Колеги попаднах на тази информация.Мисля че ще е полезна.
Не зная до колко е достоверна и изчерпателна,за това .....
Ако на колата може да се сложи обикновена метанова уредба, значи може и обикновена пропанова. И едната, и другата практически нямат поддръжка (когато са монтирани кадърно). Същото се отнася и за инжекционните уредби.
Независимо от вида на АГУ (инжекционна или обикновена, метан или пропан), с малки изключения двигателите живеят по-дълго, отколкото на бензин. Изключенията обикновено не се и газифицират.
Сметката дали пропан или метан изобщо не зависи от двигателя. Той или може да се газифицира добре, или не. Това, което трябва да се прецени, е пробега за изплащане, разположението на метанстанциите и обема, който изчезва от багажника.
Пропан-бутан:
Изплаща се за 3000-6000км
Бутилката е 20-60л и тежи 15-45кг, възможност за бутилка в нишата за резервна гума
Газстанции: безброй
Загуба на мощност: 7-10%
Разходи за гориво: 55-60% от разходите за бензин
Метан:
Изплаща се за 5000-10000км
БутилкиТЕ са общо между 80 и 120л, тежат между 60 и 100кг общо. Могат да са една, две или три, в зависимост от удобство на монтажа и наличности. Само цилиндрични.
Газстанции: 15 в София, около 40 в България
Загуба на мощност: 10-15%
Разходи за гориво: 27-35% от разходите за бензин
Инжекторни уредби:
По-малка загуба на мощност и динамика (но в рамките на 5-10%)
Сложни, "оженваш" се за сервиза, който я е поставил
Обикновени уредби (те се наричат и ежекторни, ама думата никой не я знае):
По-евтини и прости
Всички байчовци по всички сервизи им разбират
Общо за всички видове:
Газаджиите всичко, ама съвсем всичко са способни да оплескат!
Технологично се ходи два пъти при тях - за поставяне и за донастройка след месец-два.
Някои хора ходят всеки месец-два за нещо. Други забравят къде е сервиза.
..... ще радвам да споделят опит и колеги ползващи метан.