автомобили, не коли, които отдавна са претопени за желязо



Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта