До каква температура минимум може да се пали на газ понеже съм ''чувал'' че под 10'С трябва да се пали на бензин.
Вие какво ще кажете, какъв трябва да е минимума от кум температура ?:)
Палене на газ - до колко градуса 'С ?
- slavi tsvetkov
- Мнения: 936
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
- Автомобил: 2023 VW TIGUAN ELEGANCE
- Двигател: 2023
- Местоположение: Harlow, UK
- Контакти:
- Ivcho
- Мнения: 1439
- Регистриран на: Пет 10 сеп 2004 16:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Палене на газ - до колко градуса 'С ?
isho написа:До каква температура минимум може да се пали на газ понеже съм ''чувал'' че под 10'С трябва да се пали на бензин.
Вие какво ще кажете, какъв трябва да е минимума от кум температура ?:)
Това е много относителен въпрос много зависи от това каква кола караш. Мога да ти кажа лично за себеси карам Голф пълна инжекция с газова от 2.5 години до сега никога не е пален на гази винаги на бензин не мисля че температурата е определяща.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Грубо над 10тина градуса смело може да се пали на газ.
Основния проблем е да не се допусне преохлаждане и замръзване на изпарителя (при изпарението на газта се поглъща топлина), което може да стане само ако температурата на двигателя е под нулата (и то бая) при паленето.
Също и разхода на газ е голям при студен изпарител.
Важна е температурата на двигателя, а не на околната среда, т.е. ако колата е в топъл гараж може да палиш на газ и при минусови температури.
Съвсем друга тема е че е добре да се покарва отвреме на време на бензин, но и това се преувеличава малко - аз карах цяло лято и цяла есен само на газ (скапа се помпата), и после като сложих нова помпа заработи на бензин от раз, при това идеално, а очаквах да се налага да свалям инжектор за чистене и т.н..
Иначе ако палиш на бензин - малко да мръдне стрелката на температурата - минаваш на газ. Няма смисъл да се чака "70" - къде ще ти е икономията особено на градско.
Основния проблем е да не се допусне преохлаждане и замръзване на изпарителя (при изпарението на газта се поглъща топлина), което може да стане само ако температурата на двигателя е под нулата (и то бая) при паленето.
Също и разхода на газ е голям при студен изпарител.
Важна е температурата на двигателя, а не на околната среда, т.е. ако колата е в топъл гараж може да палиш на газ и при минусови температури.
Съвсем друга тема е че е добре да се покарва отвреме на време на бензин, но и това се преувеличава малко - аз карах цяло лято и цяла есен само на газ (скапа се помпата), и после като сложих нова помпа заработи на бензин от раз, при това идеално, а очаквах да се налага да свалям инжектор за чистене и т.н..
Иначе ако палиш на бензин - малко да мръдне стрелката на температурата - минаваш на газ. Няма смисъл да се чака "70" - къде ще ти е икономията особено на градско.

- spirof
- Мнения: 420
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 19:34
- Автомобил: Audi A4 B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
според мен 2-3 минути работа на двигателя на празен ход са необходими за да се загрее до температура достатъчна за превключване на газ
лично ако е под 3-4 градуса околната температура винаги паля първо на бенз и превключвам на средно положение,чакам да свърши бензина в карбуратора и след това потегям на газ-зимата е малко неприятно защото ми зъзнат зъбките
ама....
лично ако е под 3-4 градуса околната температура винаги паля първо на бенз и превключвам на средно положение,чакам да свърши бензина в карбуратора и след това потегям на газ-зимата е малко неприятно защото ми зъзнат зъбките

Последна промяна от spirof на Пет 24 ное 2006 22:36, променено общо 1 път.
- buFka
- Мнения: 3315
- Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: на Герена
- Контакти:
IvoG написа:buFka написа:aз винаги паля на бензин, чакам да дигне до 70°C и после минавам на газ...
Абе bufka 70 ми се стува много. Мисля че като отлепи стрелката да показва 40-60 водата се е завъртяла и загряла добре изпарителя.
пс Ама да не ти се бъркам ти си знаеш.
Поздрави!
може би си прав

-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
i.e.i написа:Личното ми мнение е , че паленете в студено време на газ влияе единствено в/у разхода.Ако охладителната система функционира нормално,мисля че при никаква t*(температура) изпарителя няма да замръзне.Колкото до паленето на газ мисля, че и под -20 не е проблем.
подкрепям твърдението, въпреки че не е добре за мембраните.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 169 госта