Опасна ли е газта?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
Banan
Мнения: 27
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Опасна ли е газта?

Мнениеот Banan » Нед 30 юли 2006 19:53


Доколко опасна е колата на газ откъм взривяване или нещо от тоя род? Масово всякакви и нови и стари автомобили са на газ и общо взето никой не се притеснява. Но съм чувал поне за един случай с познат на познат дето е гръмнал в движение и е лежал в болница, така че явно се случват такива неща. От друга страна тия изисквания за стикер на задното стъкло сигурно имат основание. Какво ще кажете?




Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Нед 30 юли 2006 22:46




black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 31 юли 2006 12:35


Не е опасна стига де е монтирано всичко как трябва. :wink: Има повече случай на загинали от челен удар отколкото от взривяване на газова. :? Така че ако говорим за опастности е по опасно да караш отколкото да си сложиш газ примерно. :?
Който го е страх от мечки не ходи в гората нали тъй? :) :) :)


Viso
Мнения: 235
Регистриран на: Пет 21 окт 2005 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Опасна ли е газта?

Мнениеот Viso » Пон 31 юли 2006 14:57


Banan написа:Доколко опасна е колата на газ откъм взривяване или нещо от тоя род? Масово всякакви и нови и стари автомобили са на газ и общо взето никой не се притеснява. Но съм чувал поне за един случай с познат на познат дето е гръмнал в движение и е лежал в болница, така че явно се случват такива неща. От друга страна тия изисквания за стикер на задното стъкло сигурно имат основание. Какво ще кажете?


Основанието за новите стикери е да посъберат по някой лев. Там където има стикери, винетки и пр. не може да мине без даване на пари. Защото номера със смяната на рег. табели се изчерпа.
А за газта - не мисля че е по-опасна от бензина. По вестниците имаше случаи на запалване, когато някакви умници преточват газ от една бутилка в друга в гаражни условия.
Доколкото знам газта гори с пламък отвътре навън, както при запалките, докато при бензина пламъка е отвън към резервоара. За да гръмне бутилката трябва първо да се нагрее до висока температура.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пон 31 юли 2006 18:55


в повечето случай не гърми газовата, а просто се запалва някъде ако има теч на газ или от свещи или от искри или друго по мотора и втория вариант и най-масов - цигари....заглавия по вестниците - Гръмнала Газова са малко пресилени става дума за запалване...


Потребителски аватар
Banan
Мнения: 27
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Banan » Пон 31 юли 2006 21:11


Не е важно какво точно се запалва. Въпросът беше като цяло колко е рисково за здравето и живота. Иначе рискове има навсякъде.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 01 авг 2006 12:30


Риск има основно ако възникне пожар (причината не е важна) и огъня нагрее достатъчно бутилката та тя да се спука. Но дотогава би трябвало или да си избягал или да си изгорял.
Възможно е също ако бутилката е напълнена до дупка (неработещ ограничител + незнание или небрежност у зареждащия:)) и след това дълго напичане на слънце да гръмне, но това е рядкост - в повечето случай бутилката не се напича директно.
При катастрофа също е възможно да се спука бутилката, но е малко вероятно (здрави са!)
Като цяло при запалване на горивото вследствие на теч, се смята че газта е по-безопасна от бензина, защото гори като горелка, а бензина гори и тече, при което доста по-бързо пожара се разраства.
По-голям е риска при изтичане на газ в затворен обем (примерно гараж).
По принцип пропана мирише много, и дори при нищожен теч се усеща перфектно. Има обаче хора които не усещат миризми, и за тях изобщо не е желателно да работят с газ.

В крайна сметка като се замислиш че почти всички коли са с АГУ, болшинството са монтирани от некадърници, а немалко са си самостоятелно монтирани (което е по-добрия вариант) и въпреки това инцидентите са много редки, мисля е ясно че риска не е голям.

А за стикерите - изнудване просто. Номера, винетки, лепенки за щяло и нещяло, глоби за глупости - собствениците на МПС са дойна крава от десетилетия.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 02 авг 2006 7:48


psstv18rp написа:Риск има основно ако възникне пожар (причината не е важна) и огъня нагрее достатъчно бутилката та тя да се спука. Но дотогава би трябвало или да си избягал или да си изгорял.
Възможно е също ако бутилката е напълнена до дупка (неработещ ограничител + незнание или небрежност у зареждащия:)) и след това дълго напичане на слънце да гръмне, но това е рядкост - в повечето случай бутилката не се напича директно.
При катастрофа също е възможно да се спука бутилката, но е малко вероятно (здрави са!)
Като цяло при запалване на горивото вследствие на теч, се смята че газта е по-безопасна от бензина, защото гори като горелка, а бензина гори и тече, при което доста по-бързо пожара се разраства.
По-голям е риска при изтичане на газ в затворен обем (примерно гараж).
По принцип пропана мирише много, и дори при нищожен теч се усеща перфектно. Има обаче хора които не усещат миризми, и за тях изобщо не е желателно да работят с газ.

В крайна сметка като се замислиш че почти всички коли са с АГУ, болшинството са монтирани от некадърници, а немалко са си самостоятелно монтирани (което е по-добрия вариант) и въпреки това инцидентите са много редки, мисля е ясно че риска не е голям.

А за стикерите - изнудване просто. Номера, винетки, лепенки за щяло и нещяло, глоби за глупости - собствениците на МПС са дойна крава от десетилетия.



:офф НЕ ли време "дойните кравички" както се изрази колегата да започнем да стачкуваме...имам някви идеи да организирам сайтче за протестни действия и да обединя всички клубове...представете си по 1000 автомобила блокирали всеки по голям град...яко ще е...


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Сря 02 авг 2006 16:55


Преди 4-5 години на паркинга пред аерогара-София гръмна газовата на един москвич. Гърма беше невероятен, но интересното беше,че газта не се възпламени. Просто от горещината явно препълнена бутилка се беше пръснала. Представям си какво щеше да стане ако от някъде имаше искра. Москвича се беше издул като яйце от налягането. Това го давам за пример, че е възможно без да се самозапали да гръмне бутилка /за разлика от бензинов резервоар/.
Газта гори с определена скорост, докато бензина /парите му/ не горят а експлодират. Ако скъсаш тръбата от газовата бутилка и запалиш клечка кибрит просто изтичащата газ ще изгаря без пламака да влезе в бутилката, докато ако подадеш искра към бензинов резервоар експлозията е мигновенна.
П.С. При запалване на една кола 100% гаранция, че първо гърми бензиновия резервоар.


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Сря 02 авг 2006 19:16


Много хора се страхуват от газта и си карат на бензин защото ,,не искали бомба в колата,,Според мен това са глупости и пълен резевоар с бензин е много по опасен от нормално работеща газова бутилка пълна на 80% .


Потребителски аватар
Banan
Мнения: 27
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Banan » Сря 02 авг 2006 20:58


Предполагам ги е страх от налягането. Откъм запалимост бензина е по-страшен, но от друга страна бензина е течност, докато газта изтича и през най-малката дупка. Не е проблема според мен толкова в бутилката, колкото вентила и разните маркучи - като поостареят или се натиснат нещо... Масово като минеш покрай някоя кола мирише на газ, явно изпуска и то не малко щом на открито се усеща от тротоара. По-интересно е такава "изпускаща" ако стои в гараж - сутрин дали не може да стане леко думване?


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 02 авг 2006 21:10


Banan написа:Предполагам ги е страх от налягането. Откъм запалимост бензина е по-страшен, но от друга страна бензина е течност, докато газта изтича и през най-малката дупка. Не е проблема според мен толкова в бутилката, колкото вентила и разните маркучи - като поостареят или се натиснат нещо... Масово като минеш покрай някоя кола мирише на газ, явно изпуска и то не малко щом на открито се усеща от тротоара. По-интересно е такава "изпускаща" ако стои в гараж - сутрин дали не може да стане леко думване?


масово миришат на газ колите и през ауспуха...кофти настройки...и газта не изгаря хубаво и излиза през ауспуха...а иначе на сурова газ честно не съм засичал до сега кола да мирише...


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Сря 02 авг 2006 22:47


Маркучите за газта са медни,много твърди и имат гумена облицовка,доста по здрави от гумените бензинови :wink: А клапаните на бутилката и изпарителя са хванати здраво с 13мм гайки вместо със винтови скоби :wink:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 03 авг 2006 11:04


Хубавото на газта, както писах е че много мирише. Когато около някоя кола мирише на газ, това обикновено е много малък теч, все още напълно безопасен.
По този начин собственика е принуден да оправи теча, защото мирише нетърпимо, включително в купето. :-)
Напрактика дори теч който се хваща само с сапунена вода омирисва много яко всичко.

Маркучите и тръбите не са опасни, защото всяка бутилка (по-точно мултиклапана й) има т.нар. скоростен клапан, който се затваря веднага ако се скъса/пробие тръбата след бутилката.

Според новите стандарти би следвало бутилките да имат и предпазен клапан който решава проблема с напечена от слънце пълна до дупка бутилка. Но разбира се повечето коли засега нямат такива.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Пон 14 авг 2006 22:44


Бенза е по-опасен



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 138 госта