Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7231
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот muns61 » Чет 13 яну 2011 20:50


Отдавна се каня да споделя опита си, но чак днес се наканих да направя снимки.
За какво служи и какво представлява?
Това е байпасче на винта за регулиране на газта преди смесителната плочка. Управлява се от електромагнитен клапан, отворите на щуцерите съм подбрал опитно.

Изображение

Оттук съм взел газта за обогатителя. Много е важно щуцерчето да не се подава навътре от стената на коляното, бърка потока на газа.

Изображение

Това е клапанчето, управлява се с бутон от таблото. Газта се подава в смесителя:

Изображение

Изображение

При мен настроките са Икономик и Нормал, като подлежат на промяна. Ползвам това от половин година и съм доволен от разхода и вървенето. Колата е Поло комби 1,6 AFT - 101 коня. За разход няма да дам конкретни числа, всеки си знае колко му гори колата.

Последна промяна от muns61 на Чет 13 яну 2011 21:00, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
lion_heart002
Мнения: 2240
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: A4 B6 100C3 CR-V
Двигател: AVB WH K20A4

Re: Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот lion_heart002 » Чет 13 яну 2011 20:52


Интересно...Сподели точно как си го направил и резултатите,каква е разликата в разхода???


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 17018
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот stefan4o » Чет 13 яну 2011 21:06


Интересно. Мислил съм дали може да се направи, но не знаех как да стане. Сподели опит. Кога я караш на икономик и кога на нормал? В смисъл какъв е опитът с тези два режима на работа?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7231
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот muns61 » Чет 13 яну 2011 21:16


Градско карам Икономик, но ако изляза навън, е доста тромава. За изпреварване включвам обогатителя. На студен мотор също го щраквам, първите 1 - 1,5 км. Паля на газ и тръгвам веднага, щом изчистя стъклата - 1 - 2 минути. На дълъг път сим на Нормал и Спорт - развивам на четвърт оборот винта на газта.
Мислил съм да се включва с микроконтакт при натиснат 80 процента педал на газта, ама ме мързи! mhihi
Утре ще опиша останалото, че изостанах на масата!
:beer


Потребителски аватар
lion_heart002
Мнения: 2240
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: A4 B6 100C3 CR-V
Двигател: AVB WH K20A4

Re: Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот lion_heart002 » Чет 13 яну 2011 21:17


Наваксвай,наваксвай! mhihi :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 17018
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот stefan4o » Чет 13 яну 2011 21:25


Браво, Мунс :beer
А тоя режим Спорт вероятно можеш да си поиграеш и да го направиш и него да се включва от купето. Има ли шанс примерно да се сложи някакъв клапан преди тройника, който да има три режима на работа:
1. Икономик - с запушен х процента от дебита на тръбата
2. Нормал - с запушен х-10 процента от дебита
3. Спорт - отприщен целият дебит (като предварително е врътнато на "четвърт оборот")
Или вариант две:
Плочка вместо със стандартните 1 или два щуцера да е с още един допълнителен, за "турбото"? Съответно към него да има дебит от същото място, с постоянен и константен поток, зависещ от неговото сечение.
А за автоматичното включване на "турбото" с кикдауна също е доста идейно, но трябва да се постави датчик примерно на педала на газта или пък някъде на жилото на газта mhihi


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7231
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот muns61 » Чет 13 яну 2011 21:34


Ако байпасите са 2, стават 3 режима:
При затвотени 2 клапана, работи само основната линия през регулиращия винт - режим Икономик.
При отворен 1 клапан - Нормал.
При отворени 2 клапана - режим Ламя оопс... Спорт!
Ама съм стар човек и ме помързява за такива изпълнения.
:beer
Инак много ме кефи да карам из града понякога с включен обогатител, да си карам с 50 на 5 - та и като дам газ, да ускорява!
:beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 17018
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот stefan4o » Чет 13 яну 2011 21:43


Идеята ти е наистина доста интересна. Може скоро и аз да се възползвам от нея, доста ме блазни това, което си направил. Ако измисля как да го направя автоматично без да се налага да щракам бутони и да задействам релета - още по-добре. Ако се вземе сигнал от датчика за таралежа и се закачи реле за подгрева дали няма да стане аутоматик? Примерно палиш си на режим Нормал и двете релета ти работят - това на таралежа и това на клапана, после с изключването на таралежа се спира и клапанът едновременно с него. Или да се вземе дирекно сигнал от релето на таралежа? mhihi


Потребителски аватар
dingila
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 24 ное 2009 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sliven

Re: Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот dingila » Сря 09 фев 2011 20:15


аз това го мислех да го правя за отваряне на газта към втора клапа на карборатора ама така и не измислих как да стане трябва да се вземе сигнал от вакумната мембрана на втора клапа аз си мисля че ще падне разхода защото като си в ниските колата варви само на първа клапа а газта за втора клапа не се освоява от двигателя и няма полза от нея ако някой е правил такова животно да сподели :?


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот Гергин » Вто 03 май 2011 12:57


EEEхх, защо не "обезобразиш" и моята така :063:
А добре де, как хващаш медната тръба към щуцера на изпарителя (пластмасов)?
Значи набутваш плочката вътре и правиш странично в мъркуча, дупка за тръбата. Набутваш да опре плочката в дросела и стягаш отгоре мъркуча.

Иначе свалям шапка за изпълнението.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2523
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот i.e.i » Вто 03 май 2011 14:02


В предвид отвора на щуцера ме съмнява да има някакъв ефект,при това контролиран.
По скоро със стъпков мотор(от ламбда контрол),ако успееш да го управляваш ръчно
може да си правиш експерименти(настройка) от купето.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7231
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот muns61 » Вто 03 май 2011 15:04


i.e.i написа:В предвид отвора на щуцера ме съмнява да има някакъв ефект,при това контролиран.
По скоро със стъпков мотор(от ламбда контрол),ако успееш да го управляваш ръчно
може да си правиш експерименти(настройка) от купето.

.................................
Ефект има, точно колкото е разликата между нормал и спорт на ГИ. Съответно и в разход...
Регулиране се прави с отвора на дюзата. Бях приготвил тази и по - малка, май 3 мм. С тази заспа и не опитвах повече.
Нещата зависят от дебита на изпарителя. Колкото по - навит е регулиращият винт към плочката, толкоз по - голям е ефекта при отваряне на клапана.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7231
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот muns61 » Вто 03 май 2011 15:12


Гергин написа:EEEхх, защо не "обезобразиш" и моята така :063:
А добре де, как хващаш медната тръба към щуцера на изпарителя (пластмасов)?
Значи набутваш плочката вътре и правиш странично в мъркуча, дупка за тръбата. Набутваш да опре плочката в дросела и стягаш отгоре мъркуча.

Иначе свалям шапка за изпълнението.

................................
Щуцерчето е с резба М6. Навива се на резбата гайка М6 и щуцера се навива в отвор с резба на коляното на изпарителя, изход на газта. Щуцера не трябва да се показва вътре, защото намалява сечението на отвора и бърка настройката. Реално хваща на 2 - 3 резби. Навива се контрагайката и се капва лепило за резби. Може и каноконлит със сода за хляб. На сина ми е така. Моята е с полиуретаново лепило. Маркучите да са максимално къси.
На БРЦ -то коляното е метално, по - лесно става.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2523
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот i.e.i » Вто 03 май 2011 16:15


разликата между нормал и спорт на ГИ

Разликата е по-скоро м/у правилно регулирана ГУ и "скопена".
И ,какво се случва с празния ход,когато си в "другия" режим(освен повишен разход)?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7231
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Режим Икономик и Нормал на обикновена газова уредба.

Мнениеот muns61 » Вто 03 май 2011 16:30


Няма разлика.
Режимите са според настройката. В града карам с икономична, с отворен клапан дърпа добре. Ако пътувам по - надалеко, отварям четвърт на регулатора и вървежа става 1 степен нагоре. Обогатител ползвам само при изпреварване. С такава настройка засичах преди месец Плевен - Кзанлък - Плевен през Шипка 7,6 - 7,7. Не помня колко точно бе. С обогатител, но не постоянно и 4 човека по маршрут Плевен - Охрид - Плевен ми даде малко над 8,5.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта