Здравейте,
как мога да разбера дали газовата ми уредбва и всички горивни пътища, изпарител и пр. са задръстени.
Идеята ми е, че когато съм на газ и спирам, оборотите падат понякога до 400 и колата е пред изгасване. Смятам, че е от замърсена горивна система.
Golf 3, 1.4 MI
Благодаря предварително
въпрос за газова уредба
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: въпрос за газова уредба
Онзи ден сменяхме термостата на Passat-а с Niksi. Наложи се сваляне на въздуховода на въздушния филтър - Niksi забеляза, че не е закрепен както трябва и го оправи. Тръгвам аз от гаража... 1-ва, 2-ра и изключвам от скорост и хоп - колата изгасна. Паля аз - цък 2-ра и пак гасне. Върнах се при Niksi и той - "Отваряй капака! "
Оказа се, че въздуховода е сложен така, че през него да минава по-малко въздух - иначе става бедна горивна смес на ниски обороти и колата загасва. Сложи го по стария начин и в момента всичко е ОК!
Виж и при теб да не е подобен проблема.


- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: въпрос за газова уредба
Taffy написа:Здравейте,
как мога да разбера дали газовата ми уредбва и всички горивни пътища, изпарител и пр. са задръстени.
Идеята ми е, че когато съм на газ и спирам, оборотите падат понякога до 400 и колата е пред изгасване. Смятам, че е от замърсена горивна система.
Golf 3, 1.4 MI
Благодаря предварително
Кога се явява проблема - само при спиране и ли и при работа на ниски обороти на място. Ако е само като натискаш спирачката може да е и от спукана трубичка на сервоусилвателя.
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: въпрос за газова уредба
Taffy написа: Смятам, че е от замърсена горивна система.
Колега,
От колко време/км не си сменял въздушен филтър. Ако е над 5000км ще ти препоръчам да го смениш първо, после да отидеш на един газанализатор и след това ако проблема все още съществува ще го умуваме

- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Явно колегата е решил проблема...
Vasstop, при мен го има същия проблем. Смених филтъра, но ефект няма. Е, и проблема не се проявява постоянно, а само: 1. при студен двигател (тръгвам на 1-ва, може и 2-ра и като освободя от скорост оборотите падат и след 1-2 сек. се оправят); 2. Когато давам зор - 110-120 км./ч. на баир и изведнъж освободя от скорост и намаля, да кажем до 80 км./ч. - тогава в повечето случаи направо си гасне...
залагам на регулировка на газовото за сега (скоро пуснах и тема), но ако все пак имаш и други идеи, бих опитал...
п.с. тръбата за върдуха съм я изкурубил, а някой добър човечец преди мен е набил една видия при клапана, така, че в двигателя отива само тпоъл въздух)
Vasstop, при мен го има същия проблем. Смених филтъра, но ефект няма. Е, и проблема не се проявява постоянно, а само: 1. при студен двигател (тръгвам на 1-ва, може и 2-ра и като освободя от скорост оборотите падат и след 1-2 сек. се оправят); 2. Когато давам зор - 110-120 км./ч. на баир и изведнъж освободя от скорост и намаля, да кажем до 80 км./ч. - тогава в повечето случаи направо си гасне...
залагам на регулировка на газовото за сега (скоро пуснах и тема), но ако все пак имаш и други идеи, бих опитал...
п.с. тръбата за върдуха съм я изкурубил, а някой добър човечец преди мен е набил една видия при клапана, така, че в двигателя отива само тпоъл въздух)
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
И при мен се получава ако е много затворена врътката за празен ход на изпарителя. Решението е просто да се поотвори.
То оборотите на ПХ се регулират от компютъра чрез двигателчето на клапата, така че колата си държи обороти при най-различни настройки на изпарителя, обаче когато е твърде затворена врътката системата за поддържане на ПХ не винаги се справя, особено при изключване от скорост от високи обороти - най-вероятно двигателчето трябва да измине по-дълъг път за да удържи оборотите (т.е. да даде повече газ) и не се вмества във времето
.
Решението поне при мен е да се поразвие винта за настройка на ПХ докато гасненето изчезне или стане достатъчно рядко.
Реално това не влияе на разхода защото компютъра си поддържа оборотите, просто по-високото налягане на газта му позволява по-бързо да отреагира, но ако доста е развита врътката трябва да се позатвори кранчето на маркуча за компенсация.
То оборотите на ПХ се регулират от компютъра чрез двигателчето на клапата, така че колата си държи обороти при най-различни настройки на изпарителя, обаче когато е твърде затворена врътката системата за поддържане на ПХ не винаги се справя, особено при изключване от скорост от високи обороти - най-вероятно двигателчето трябва да измине по-дълъг път за да удържи оборотите (т.е. да даде повече газ) и не се вмества във времето

Решението поне при мен е да се поразвие винта за настройка на ПХ докато гасненето изчезне или стане достатъчно рядко.
Реално това не влияе на разхода защото компютъра си поддържа оборотите, просто по-високото налягане на газта му позволява по-бързо да отреагира, но ако доста е развита врътката трябва да се позатвори кранчето на маркуча за компенсация.
- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Здравейте,
направих описаната по-горе процедура. Ефекта: има повече ряз на ниски предавки и по-малко на високи (или по-скоро трябва повече да натискам педала, а не съм свикнал). Вероятен страничен ефект (не съм тествал напълно): харчи по-малко.
Сега трябва да реша проблема с оборотите на празен ход - много са високи (към 1200 - 1300) през повечето време, а когато качи над 90-95 градуса, падат малко под 1000.
Благодаря на всички!
направих описаната по-горе процедура. Ефекта: има повече ряз на ниски предавки и по-малко на високи (или по-скоро трябва повече да натискам педала, а не съм свикнал). Вероятен страничен ефект (не съм тествал напълно): харчи по-малко.
Сега трябва да реша проблема с оборотите на празен ход - много са високи (към 1200 - 1300) през повечето време, а когато качи над 90-95 градуса, падат малко под 1000.
Благодаря на всички!
- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 163 госта