Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
///AutoMAN
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 14:55
Автомобил: 1996 VW Jetta GLS [USA]
Двигател: 2.0 ltr. 115hp. AGG [Mexico]
Местоположение: Враца
Контакти:

Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот ///AutoMAN » Сря 21 мар 2012 19:47


Здравейте колеги.
Интересува ме кое според вас е по-добрият вариант, обикновена метанова уредба,метанов инжекцион или газов инжекцион (пропан-бутанов).
При почти еднаквата цена на двете инсталации интересува ме коя е по-безпроблема?
Коя конструкция е по-надеждна? Коя ще е по щадяща за мотора?
При коя се наливат по-малко пари в последствие за поддръжка (на уредбата и на колата)?
Става на въпрос за двигател 2000куб./115к.с.-автоматик.
Ще съм ви благодарен да споделите мнения и опит. :)




Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот sam_boha » Сря 21 мар 2012 19:53


Без да говоря от опит (защото имам конвенционално АГУ) ти препоръчвам газов инжекцион.
1 По-евтин от метановия инжекцион;
2 По-лека уредба от метановия инжекцион (заради многото бутилки при втория)
3 Повече майстори (въпреки че това не е най-точното твърдение, просто е по-разпространена технология засега).

Колата ти каква е? Ако е Пасат бутилките за метана (ако са старите - железни) ще тежат бая и колата ще стане по-спъната.
Ако колата е Голф/Бора няма да е чак така спъната, но бутилките ще ти "вземат" багажника.
Отделно по-голямото натоварване не знам как ще се отрази на автоматика - в смисъл да не го строши (което не ми се вярва, все пак не са от кашкавал тия кутии).
Най-добре за този мотор (най-малко проблеми, по-добро съотношение вървеж/разход/мизерии) ще бъде един ГИ, така или иначе вече цените им са поносими, а има и лизинг...

Обикновена АГУ е най-евтина, твърди се, че ако я настрой баш човекът си караш и не се занимаваш, но ... това си е риск. Едно гръмване и вече цената стигна ГИ...

Така, че за мен - ГИ е решението.


Потребителски аватар
///AutoMAN
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 14:55
Автомобил: 1996 VW Jetta GLS [USA]
Двигател: 2.0 ltr. 115hp. AGG [Mexico]
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот ///AutoMAN » Сря 21 мар 2012 20:06


Колега благодаря много,
колата е VW Vento 2,0/115к.с./автоматик/


Потребителски аватар
///AutoMAN
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 14:55
Автомобил: 1996 VW Jetta GLS [USA]
Двигател: 2.0 ltr. 115hp. AGG [Mexico]
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот ///AutoMAN » Сря 21 мар 2012 20:15


Колеги попаднах на тази информация.Мисля че ще е полезна.
Не зная до колко е достоверна и изчерпателна,за това .....
Ако на колата може да се сложи обикновена метанова уредба, значи може и обикновена пропанова. И едната, и другата практически нямат поддръжка (когато са монтирани кадърно). Същото се отнася и за инжекционните уредби.

Независимо от вида на АГУ (инжекционна или обикновена, метан или пропан), с малки изключения двигателите живеят по-дълго, отколкото на бензин. Изключенията обикновено не се и газифицират.

Сметката дали пропан или метан изобщо не зависи от двигателя. Той или може да се газифицира добре, или не. Това, което трябва да се прецени, е пробега за изплащане, разположението на метанстанциите и обема, който изчезва от багажника.

Пропан-бутан:
Изплаща се за 3000-6000км
Бутилката е 20-60л и тежи 15-45кг, възможност за бутилка в нишата за резервна гума
Газстанции: безброй
Загуба на мощност: 7-10%
Разходи за гориво: 55-60% от разходите за бензин

Метан:
Изплаща се за 5000-10000км
БутилкиТЕ са общо между 80 и 120л, тежат между 60 и 100кг общо. Могат да са една, две или три, в зависимост от удобство на монтажа и наличности. Само цилиндрични.
Газстанции: 15 в София, около 40 в България
Загуба на мощност: 10-15%
Разходи за гориво: 27-35% от разходите за бензин

Инжекторни уредби:
По-малка загуба на мощност и динамика (но в рамките на 5-10%)
Сложни, "оженваш" се за сервиза, който я е поставил

Обикновени уредби (те се наричат и ежекторни, ама думата никой не я знае):
По-евтини и прости
Всички байчовци по всички сервизи им разбират

Общо за всички видове:
Газаджиите всичко, ама съвсем всичко са способни да оплескат!
Технологично се ходи два пъти при тях - за поставяне и за донастройка след месец-два.
Някои хора ходят всеки месец-два за нещо. Други забравят къде е сервиза.

..... ще радвам да споделят опит и колеги ползващи метан.


Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот sam_boha » Сря 21 мар 2012 20:30


///AutoMAN написа:Колега благодаря много,
колата е VW Vento 2,0/115к.с./автоматик/


Е, значи няма да умре съвсем. Има и някакви ..."пластмасови" да ги наречем бутилки за метан, които са по-леки и скъпи...
Във Враца при кръговото до Областна администрация имаше един магазин за метанови уредби преди. Иди и разпитай цени, едно-друго или пък на метанстанция момчетата все ще ти кажат към кой да се обърнеш за цени и прочее съвети.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4705
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот tdi fen » Сря 21 мар 2012 20:54


ги пропан-бутан


Потребителски аватар
predat0r
Мнения: 2810
Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
Автомобил: Mercedes-Benz W203
Двигател: C270CDI
Местоположение: АСЕНОВГРАД

Re: Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот predat0r » Сря 21 мар 2012 21:01


ГИ.... LPG :banana


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот vasko__2 » Сря 21 мар 2012 21:22


Аз пък съм с метанов инжекцион (2.0 136к.с. ,автоматик) и съм супер доволен.Бутилките въобще не са тежки,не се заблуждавайте!Колата върви на "самолет",няма дори "TAP".


Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот sam_boha » Сря 21 мар 2012 21:26


vasko__2 написа:Аз пък съм с метанов инжекцион (2.0 136к.с. ,автоматик) и съм супер доволен.Бутилките въобще не са тежки,не се заблуждавайте!Колата върви на "самолет",няма дори "TAP".


Цената на метановия инж.? Бутилките колко са и какви са? Къде е слаган?
Все въпроси, чиито отговори биха били полезни на колегата пък и на всички.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот velinsl » Сря 21 мар 2012 22:24


С предстоящото 12,5% вдигане на природния газ(именно метан) мисля, че ползата е изцяло в ГИ.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот vasko__2 » Сря 21 мар 2012 22:43


Цената- купих го втора употреба за 600лв пълен комплект (от-до със 100 литрова бутилка).Марката е Ланди-рензо омегас.Бутилката понеже не влезе в мойта кола я продадох и купих две по-малки.Двете тежат общо около 70 кг + 10кг метан.Монтирал съм я сам ,както и сам съм я настройвал.Направих си кабел, софтуер (пълна версия) намерих в нета .А за това,че ще вдигнат цената на метана с около 12%- не е толко страшно.Ще ми се оскъпи с около 1.70-1.80лв разхода на 100км/градско.Пак ще е доста по-евтино от пропан-бутана.

Последна промяна от vasko__2 на Сря 21 мар 2012 22:48, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот ktamen » Сря 21 мар 2012 22:47


Дори да увеличат цената на природния газ цената на метан станциите не е сигурно, че ще се повлияе. Те работят с огромна надценка заради слабата конкуренция. Единственото, което ги спира да вдигнат още цените е конкуренцията на пропана, затова гледат да поддържат достатъчно голяма разлика за да има желаещи да разнасят 100кила желязо в багажника.
Аз съм на метан от една година, с две бутилки общо 55л с тях минавам между 150км градско в София с голфаджийско каране и 300км по магистрала с бабешка скорост. На мен ми излезе общо 500лв с узаконяването, всичко втора употреба.
Трябва сам да си прецениш в зависимост колко км минаваш годишно и дали имаш удобни метан станции. Сядаш и смяташ кое за колко време ще се изплати и какви са рисковете, ако сложиш обикновена уредба. Разликат в цената идва основно заради скъпите метанови бутилки, затова си прецени точно какъв обем ти трябва, имам познат, който е само с 40л бутилка и му е напълно достатъчна. Ако и на теб ти е достатъчна цената на метановата уредба ще стане доста по-малка.
Аз доста години карах на газ и бях много доволен, а сега ме е яд, че толкова късно сложих метан.


Потребителски аватар
van4ote
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот van4ote » Сря 21 мар 2012 23:22


слагай метан ще се возиш без пари.аз сега ще преправям моята на метан ,че ми писна от тая газ през два дена я вдигат и метана винаги ще е доста по надолу.имам калос 1,4 харчи 8лв на 100 в града-такси е.


Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот sam_boha » Чет 22 мар 2012 8:35


Въпрос към автора - нова уредба или втора ръка?
Засега всички, които са с метан, дават цени на втора употреба, което трябва да се вземе предвид.
Иначе са прави, че трябва да си направиш хубаво сметката, за да не разкарваш тия железа излишно с теб.

П.П. Цените и на метана, и на пропана, и на бензина, нафтата и прочее горива ще вървят нагоре, въпросът е кое ще запази най-ниска цена спрямо останалите (оригинални, заводски вграждани) горива.


Потребителски аватар
///AutoMAN
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 14:55
Автомобил: 1996 VW Jetta GLS [USA]
Двигател: 2.0 ltr. 115hp. AGG [Mexico]
Местоположение: Враца
Контакти:

Re: Съвет при избор между Метан или Пропан-бутан

Мнениеот ///AutoMAN » Чет 22 мар 2012 9:25


Става на въпрос за нова уредба!
Единствено ако е метанова може бутилката/е да са втора ръка.
Но говорим за поставяне в сервиз.Настройки и донастройки да са в сервиз.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта