Опасна ли е газта?
Опасна ли е газта?
Доколко опасна е колата на газ откъм взривяване или нещо от тоя род? Масово всякакви и нови и стари автомобили са на газ и общо взето никой не се притеснява. Но съм чувал поне за един случай с познат на познат дето е гръмнал в движение и е лежал в болница, така че явно се случват такива неща. От друга страна тия изисквания за стикер на задното стъкло сигурно имат основание. Какво ще кажете?
Re: Опасна ли е газта?
Banan написа:Доколко опасна е колата на газ откъм взривяване или нещо от тоя род? Масово всякакви и нови и стари автомобили са на газ и общо взето никой не се притеснява. Но съм чувал поне за един случай с познат на познат дето е гръмнал в движение и е лежал в болница, така че явно се случват такива неща. От друга страна тия изисквания за стикер на задното стъкло сигурно имат основание. Какво ще кажете?
Основанието за новите стикери е да посъберат по някой лев. Там където има стикери, винетки и пр. не може да мине без даване на пари. Защото номера със смяната на рег. табели се изчерпа.
А за газта - не мисля че е по-опасна от бензина. По вестниците имаше случаи на запалване, когато някакви умници преточват газ от една бутилка в друга в гаражни условия.
Доколкото знам газта гори с пламък отвътре навън, както при запалките, докато при бензина пламъка е отвън към резервоара. За да гръмне бутилката трябва първо да се нагрее до висока температура.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Риск има основно ако възникне пожар (причината не е важна) и огъня нагрее достатъчно бутилката та тя да се спука. Но дотогава би трябвало или да си избягал или да си изгорял.
Възможно е също ако бутилката е напълнена до дупка (неработещ ограничител + незнание или небрежност у зареждащия:)) и след това дълго напичане на слънце да гръмне, но това е рядкост - в повечето случай бутилката не се напича директно.
При катастрофа също е възможно да се спука бутилката, но е малко вероятно (здрави са!)
Като цяло при запалване на горивото вследствие на теч, се смята че газта е по-безопасна от бензина, защото гори като горелка, а бензина гори и тече, при което доста по-бързо пожара се разраства.
По-голям е риска при изтичане на газ в затворен обем (примерно гараж).
По принцип пропана мирише много, и дори при нищожен теч се усеща перфектно. Има обаче хора които не усещат миризми, и за тях изобщо не е желателно да работят с газ.
В крайна сметка като се замислиш че почти всички коли са с АГУ, болшинството са монтирани от некадърници, а немалко са си самостоятелно монтирани (което е по-добрия вариант) и въпреки това инцидентите са много редки, мисля е ясно че риска не е голям.
А за стикерите - изнудване просто. Номера, винетки, лепенки за щяло и нещяло, глоби за глупости - собствениците на МПС са дойна крава от десетилетия.
Възможно е също ако бутилката е напълнена до дупка (неработещ ограничител + незнание или небрежност у зареждащия:)) и след това дълго напичане на слънце да гръмне, но това е рядкост - в повечето случай бутилката не се напича директно.
При катастрофа също е възможно да се спука бутилката, но е малко вероятно (здрави са!)
Като цяло при запалване на горивото вследствие на теч, се смята че газта е по-безопасна от бензина, защото гори като горелка, а бензина гори и тече, при което доста по-бързо пожара се разраства.
По-голям е риска при изтичане на газ в затворен обем (примерно гараж).
По принцип пропана мирише много, и дори при нищожен теч се усеща перфектно. Има обаче хора които не усещат миризми, и за тях изобщо не е желателно да работят с газ.
В крайна сметка като се замислиш че почти всички коли са с АГУ, болшинството са монтирани от некадърници, а немалко са си самостоятелно монтирани (което е по-добрия вариант) и въпреки това инцидентите са много редки, мисля е ясно че риска не е голям.
А за стикерите - изнудване просто. Номера, винетки, лепенки за щяло и нещяло, глоби за глупости - собствениците на МПС са дойна крава от десетилетия.
- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
psstv18rp написа:Риск има основно ако възникне пожар (причината не е важна) и огъня нагрее достатъчно бутилката та тя да се спука. Но дотогава би трябвало или да си избягал или да си изгорял.
Възможно е също ако бутилката е напълнена до дупка (неработещ ограничител + незнание или небрежност у зареждащия:)) и след това дълго напичане на слънце да гръмне, но това е рядкост - в повечето случай бутилката не се напича директно.
При катастрофа също е възможно да се спука бутилката, но е малко вероятно (здрави са!)
Като цяло при запалване на горивото вследствие на теч, се смята че газта е по-безопасна от бензина, защото гори като горелка, а бензина гори и тече, при което доста по-бързо пожара се разраства.
По-голям е риска при изтичане на газ в затворен обем (примерно гараж).
По принцип пропана мирише много, и дори при нищожен теч се усеща перфектно. Има обаче хора които не усещат миризми, и за тях изобщо не е желателно да работят с газ.
В крайна сметка като се замислиш че почти всички коли са с АГУ, болшинството са монтирани от некадърници, а немалко са си самостоятелно монтирани (което е по-добрия вариант) и въпреки това инцидентите са много редки, мисля е ясно че риска не е голям.
А за стикерите - изнудване просто. Номера, винетки, лепенки за щяло и нещяло, глоби за глупости - собствениците на МПС са дойна крава от десетилетия.

- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Преди 4-5 години на паркинга пред аерогара-София гръмна газовата на един москвич. Гърма беше невероятен, но интересното беше,че газта не се възпламени. Просто от горещината явно препълнена бутилка се беше пръснала. Представям си какво щеше да стане ако от някъде имаше искра. Москвича се беше издул като яйце от налягането. Това го давам за пример, че е възможно без да се самозапали да гръмне бутилка /за разлика от бензинов резервоар/.
Газта гори с определена скорост, докато бензина /парите му/ не горят а експлодират. Ако скъсаш тръбата от газовата бутилка и запалиш клечка кибрит просто изтичащата газ ще изгаря без пламака да влезе в бутилката, докато ако подадеш искра към бензинов резервоар експлозията е мигновенна.
П.С. При запалване на една кола 100% гаранция, че първо гърми бензиновия резервоар.
Газта гори с определена скорост, докато бензина /парите му/ не горят а експлодират. Ако скъсаш тръбата от газовата бутилка и запалиш клечка кибрит просто изтичащата газ ще изгаря без пламака да влезе в бутилката, докато ако подадеш искра към бензинов резервоар експлозията е мигновенна.
П.С. При запалване на една кола 100% гаранция, че първо гърми бензиновия резервоар.
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Предполагам ги е страх от налягането. Откъм запалимост бензина е по-страшен, но от друга страна бензина е течност, докато газта изтича и през най-малката дупка. Не е проблема според мен толкова в бутилката, колкото вентила и разните маркучи - като поостареят или се натиснат нещо... Масово като минеш покрай някоя кола мирише на газ, явно изпуска и то не малко щом на открито се усеща от тротоара. По-интересно е такава "изпускаща" ако стои в гараж - сутрин дали не може да стане леко думване?
- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Banan написа:Предполагам ги е страх от налягането. Откъм запалимост бензина е по-страшен, но от друга страна бензина е течност, докато газта изтича и през най-малката дупка. Не е проблема според мен толкова в бутилката, колкото вентила и разните маркучи - като поостареят или се натиснат нещо... Масово като минеш покрай някоя кола мирише на газ, явно изпуска и то не малко щом на открито се усеща от тротоара. По-интересно е такава "изпускаща" ако стои в гараж - сутрин дали не може да стане леко думване?
масово миришат на газ колите и през ауспуха...кофти настройки...и газта не изгаря хубаво и излиза през ауспуха...а иначе на сурова газ честно не съм засичал до сега кола да мирише...
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Хубавото на газта, както писах е че много мирише. Когато около някоя кола мирише на газ, това обикновено е много малък теч, все още напълно безопасен.
По този начин собственика е принуден да оправи теча, защото мирише нетърпимо, включително в купето.
Напрактика дори теч който се хваща само с сапунена вода омирисва много яко всичко.
Маркучите и тръбите не са опасни, защото всяка бутилка (по-точно мултиклапана й) има т.нар. скоростен клапан, който се затваря веднага ако се скъса/пробие тръбата след бутилката.
Според новите стандарти би следвало бутилките да имат и предпазен клапан който решава проблема с напечена от слънце пълна до дупка бутилка. Но разбира се повечето коли засега нямат такива.
По този начин собственика е принуден да оправи теча, защото мирише нетърпимо, включително в купето.

Напрактика дори теч който се хваща само с сапунена вода омирисва много яко всичко.
Маркучите и тръбите не са опасни, защото всяка бутилка (по-точно мултиклапана й) има т.нар. скоростен клапан, който се затваря веднага ако се скъса/пробие тръбата след бутилката.
Според новите стандарти би следвало бутилките да имат и предпазен клапан който решава проблема с напечена от слънце пълна до дупка бутилка. Но разбира се повечето коли засега нямат такива.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 114 госта