Проблемче с регулирането на изпарителя (Ловато електрически)

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблемче с регулирането на изпарителя (Ловато електрически)

Мнениеот zfa159 » Пон 11 фев 2008 22:05


Тази мойта кола ще ме довърши някой ден.
Реших твърдо да се боря с нея да я направя да не си задържа оборотите на 2000.С колегата The_Machine се пробвахме в Недля и постигнахме успех ама никой не съобрази,че двигателя не беше загрял и да...на 60 градуса бачкаше супер ама на към 90.....мъка :)
наче вървеше много.
Реших да я побъзна сам с идеята да я понагодя (консултирах се с него).Постигнах някакъв ефект ама незадоволителен - твърде бедна смес.Играх си няколко часа и я нагласих да няма задържане на оборотите,да дърпа добре и да има сптабилен празен ход.Ама реших,че не ми харесва как изтегля в нсиките обороти и я ръчках още.Сега тотално я сасипах :( Разбирах се с колегата пак да се отбия ама въпреки това се чудя как се регулира....едва ли е на принципа на налучкването (макар,че аз налучках оптималното положение).Та идеята ми е друга - ходих на газаджия с газ анализатор преди време ама явно не му се занимаваше с мен и си остави ръцете (смета беше изключително богата като си тръгнах).Каква е методиката за регулиране на цялото чудо?
Дори да махна ламбда контрола разликата не е много голяма.Слагам си просто кранче и?
Аз докато си играх правех по 2-3 оборота на винта за сместа и нищо не се променяше (не е много нормално по принцип май)....
Някакви идеи?
Единствената ми идея е да закача един мултицет на ламбда сондата и да я ползвам като газ анализатор за да определя бедна-богата смес.Ако дава по-високо от 0.5V напрежение - богата
Ако е по-малко - бедна.
Съвсем относително е понеже при газ стойностите са по-ралзични ама пак е нещо.Все пак май дава някаква идея?




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 12 фев 2008 8:46


Колега, има много изписано за настройката на ел.ловато, аз доло горе съм си отсял за мен следната методика:


при добре загрял двигател:
1. Развиваш докраи "кранчето" към смесителя;
2. Завиваш докрай бронзовият винт;
3. При запален двигател с пластмасовият винт на изпарителя настройваш оборотите на ПХ - около 900 ги гласиш;
4. Сляд това някой ти натиска педала и "заковава" оборотите на 3000;
5. Бавно започваш да завиваш "кранчето" докато доиде момент в който закованите 3000 об., спаднат с около 100 .... 200 об./мин.
6. Връщаш кранчето с 1/4 на обратно.


И мисля че това трябва да свърши работа.
След тази настройка пробваи вече да въведеш ламбда контрола в действие, но те съветвам на 15 .... 20 паления да си рестартираш ръчно компа, защото все си мисля че колкото и прецизен да е вградения емулатор на ламбда контрола, винаги ЕCU ще си трупа ашибки :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 12 фев 2008 21:11


Те ашибките са ясни ама...на бензин не го прави това задържане.Сегаси играхме пак с The_Machine да я гласим - упорито неще.Стигнахме до извода,че нещо и има и Неделя ще я разчастваме (изпарител,газов клапан...) да видим.
Иначе мотидката и при нас е същата.сложих си кранче и пробвахме да гласим с него.....безуспешно обаче :(


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 13 фев 2008 11:28


Абе няма универсална методика.

Ловатото е прост изпарител, но тази простота има своята цена.
С пластмасовия винт за съжаление правиш едновременно 2 неща:
1. Регулираш "базово" количество газ което подава изпарителя (вакуума обаче може да променя значително нещата!);
2. Регулираш чувствителността (към вакуум) на изпарителя.
Т.е. колкото по-завит е винта, толкова по-малко газ пуска изпарителя (може да се наложи "кранчето" да е по-отворено), но едновременно с това намалява и чувствителността! Може да се окаже че няма динамика например, или горивната смес обеднява при по-голямо натоварване на двигателя.
Обратно като е по-развит може да се получи прекалено висока чувствителност.

За да е по-весело, се намесват и други фактори:
1. Доколко и как вакуума достигащ до изпарителя се мени в зависимост от натоварването на двигателя зависи от диаметъра на смесителя и от въздушния филтър. При смесител с по-голям диаметър вакуума се мени по-слабо, съответно трябва да търсиш настройка с по-голяма чувствителност (по-развит пластмасов винт + по-завит кран), а по-малък диаметър - обратно.
2. Тъй като моторчето за празен ход също се меси, не може лесно да настроиш нещата на ПХ. Въртенето на пластмасовия винт на пръв поглед не оказва драстично влияние за ПХ, защото моторчето за ПХ компенсира. Но въпреки това не всяка настройка е добра - трябва да търсиш (опитно) такава при която моторчето за ПХ не е близо до крайните си позиции, за да има запас за регулиране.
3. Кранчето също оказва влияние на чувствителността.
4. Месинговия винт може да пуска "нерегулируемо" количество газ, което също оказва влияние.


Напрактика имаш доста сложна система, която трудно се настройва.


Общо взето опитно търсиш при каква комбинация от положения на пластмасовия винт и кранчето нещата са горе-долу добре, за да се ориентираш, после отчитайки изписаното по-горе *мислиш* и се опитваш да разбереш на какво се дължат оставащите проблеми и как да ги отстраниш. И правиш леки корекции, караш, пак подбъзваш и т.н. В крайна сметка когато видиш че по-добре не може да стане - слагаш ламбда контролера и запомняш настройките за да може винаги да ги възстановиш.

За предпочитане е да опиташ първо с напълно затворен месингов винт, и ако се окаже че не постигаш удовлетворителна настройка, тогава да пробваш с него да пуснеш малко газ "постоянно", да видиш дали няма да се получат по-удачни характеристики.

Ако възнамеряваш да ползваш ламбда контрол, и ако контролера има режим на икономайзер на принудителен празен ход, за предпочитане е да не отваряш месинговия винт.



При мен например (също ел. ловато), оптимална настройка се получава само при почти затворено кранче, и доста развит пластмасов винт. Така има и добра динамика, и приличен разход, и сместа е горе-долу оптимална при всякакви режими. Без ламбда контрол обаче при ПХ и слабо натоварване е малко обогатена, а напротив при голямо натоварване - обеднява.

Отскоро имам и ламбда контрол, с него споменатите неудобства изчезнаха, но основна си остава настройката без контролера. Той само леко докоригира.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 13 фев 2008 13:02


psstv18rp написа:При мен например (също ел. ловато), оптимална настройка се получава само при почти затворено кранче, и доста развит пластмасов винт. Така има и добра динамика, и .


A аз си мислех че само при мен е така, и пластмасовия е прекалено развит


Потребителски аватар
kristinobal
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kristinobal » Сря 13 фев 2008 13:54


Да попитам нещо малко в страни от темата, lowato i woltram идентични ли са и настроиките по същия начин ли се правят?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 13 фев 2008 14:15


kristinobal написа:Да попитам нещо малко в страни от темата, lowato i woltram идентични ли са и настроиките по същия начин ли се правят?

маи да


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 13 фев 2008 15:58


Voltran е турско копие на Lovato.
1:1 като конструкция, а вече за качеството... :-)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 14 фев 2008 2:00


Еми да де ама при мен изпрителя се държи просто неадекватно.Сам си мени настройката според кефа.Мислех,че е ламбда контрола ама....не е той.Днес колата си вървеше добре по едно време,задържаше оборотите ама си вървеше добре.В даден момент реши и....започна да няма обороти между 1300 и 2000....просто не може да тръгне....забива муцуна,като и дам газ дори на място започва да се задъхва,да тресе....вдига 2000 и няма проблем.....до към 4000 и никаква динамика.
Според мен тези аномалии се дължат единствено и само на нещо прецакано по изпарителя или газовия клапан (буклуци,мизерия,някоя недъжаща гумичка или знам ли и аз).
Трябва да ги разглобим и тогава след като се убедя,че няма дфефкт в тях да се пробвам да регулираме каквото и да е.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 14 фев 2008 7:38


zfa159 написа:Еми да де ама при мен изпрителя се държи просто неадекватно.Сам си мени настройката според кефа.Мислех,че е ламбда контрола ама....не е той.Днес колата си вървеше добре по едно време,задържаше оборотите ама си вървеше добре.В даден момент реши и....започна да няма обороти между 1300 и 2000....просто не може да тръгне....забива муцуна,като и дам газ дори на място започва да се задъхва,да тресе....вдига 2000 и няма проблем.....до към 4000 и никаква динамика.
Според мен тези аномалии се дължат единствено и само на нещо прецакано по изпарителя или газовия клапан (буклуци,мизерия,някоя недъжаща гумичка или знам ли и аз).
Трябва да ги разглобим и тогава след като се убедя,че няма дфефкт в тях да се пробвам да регулираме каквото и да е.


не вярвама да е изпарителя, той е толкова елементарен и надежден, че не виждам какво може да му се повреди, и още повече че е нов!!
По скоро се насочи към магистралите на газта - сонда в бутилката, газов клапън.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 14 фев 2008 7:44


zfa159 написа:Еми да де ама при мен изпрителя се държи просто неадекватно.Сам си мени настройката според кефа.Мислех,че е ламбда контрола ама....не е той.Днес колата си вървеше добре по едно време,задържаше оборотите ама си вървеше добре.В даден момент реши и....започна да няма обороти между 1300 и 2000....просто не може да тръгне....забива муцуна,като и дам газ дори на място започва да се задъхва,да тресе....вдига 2000 и няма проблем.....до към 4000 и никаква динамика.
Според мен тези аномалии се дължат единствено и само на нещо прецакано по изпарителя или газовия клапан (буклуци,мизерия,някоя недъжаща гумичка или знам ли и аз).
Трябва да ги разглобим и тогава след като се убедя,че няма дфефкт в тях да се пробвам да регулираме каквото и да е.

Графит в газовия клапан....запушва цедката и подаването на течната фаза към изпарителя става неравномерно-реглажа е невъзможен......почни от разглобяването на газовия клапан.....


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 14 фев 2008 15:38


joker написа:
zfa159 написа:Еми да де ама при мен изпрителя се държи просто неадекватно.Сам си мени настройката според кефа.Мислех,че е ламбда контрола ама....не е той.Днес колата си вървеше добре по едно време,задържаше оборотите ама си вървеше добре.В даден момент реши и....започна да няма обороти между 1300 и 2000....просто не може да тръгне....забива муцуна,като и дам газ дори на място започва да се задъхва,да тресе....вдига 2000 и няма проблем.....до към 4000 и никаква динамика.
Според мен тези аномалии се дължат единствено и само на нещо прецакано по изпарителя или газовия клапан (буклуци,мизерия,някоя недъжаща гумичка или знам ли и аз).
Трябва да ги разглобим и тогава след като се убедя,че няма дфефкт в тях да се пробвам да регулираме каквото и да е.

Графит в газовия клапан....запушва цедката и подаването на течната фаза към изпарителя става неравномерно-реглажа е невъзможен......почни от разглобяването на газовия клапан.....



тои скоро си сложи газовата, не вярвам толкова бързо да е събрало мизерии


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 14 фев 2008 20:34


Тая таралясница ще ме побърка!
В събота/неделя ще я подпукам!
Стефчо, хубу де, не взимай мембрани - имам едни нови в мазето - подготвих си ги за турския изпарител на Пасатора, че просто не ще да вдигне над 3к оборота, ама хубу... дай да го строшим твоя чиреп, че вече...
:mad: :screwy :banghead: :blueeye: :rocketwhore :laser :climb :ginny :ginny black :предавам се :012: :014: :lady_very_angry:


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Съб 16 фев 2008 13:03


Само и аз да кажа че и аз веднъж я карах на човек да ми я наглася с газанализатор, но още на другия ден си я нагласях аз самия пак по моя си начин. Тоя така ми я направи че чак ми гаснеше колата, станах за смях по улиците. Миналата седмица си сложих ТАП и взеха много бавно да ми падат оборотите и се наложи позатваряне на някои кранчета.
Какво правя аз.Месинговия винт го отварям не повече от оборот и не го пипам повече.Ако не е отворент трябва да палиш задължително на бензин иначе много трудно ще палиш на газ. При загрял двигател почвам да нагласям ниските обороти с пласмасовия винт. Като регулировката е следната: Като работи на газ без форсиране превключвам на бензин гледам накъде отива стрелката на оборотомера, ако е нагоре значи имам бедна смес на газ и затова на бензин скачат оборотите.Ако видя че имам бедна смес отвивам малко винта. Така превключвам докато при праминаване от едното на другото гориво имам само леко потрепване на оборотите.
Нямам ламда контрол и затова врътките си ги нагласям спрямо вървежа, като предпочитам да е малко спъната от колкото да ми харчи повече.

По отношение на твоя проблем мисля че или някой от клапаните вътре се ебава и незатваря веднага , или някоя мембрана си е заминала.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 16 фев 2008 21:30


Днес разглобих изпарителя.
Нямаше никакви повредени мембрани.
Единственото,което намерих да не е много в ред бе6е едно нещо като ситен черен прах отпред при последната мембрана за ниското налягане.Разглобих го,почистихме го с The_Machine и след като го почистихме го сглобихме обратно.
Утре сутрин ще разчастя клапана да го почистя и него (явно има нужда) и да видя дали трбява да му се сменя филтърчето (а откъде ще намеря в неделя.....незнам).След това ще пусна малко газта без да има изпарител за да издуха нещо ако има по тръбчките и т.н.После си монтирам изпарителя и се пробваме пак.
Чудя се дали да не сменя тампона на моното - просто за да знам,че не е от него.Не се получава винаги което затруднява откриването на проблема.Иначе на бензин си върви супер и това ме спира да сменя тампона.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Carfan и 15 госта