въпрос за газова уредба

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Taffy
Мнения: 85
Регистриран на: Пон 08 ное 2004 14:05
Автомобил: Audi A4
Двигател: ADR 2000
Местоположение: София

въпрос за газова уредба

Мнениеот Taffy » Пон 22 май 2006 11:28


Здравейте,
как мога да разбера дали газовата ми уредбва и всички горивни пътища, изпарител и пр. са задръстени.

Идеята ми е, че когато съм на газ и спирам, оборотите падат понякога до 400 и колата е пред изгасване. Смятам, че е от замърсена горивна система.

Golf 3, 1.4 MI

Благодаря предварително




didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: въпрос за газова уредба

Мнениеот didoriginal » Пон 22 май 2006 12:02


Онзи ден сменяхме термостата на Passat-а с Niksi. Наложи се сваляне на въздуховода на въздушния филтър - Niksi забеляза, че не е закрепен както трябва и го оправи. Тръгвам аз от гаража... 1-ва, 2-ра и изключвам от скорост и хоп - колата изгасна. Паля аз - цък 2-ра и пак гасне. Върнах се при Niksi и той - "Отваряй капака! " :) Оказа се, че въздуховода е сложен така, че през него да минава по-малко въздух - иначе става бедна горивна смес на ниски обороти и колата загасва. Сложи го по стария начин и в момента всичко е ОК! ;) Виж и при теб да не е подобен проблема.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: въпрос за газова уредба

Мнениеот ANNIHILATOR » Пон 22 май 2006 14:38


Taffy написа:Здравейте,
как мога да разбера дали газовата ми уредбва и всички горивни пътища, изпарител и пр. са задръстени.

Идеята ми е, че когато съм на газ и спирам, оборотите падат понякога до 400 и колата е пред изгасване. Смятам, че е от замърсена горивна система.

Golf 3, 1.4 MI

Благодаря предварително

Кога се явява проблема - само при спиране и ли и при работа на ниски обороти на място. Ако е само като натискаш спирачката може да е и от спукана трубичка на сервоусилвателя.


Потребителски аватар
Taffy
Мнения: 85
Регистриран на: Пон 08 ное 2004 14:05
Автомобил: Audi A4
Двигател: ADR 2000
Местоположение: София

Мнениеот Taffy » Сря 24 май 2006 16:20


Това се появява когато натисна спирачката или изключа от скорост (но понякога). На газ по принцип ми държи малко по ниски обороти.
По рязко спра ли ми падат оборотите и се напасват след малко време.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Re: въпрос за газова уредба

Мнениеот vasstop » Сря 24 май 2006 16:30


Taffy написа: Смятам, че е от замърсена горивна система.

Колега,
От колко време/км не си сменял въздушен филтър. Ако е над 5000км ще ти препоръчам да го смениш първо, после да отидеш на един газанализатор и след това ако проблема все още съществува ще го умуваме ;)


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Пет 11 авг 2006 10:01


Явно колегата е решил проблема...

Vasstop, при мен го има същия проблем. Смених филтъра, но ефект няма. Е, и проблема не се проявява постоянно, а само: 1. при студен двигател (тръгвам на 1-ва, може и 2-ра и като освободя от скорост оборотите падат и след 1-2 сек. се оправят); 2. Когато давам зор - 110-120 км./ч. на баир и изведнъж освободя от скорост и намаля, да кажем до 80 км./ч. - тогава в повечето случаи направо си гасне...

залагам на регулировка на газовото за сега (скоро пуснах и тема), но ако все пак имаш и други идеи, бих опитал...

п.с. тръбата за върдуха съм я изкурубил, а някой добър човечец преди мен е набил една видия при клапана, така, че в двигателя отива само тпоъл въздух)


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 11 авг 2006 10:27


И при мен се получава ако е много затворена врътката за празен ход на изпарителя. Решението е просто да се поотвори.

То оборотите на ПХ се регулират от компютъра чрез двигателчето на клапата, така че колата си държи обороти при най-различни настройки на изпарителя, обаче когато е твърде затворена врътката системата за поддържане на ПХ не винаги се справя, особено при изключване от скорост от високи обороти - най-вероятно двигателчето трябва да измине по-дълъг път за да удържи оборотите (т.е. да даде повече газ) и не се вмества във времето :-).

Решението поне при мен е да се поразвие винта за настройка на ПХ докато гасненето изчезне или стане достатъчно рядко.
Реално това не влияе на разхода защото компютъра си поддържа оборотите, просто по-високото налягане на газта му позволява по-бързо да отреагира, но ако доста е развита врътката трябва да се позатвори кранчето на маркуча за компенсация.


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Пет 11 авг 2006 10:56


passtv18rp, благодаря!

Вярно е, че врътката ми за ПХ е позатегната, но това е така, защото само по този начин държи някакви сносни обороти. Ако я развия - падат. :-(

... предполагам, че горивната смес е много богата и трябва да се позатвори другата врътка...


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 11 авг 2006 12:55


най вероятно иска да се позатвори малко тройника, и после да се развие болта на изпарителя.


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Пет 11 авг 2006 13:16


Благодаря, ivo123!

... и аз така си представях нещата ... само че не смея да пипам сега, че тия дни ще пътувам повечко, а ако взема, че я направя ламя, ще ми излезе малко солено.

... но ще го направя и ще пиша за ефекта.

п.с. тройник =?= на болта с пружината между изпарителя и моното?


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Вто 15 авг 2006 16:52


Здравейте,

направих описаната по-горе процедура. Ефекта: има повече ряз на ниски предавки и по-малко на високи (или по-скоро трябва повече да натискам педала, а не съм свикнал). Вероятен страничен ефект (не съм тествал напълно): харчи по-малко.

Сега трябва да реша проблема с оборотите на празен ход - много са високи (към 1200 - 1300) през повечето време, а когато качи над 90-95 градуса, падат малко под 1000.

Благодаря на всички!


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 15 авг 2006 17:17


Провери моторчето за ПХ, тампона под инжекциона също дали не смуче въздух.


Потребителски аватар
Oleg_Yanev
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Oleg_Yanev » Сря 16 авг 2006 11:40


Тампона със сигурност е здрав. Сега търся моторчето, но като го намеря, ще го отворя и ще пиша, ако има ефект.

Благодаря vasstop



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 160 госта