газ на моноинжекция

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

газ на моноинжекция

Мнениеот zdravko_jett » Съб 28 сеп 2013 18:11


интересува ме дали трябва някаква електроника при монтажа на газова не 1.4моно голф3
имам ел изпарител ловато клапанчета и копче(сваляна е от карб мотор) трябва ли ми някаква друга електроника за да заработи на този мотор




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: газ на моноинжекция

Мнениеот stefan4o » Съб 28 сеп 2013 18:18


На карбураторните коли слагат копчета с 3 положения: газ, неутрал (понеже остава гориво, което трябва да изгори преди да се превключи на газ), бензин.
На инжекционите са с 2 позиции и предполагам е по-удачно така, понеже там няма като при карба останало гориво. Може би ще е добре да се сложи и ламбда емулатор, която да лъже компира, че сондата ти е ОК, когато караш на газ, иначе предполагам, че може да запише грешка.
Общо взето и така да го сложиш не мисля, че е проблем, просто ще е малко неудобно като трябва да минеш от едното гориво на другото, че трябва да щракаш повечко по копчето.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: газ на моноинжекция

Мнениеот Pet_rov » Съб 28 сеп 2013 19:01


Смени ключа с такъв, който прехвърля автоматично газ-бензин при определени обороти - напр 2000, както е при мен. Иначе останалото си е ок. Емулатор нямам.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: газ на моноинжекция

Мнениеот Bai Sando » Съб 28 сеп 2013 19:08


Автоматично ключе и ако почне да лашка оборотите на бензин,което ме съмнява при 1.4 можеш да вържеш постоянния + на компютъра през + на контакт.За да забравя евентуално натрупани грешки,но мисля няма да има проблеми.По принцип тая схема се прави при 1.6 моно АБУ.


zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: газ на моноинжекция

Мнениеот zdravko_jett » Съб 28 сеп 2013 20:59


значи нямам нужда от разни емулатори идр. да лъжат компа че работи на бензин, а и се чудя дали да не сложа едно реленце на бензиновата помпа когато е на газ да иключва бензиновата помпа когато прехвърли на бензин да включва


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: газ на моноинжекция

Мнениеот batmit » Съб 28 сеп 2013 21:06


При мен я направиха, като прехвърли на газ да се изключва ланда сондата.


zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: газ на моноинжекция

Мнениеот zdravko_jett » Съб 28 сеп 2013 21:11


batmit написа:При мен я направиха, като прехвърли на газ да се изключва ланда сондата.

как точно ,светни малко и какъв е ефекта


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: газ на моноинжекция

Мнениеот Pet_rov » Нед 29 сеп 2013 8:17


Относно изключването на помпата има доста дискусии. Моята мога да я изключвам, но не го правя. Паля си винаги на бензин и имам поне 10 л в резервоара. По този начин нямам ядове и с дюзата на моноинжекцията. Но това си е въпрос на личен избор.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: газ на моноинжекция

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 29 сеп 2013 8:21


Pet_rov написа:Относно изключването на помпата има доста дискусии. Моята мога да я изключвам, но не го правя. Паля си винаги на бензин и имам поне 10 л в резервоара. По този начин нямам ядове и с дюзата на моноинжекцията. Но това си е въпрос на личен избор.

Че какво пречи да си запалиш на бензин и като минеш на газ помпата да спре да върти!?


Потребителски аватар
vilden
Мнения: 262
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: газ на моноинжекция

Мнениеот vilden » Нед 29 сеп 2013 8:57


batmit написа:При мен я направиха, като прехвърли на газ да се изключва ланда сондата.

Разкача буксата :biggrin


Потребителски аватар
Ivo 1983
Мнения: 502
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Враца

Re: газ на моноинжекция

Мнениеот Ivo 1983 » Нед 29 сеп 2013 14:34


К.Одаджийски написа:Че какво пречи да си запалиш на бензин и като минеш на газ помпата да спре да върти!?

Точно така съм и аз!


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: газ на моноинжекция

Мнениеот Pet_rov » Нед 29 сеп 2013 17:06


Не пречи, но съм я оставил да работи. :beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: газ на моноинжекция

Мнениеот Iezekil » Нед 29 сеп 2013 21:47


Тя и моята 7 години работи,но тази пролет като спря за сефте и си сложих веднага реле.Другия плюс от реле на помпата е,че не върти излишно горивото да го загрява и да скапва още по-бързо качествата му.
На моно най-удачно е автоматичен ключ.Да не казвам,че вече има такива с вградени емулатори.Ако ли не-ресет или реле и на компа,понеже без значение дали е 1,4 или 1,6 ще се ошашка.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: газ на моноинжекция

Мнениеот mrpetrov » Пон 30 сеп 2013 10:45


По въпроса за бензиновата помпа:
Аз мисля, че работата е същата като с бойлера на вилата - като ти трябва - включваш. Като не ти трябва - защо да върти, амортизира и т.н. пее, след като "песента няма кой да я слуша"?! :gruebel

За това на мои автомобили - и 25-годишна Вектра с обикновена газова, и на Пасат Б5-ца с ГИ: бензиновите им помпи са направени да помпят гориво САМО АКО НА КОЛАТА НАИСТИНА Й ТРЯБВА! Не е кой знае каква философия да се погледне на коя жица трябва да се сложи едно реле (10А и нагоре трябва да върши работа), и след това се измисля от къде да се вземе сигнал така че като колата работи на газ, тока към помпата да спира, и всичко е ОК! :th_up

Това след като ми се наложи на въпросната Вектра да сменям помпа, че на бензин не работеше - първо втора употреба, а после - за "по-евтино" - и нова. Тогава като имах няколко неставащи помпи отворих едната - четките бяха издълбали такива канали в комутаторите, че едвам я разглобих...

Ако бензиновата помпа върти докато колата работи на газ, се сещам за:
НЕГАТИВИ)
1) износват се излишно четките и комутаторите й;
2) самата помпа се тормози, защото за нормалната й работа нялагането в рейката е по-носко поради отварянето на бензинови инжектори - като стоят само затворени бензина пак си минава, ама зора е по-голям;
3) (тука вземам предвид изказвания на колеги по-горе) от преминаването на бензина през "затопления" район в моторния отсек бензина се "скапва"?!?...

ПОЗИТИВИ)
... някой сеща ли се за някакви? Пишете, и ще допълня...

Последна промяна от mrpetrov на Пон 30 сеп 2013 12:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: газ на моноинжекция

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 30 сеп 2013 12:14


пасата Б5 с ГИ ли е? там е малко критични спирането на зебиновата помпа. Щото ако се наложи аварийно минаване на зебин (или свърши газта), и в това реме не работи помпата, какво прайм?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта