Въпрос за въздушен филтър?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
AMIGO
Мнения: 53
Регистриран на: Чет 29 юни 2006 11:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Въпрос за въздушен филтър?

Мнениеот AMIGO » Вто 15 авг 2006 8:57


Здравейте, вчера си говорехме с един познат и той ми каза, че е добре когато колата е на газ въздушният филтър да се сменя на всеки 3000-4000 км. :? Това вярно ли е? :? :? Ако е задръстен това дали повишава разхода на газ? И откъде може да се закупи въздушен филтър за Пасат в София, кои магазини препоръчвате? :wink: :)




One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Вто 15 авг 2006 9:02


газта е много чувствителна към замърсен въздушен филтър, губи мощност вдига разход и т.н. проблеми
Препоръчително е да го сменяш на 5000 км, особено лятото когато е яко прахоляк , филтри има навсякъде почти особено по масларниците и избирай евтини , след като ги сменяш често. Аз си купувам по 9лв филтрон и нямам ядове има и доста по-скъпи, но смисъл няма


Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за въздушен филтър?

Мнениеот scuba » Вто 15 авг 2006 9:04


AMIGO написа:Здравейте, вчера си говорехме с един познат и той ми каза, че е добре когато колата е на газ въздушният филтър да се сменя на всеки 3000-4000 км. :? Това вярно ли е? :? :?


Аз сменям на 5000

AMIGO написа:Ако е задръстен това дали повишава разхода на газ?

Да. И освен това не върви както трябва

AMIGO написа:И откъде може да се закупи въздушен филтър за Пасат в София, кои магазини препоръчвате? :wink: :)

На всякъде има филтри. Различни модели на различни цени. Ауто+


Потребителски аватар
passatGL
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 28 сеп 2005 20:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passatGL » Вто 15 авг 2006 12:05


Препоръчвам ти да си купиш спортен филтър,панелен или конусен зависи къде ти е дебитомера...но трябва да ти направят центровка газаджиите пак след смяната защото ще ти гасне.Аз нямам газ и нямам намерение да слагам но преди имах една друга кола тя имаше газ и да ти кажа повече няма да си сложа на колата такава глупост като газова бутилка но ти си знаеш...Та относно спортния филтър е по-добре защото по-рядко може да се ПЕРЕ на 10 000 може и повече той не се сменява пере се после се пръска със спецялно масло.


AMIGO
Мнения: 53
Регистриран на: Чет 29 юни 2006 11:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот AMIGO » Вто 15 авг 2006 12:44


passatGL написа:Препоръчвам ти да си купиш спортен филтър,панелен или конусен зависи къде ти е дебитомера...но трябва да ти направят центровка газаджиите пак след смяната защото ще ти гасне.Аз нямам газ и нямам намерение да слагам но преди имах една друга кола тя имаше газ и да ти кажа повече няма да си сложа на колата такава глупост като газова бутилка но ти си знаеш...Та относно спортния филтър е по-добре защото по-рядко може да се ПЕРЕ на 10 000 може и повече той не се сменява пере се после се пръска със спецялно масло.


Благодаря за отговорите :) Спортните филтри доколкото рабрах са доста по-скъпи, а и нямам нерви и време да се занимавам с пране, масла и т.н. :?
Защо да е глупост газовата уредба? :? :? Имам неколцина приятели с различни коли на газ от години и са много доволни, та те ме навиха да си сложа газ. 8) Може би е въпрос на късмет и при газовите и колата, която си вземе човек :?


Потребителски аватар
alien1
Мнения: 339
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот alien1 » Вто 15 авг 2006 13:10


Щом си на газ е препоръчително на около 4000км да си го сменяш. Във всеки магазин за авточасти се продават такива. Струват от 8 до 30 лв зависи от марката. Сменя се бързо и лесно. При запушен въздушен филтър системата ще дозира повече газ от колкото въздух във сместа и ще ти скочи разхода малко. За 8-9 лв не си заслужава да се прави компромис с него.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Вто 15 авг 2006 18:43


Най-лесно се усеща като вземе да забива муцуната и като започне да мирише на сурова газ от ауспуха...


Потребителски аватар
Crazy_hatteR
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 20:40
Автомобил: A6 C5 1.8T + Mk IV 1.6 + B3 1.8Mi
Двигател: AEB 1.8T + AKL 1.6 SR + 1.8 RP
Местоположение: Майнатаун

Мнениеот Crazy_hatteR » Вто 15 авг 2006 18:44


passatGL написа:Препоръчвам ти да си купиш спортен филтър,панелен или конусен зависи къде ти е дебитомера...но трябва да ти направят центровка газаджиите ...


Пробвал ли си я тази гимнастика - спортен филтър на кола с газ ? Аз да - резултат след 500км. каране спортния филтър се прибра в кутията с която бе купен и обикновенния панелен се завърна победоносно в колата . Спортния филтър дава по-голям дебит на въздуха , но понякога вкарването повече въздух не подобрява динамиката , а я влошава . При мен разхода на газ се повиши с около 45% без да има осезателна разлика в динамиката .


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Re: Въпрос за въздушен филтър?

Мнениеот K22 » Сря 16 авг 2006 11:06


Аз сменям на 5000

AMIGO написа:Ако е задръстен това дали повишава разхода на газ?

Да. И освен това не върви както трябва

Някой изпитвал ли е това на практика или го знаете само на теория?
Каква е разликата между Опела и Пасата че трябва толкова често да му се сменя въздушния филтър?


Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за въздушен филтър?

Мнениеот scuba » Сря 16 авг 2006 11:13


kaloyan22 написа:Някой изпитвал ли е това на практика или го знаете само на теория?


Да. Изпитвал съм го и на практика - колата забива муцуна в земята и не "връи" :-)! Не знам каква е разликата, щот не съм карал Опел.


Потребителски аватар
alien1
Мнения: 339
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот alien1 » Сря 16 авг 2006 12:03


"Каква е разликата между Опела и Пасата че трябва толкова често да му се сменя въздушния филтър?"


Това за въздушния филтър важи за всички коли, не за определени марки. Аз имах преди пасата Опел Кадет и при него по същия начин на 4-5 000 км го сменях понеже бях на газ.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

ееее

Мнениеот K22 » Сря 16 авг 2006 12:50


alien1 написа:"

Това за въздушния филтър важи за всички коли, не за определени марки. Аз имах преди пасата Опел Кадет и при него по същия начин на 4-5 000 км го сменях понеже бях на газ.

Аз карах Кадет и после Вектра-на газ, сменял съм възд.филтър на 10 000км и нито са ми забивали нито съм имал преразход(При Опелите проблемите са от друго естество).
За това питам някой имал ли е проблем с въздушен филтър на Пасат на повече от 5000км?


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Сря 16 авг 2006 13:05


На теория почти всички сте прави.
На практика смяната зависи от много неща. Както казва оня испанския поданик - "когато му дойде времето". Най-вече зависи къде(в какви условия) караш колата. Само градско в София е нормално да сменяваш на 5к.км.
Аз лично сменявам на 8-10 к. км. и ..... не карам Опел. :lol:


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 16 авг 2006 14:09


тази тема е доста интересна, но за смяната на филтъра до 5000 може да се поспори малко. В интерес на истината, когато колата е настроена /тройника/ в някакво положение и гори задоволително добро количество газ с нов филтър /примерно 10/100 /, когато филтъра се позацапа и не се направи някакво регулиране на тройника колата започва да лапа 11, че и може и 12/100.
Но когато след 5-6 000 км от смяната на филтъра се завие тройника на четвърт оборот /може и по-малко/ за всеки е индивидуално колата пак ще гори около 10/100
Всмисъл че като е настоена с нов филтър, впредвид количеството въздух, което постъпва повече, се вкарва в цилиндрите и повече газ за да има двигателя необходимата динамика, когато филтъра се позацапа, съответно трябва да се намали количеството постъпваща газ в цилиндрите, тъй като въздуха е по-малко и така също се образува оптимално изгаряне.


Потребителски аватар
passatGL
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 28 сеп 2005 20:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот passatGL » Сря 16 авг 2006 14:15


Crazy_hatteR написа:
passatGL написа:Препоръчвам ти да си купиш спортен филтър,панелен или конусен зависи къде ти е дебитомера...но трябва да ти направят центровка газаджиите ...


Пробвал ли си я тази гимнастика - спортен филтър на кола с газ ? Аз да - резултат след 500км. каране спортния филтър се прибра в кутията с която бе купен и обикновенния панелен се завърна победоносно в колата . Спортния филтър дава по-голям дебит на въздуха , но понякога вкарването повече въздух не подобрява динамиката , а я влошава . При мен разхода на газ се повиши с около 45% без да има осезателна разлика в динамиката .

Абе човек като си сложи спортния филтър правиха ли ти центровка за него???Много ясно ако ти е настроена колата с обикновения филтър после със спортния на газ да си имаш проблеми :!:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 163 госта