Въпрос за въздушен филтър?
Въпрос за въздушен филтър?
Здравейте, вчера си говорехме с един познат и той ми каза, че е добре когато колата е на газ въздушният филтър да се сменя на всеки 3000-4000 км. 
  Това вярно ли е?  
  
 Ако е задръстен това дали повишава разхода на газ? И откъде може да се закупи въздушен филтър за Пасат в София, кои магазини препоръчвате? 
  
			
									
									газта е много чувствителна към замърсен въздушен филтър, губи мощност вдига разход и т.н. проблеми 
Препоръчително е да го сменяш на 5000 км, особено лятото когато е яко прахоляк , филтри има навсякъде почти особено по масларниците и избирай евтини , след като ги сменяш често. Аз си купувам по 9лв филтрон и нямам ядове има и доста по-скъпи, но смисъл няма
			
									
										
						Препоръчително е да го сменяш на 5000 км, особено лятото когато е яко прахоляк , филтри има навсякъде почти особено по масларниците и избирай евтини , след като ги сменяш често. Аз си купувам по 9лв филтрон и нямам ядове има и доста по-скъпи, но смисъл няма
- scuba
 - R.I.P. Holy Diver
 - Мнения: 6971
 - Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Въпрос за въздушен филтър?
AMIGO написа:Здравейте, вчера си говорехме с един познат и той ми каза, че е добре когато колата е на газ въздушният филтър да се сменя на всеки 3000-4000 км.Това вярно ли е?
![]()
![]()
Аз сменям на 5000
AMIGO написа:Ако е задръстен това дали повишава разхода на газ?
Да. И освен това не върви както трябва
AMIGO написа:И откъде може да се закупи въздушен филтър за Пасат в София, кои магазини препоръчвате?![]()
На всякъде има филтри. Различни модели на различни цени. Ауто+
- passatGL
 - Мнения: 75
 - Регистриран на: Сря 28 сеп 2005 20:32
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 
Препоръчвам ти да си купиш спортен филтър,панелен или конусен зависи къде ти е дебитомера...но трябва да ти направят центровка газаджиите пак след смяната защото ще ти гасне.Аз нямам газ и нямам намерение да слагам но преди имах една друга кола тя имаше газ и да ти кажа повече няма да си сложа на колата такава глупост като газова бутилка но ти си знаеш...Та относно спортния филтър е по-добре защото по-рядко може да се ПЕРЕ на 10 000 може и повече той не се сменява пере се после се пръска със спецялно масло.
			
									
										
						passatGL написа:Препоръчвам ти да си купиш спортен филтър,панелен или конусен зависи къде ти е дебитомера...но трябва да ти направят центровка газаджиите пак след смяната защото ще ти гасне.Аз нямам газ и нямам намерение да слагам но преди имах една друга кола тя имаше газ и да ти кажа повече няма да си сложа на колата такава глупост като газова бутилка но ти си знаеш...Та относно спортния филтър е по-добре защото по-рядко може да се ПЕРЕ на 10 000 може и повече той не се сменява пере се после се пръска със спецялно масло.
Благодаря за отговорите
Защо да е глупост газовата уредба?
- alien1
 - Мнения: 339
 - Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Щом си на газ е препоръчително на около 4000км да си го сменяш. Във всеки магазин за авточасти се продават такива. Струват от 8 до 30 лв зависи от марката. Сменя се бързо и лесно. При запушен въздушен филтър системата ще дозира повече газ от колкото въздух във сместа и ще ти скочи разхода малко. За 8-9 лв не си заслужава да се прави компромис с него.
			
									
										
						- Crazy_hatteR
 - Мнения: 76
 - Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 20:40
 - Автомобил: A6 C5 1.8T + Mk IV 1.6 + B3 1.8Mi
 - Двигател: AEB 1.8T + AKL 1.6 SR + 1.8 RP
 - Местоположение: Майнатаун
 
passatGL написа:Препоръчвам ти да си купиш спортен филтър,панелен или конусен зависи къде ти е дебитомера...но трябва да ти направят центровка газаджиите ...
Пробвал ли си я тази гимнастика - спортен филтър на кола с газ ? Аз да - резултат след 500км. каране спортния филтър се прибра в кутията с която бе купен и обикновенния панелен се завърна победоносно в колата . Спортния филтър дава по-голям дебит на въздуха , но понякога вкарването повече въздух не подобрява динамиката , а я влошава . При мен разхода на газ се повиши с около 45% без да има осезателна разлика в динамиката .
- K22
 - Мнения: 1978
 - Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
 - Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
 - Двигател: 2200 Д 2005
 - Местоположение: Плевен
 
Re: Въпрос за въздушен филтър?
Аз сменям на 5000
Да. И освен това не върви както трябва
Някой изпитвал ли е това на практика или го знаете само на теория?
Каква е разликата между Опела и Пасата че трябва толкова често да му се сменя въздушния филтър?
			
									
										
						AMIGO написа:Ако е задръстен това дали повишава разхода на газ?
Да. И освен това не върви както трябва
Някой изпитвал ли е това на практика или го знаете само на теория?
Каква е разликата между Опела и Пасата че трябва толкова често да му се сменя въздушния филтър?
- scuba
 - R.I.P. Holy Diver
 - Мнения: 6971
 - Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Въпрос за въздушен филтър?
kaloyan22 написа:Някой изпитвал ли е това на практика или го знаете само на теория?
Да. Изпитвал съм го и на практика - колата забива муцуна в земята и не "връи"
- K22
 - Мнения: 1978
 - Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
 - Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
 - Двигател: 2200 Д 2005
 - Местоположение: Плевен
 
ееее
alien1 написа:"
Това за въздушния филтър важи за всички коли, не за определени марки. Аз имах преди пасата Опел Кадет и при него по същия начин на 4-5 000 км го сменях понеже бях на газ.
Аз карах Кадет и после Вектра-на газ, сменял съм възд.филтър на 10 000км и нито са ми забивали нито съм имал преразход(При Опелите проблемите са от друго естество).
За това питам някой имал ли е проблем с въздушен филтър на Пасат на повече от 5000км?
- madmen
 - Мнения: 3037
 - Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: Сливница
 
На теория почти всички сте прави.
На практика смяната зависи от много неща. Както казва оня испанския поданик - "когато му дойде времето". Най-вече зависи къде(в какви условия) караш колата. Само градско в София е нормално да сменяваш на 5к.км.
Аз лично сменявам на 8-10 к. км. и ..... не карам Опел.
			
									
										
						На практика смяната зависи от много неща. Както казва оня испанския поданик - "когато му дойде времето". Най-вече зависи къде(в какви условия) караш колата. Само градско в София е нормално да сменяваш на 5к.км.
Аз лично сменявам на 8-10 к. км. и ..... не карам Опел.
- 
				ivo123
 - Мнения: 1008
 - Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: Бургас
 - Контакти:
 
тази тема е доста интересна, но за смяната на филтъра до 5000 може да се поспори малко. В интерес на истината, когато колата е настроена /тройника/ в някакво положение и гори задоволително добро количество газ с нов филтър /примерно 10/100 /, когато филтъра се позацапа и не се направи някакво регулиране на тройника колата започва да лапа 11, че и може и 12/100.
Но когато след 5-6 000 км от смяната на филтъра се завие тройника на четвърт оборот /може и по-малко/ за всеки е индивидуално колата пак ще гори около 10/100
Всмисъл че като е настоена с нов филтър, впредвид количеството въздух, което постъпва повече, се вкарва в цилиндрите и повече газ за да има двигателя необходимата динамика, когато филтъра се позацапа, съответно трябва да се намали количеството постъпваща газ в цилиндрите, тъй като въздуха е по-малко и така също се образува оптимално изгаряне.
			
									
										
						Но когато след 5-6 000 км от смяната на филтъра се завие тройника на четвърт оборот /може и по-малко/ за всеки е индивидуално колата пак ще гори около 10/100
Всмисъл че като е настоена с нов филтър, впредвид количеството въздух, което постъпва повече, се вкарва в цилиндрите и повече газ за да има двигателя необходимата динамика, когато филтъра се позацапа, съответно трябва да се намали количеството постъпваща газ в цилиндрите, тъй като въздуха е по-малко и така също се образува оптимално изгаряне.
- passatGL
 - Мнения: 75
 - Регистриран на: Сря 28 сеп 2005 20:32
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 
Crazy_hatteR написа:passatGL написа:Препоръчвам ти да си купиш спортен филтър,панелен или конусен зависи къде ти е дебитомера...но трябва да ти направят центровка газаджиите ...
Пробвал ли си я тази гимнастика - спортен филтър на кола с газ ? Аз да - резултат след 500км. каране спортния филтър се прибра в кутията с която бе купен и обикновенния панелен се завърна победоносно в колата . Спортния филтър дава по-голям дебит на въздуха , но понякога вкарването повече въздух не подобрява динамиката , а я влошава . При мен разхода на газ се повиши с около 45% без да има осезателна разлика в динамиката .
Абе човек като си сложи спортния филтър правиха ли ти центровка за него???Много ясно ако ти е настроена колата с обикновения филтър после със спортния на газ да си имаш проблеми
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта