интересува ме дали трябва някаква електроника при монтажа на газова не 1.4моно голф3
имам ел изпарител ловато клапанчета и копче(сваляна е от карб мотор) трябва ли ми някаква друга електроника за да заработи на този мотор
газ на моноинжекция
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: газ на моноинжекция
На карбураторните коли слагат копчета с 3 положения: газ, неутрал (понеже остава гориво, което трябва да изгори преди да се превключи на газ), бензин.
На инжекционите са с 2 позиции и предполагам е по-удачно така, понеже там няма като при карба останало гориво. Може би ще е добре да се сложи и ламбда емулатор, която да лъже компира, че сондата ти е ОК, когато караш на газ, иначе предполагам, че може да запише грешка.
Общо взето и така да го сложиш не мисля, че е проблем, просто ще е малко неудобно като трябва да минеш от едното гориво на другото, че трябва да щракаш повечко по копчето.
На инжекционите са с 2 позиции и предполагам е по-удачно така, понеже там няма като при карба останало гориво. Може би ще е добре да се сложи и ламбда емулатор, която да лъже компира, че сондата ти е ОК, когато караш на газ, иначе предполагам, че може да запише грешка.
Общо взето и така да го сложиш не мисля, че е проблем, просто ще е малко неудобно като трябва да минеш от едното гориво на другото, че трябва да щракаш повечко по копчето.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: газ на моноинжекция
Смени ключа с такъв, който прехвърля автоматично газ-бензин при определени обороти - напр 2000, както е при мен. Иначе останалото си е ок. Емулатор нямам.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: газ на моноинжекция
Автоматично ключе и ако почне да лашка оборотите на бензин,което ме съмнява при 1.4 можеш да вържеш постоянния + на компютъра през + на контакт.За да забравя евентуално натрупани грешки,но мисля няма да има проблеми.По принцип тая схема се прави при 1.6 моно АБУ.
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: газ на моноинжекция
значи нямам нужда от разни емулатори идр. да лъжат компа че работи на бензин, а и се чудя дали да не сложа едно реленце на бензиновата помпа когато е на газ да иключва бензиновата помпа когато прехвърли на бензин да включва
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: газ на моноинжекция
При мен я направиха, като прехвърли на газ да се изключва ланда сондата.
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: газ на моноинжекция
batmit написа:При мен я направиха, като прехвърли на газ да се изключва ланда сондата.
как точно ,светни малко и какъв е ефекта
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: газ на моноинжекция
Относно изключването на помпата има доста дискусии. Моята мога да я изключвам, но не го правя. Паля си винаги на бензин и имам поне 10 л в резервоара. По този начин нямам ядове и с дюзата на моноинжекцията. Но това си е въпрос на личен избор.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: газ на моноинжекция
Pet_rov написа:Относно изключването на помпата има доста дискусии. Моята мога да я изключвам, но не го правя. Паля си винаги на бензин и имам поне 10 л в резервоара. По този начин нямам ядове и с дюзата на моноинжекцията. Но това си е въпрос на личен избор.
Че какво пречи да си запалиш на бензин и като минеш на газ помпата да спре да върти!?
- vilden
- Мнения: 262
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 6:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: газ на моноинжекция
batmit написа:При мен я направиха, като прехвърли на газ да се изключва ланда сондата.
Разкача буксата

- Ivo 1983
- Мнения: 502
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Враца
Re: газ на моноинжекция
К.Одаджийски написа:Че какво пречи да си запалиш на бензин и като минеш на газ помпата да спре да върти!?
Точно така съм и аз!
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: газ на моноинжекция
Не пречи, но съм я оставил да работи. 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: газ на моноинжекция
Тя и моята 7 години работи,но тази пролет като спря за сефте и си сложих веднага реле.Другия плюс от реле на помпата е,че не върти излишно горивото да го загрява и да скапва още по-бързо качествата му.
На моно най-удачно е автоматичен ключ.Да не казвам,че вече има такива с вградени емулатори.Ако ли не-ресет или реле и на компа,понеже без значение дали е 1,4 или 1,6 ще се ошашка.
На моно най-удачно е автоматичен ключ.Да не казвам,че вече има такива с вградени емулатори.Ако ли не-ресет или реле и на компа,понеже без значение дали е 1,4 или 1,6 ще се ошашка.
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: газ на моноинжекция
По въпроса за бензиновата помпа:
Аз мисля, че работата е същата като с бойлера на вилата - като ти трябва - включваш. Като не ти трябва - защо да върти, амортизира и т.н. пее, след като "песента няма кой да я слуша"?!
За това на мои автомобили - и 25-годишна Вектра с обикновена газова, и на Пасат Б5-ца с ГИ: бензиновите им помпи са направени да помпят гориво САМО АКО НА КОЛАТА НАИСТИНА Й ТРЯБВА! Не е кой знае каква философия да се погледне на коя жица трябва да се сложи едно реле (10А и нагоре трябва да върши работа), и след това се измисля от къде да се вземе сигнал така че като колата работи на газ, тока към помпата да спира, и всичко е ОК!
Това след като ми се наложи на въпросната Вектра да сменям помпа, че на бензин не работеше - първо втора употреба, а после - за "по-евтино" - и нова. Тогава като имах няколко неставащи помпи отворих едната - четките бяха издълбали такива канали в комутаторите, че едвам я разглобих...
Ако бензиновата помпа върти докато колата работи на газ, се сещам за:
НЕГАТИВИ)
1) износват се излишно четките и комутаторите й;
2) самата помпа се тормози, защото за нормалната й работа нялагането в рейката е по-носко поради отварянето на бензинови инжектори - като стоят само затворени бензина пак си минава, ама зора е по-голям;
3) (тука вземам предвид изказвания на колеги по-горе) от преминаването на бензина през "затопления" район в моторния отсек бензина се "скапва"?!?...
ПОЗИТИВИ)
... някой сеща ли се за някакви? Пишете, и ще допълня...
Аз мисля, че работата е същата като с бойлера на вилата - като ти трябва - включваш. Като не ти трябва - защо да върти, амортизира и т.н. пее, след като "песента няма кой да я слуша"?!

За това на мои автомобили - и 25-годишна Вектра с обикновена газова, и на Пасат Б5-ца с ГИ: бензиновите им помпи са направени да помпят гориво САМО АКО НА КОЛАТА НАИСТИНА Й ТРЯБВА! Не е кой знае каква философия да се погледне на коя жица трябва да се сложи едно реле (10А и нагоре трябва да върши работа), и след това се измисля от къде да се вземе сигнал така че като колата работи на газ, тока към помпата да спира, и всичко е ОК!

Това след като ми се наложи на въпросната Вектра да сменям помпа, че на бензин не работеше - първо втора употреба, а после - за "по-евтино" - и нова. Тогава като имах няколко неставащи помпи отворих едната - четките бяха издълбали такива канали в комутаторите, че едвам я разглобих...
Ако бензиновата помпа върти докато колата работи на газ, се сещам за:
НЕГАТИВИ)
1) износват се излишно четките и комутаторите й;
2) самата помпа се тормози, защото за нормалната й работа нялагането в рейката е по-носко поради отварянето на бензинови инжектори - като стоят само затворени бензина пак си минава, ама зора е по-голям;
3) (тука вземам предвид изказвания на колеги по-горе) от преминаването на бензина през "затопления" район в моторния отсек бензина се "скапва"?!?...
ПОЗИТИВИ)
... някой сеща ли се за някакви? Пишете, и ще допълня...
Последна промяна от mrpetrov на Пон 30 сеп 2013 12:17, променено общо 1 път.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: газ на моноинжекция
пасата Б5 с ГИ ли е? там е малко критични спирането на зебиновата помпа. Щото ако се наложи аварийно минаване на зебин (или свърши газта), и в това реме не работи помпата, какво прайм?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта