Настройка на Mimgas

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
gmania
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 28 окт 2008 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Настройка на Mimgas

Мнениеот gmania » Вто 24 дек 2013 17:44


Здравейте!
Преди да започна да пиша ще кажа, че съм чел в гугъл и дори и тук, но искам да попитам нещо, което ме интересува относно настройката на ел.изпарител Mimgas. Изпарителя изглежда като този на снимката:
Изображение
От месец някъде се опитвам да нацеля оптималната настройка, но това си е разход на пари и разхищение на гориво напразно, а сега са празници и предпочитам :drunk пред :drive
В момента оборотите ми са стабилни и не мърдат, динамика има (разхода още не знам какъв е, но надали е нисък).
Така, интересува ме следното - когато запиша с ръка въздуховода ми се качват много оборотите. Това е признак на лоша настройка. Какво се коригира, за да не се качват оборотите при да речем 80% запушен въздуховод? Четох някъде но немога да открия темата, че се въртеше някой от винтовете и че оборотите почти не трябва да се променят когато закриеш 70-80% от въздуховода.
Колата е със 1.4 мотор, 75 к.с. с моноинжекция Bosch MA 3.0
Ако имате и някакъви допълнителни съвети и препоръки за настройката ще се радвам да ги чуя :)
Тъй като не се познаваме и не познавате стила ми на каране ще си го кажа - карам спокойно, сменям скоростите на 2,000 оборота и не настъпвам излишно ако не бързам наистина за някъде.

Весели празници!


:scare3 (не се сдържах, много забавна емотиконка)




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Настройка на Mimgas

Мнениеот stefan4o » Вто 24 дек 2013 17:59


Нормално е като запушиш част от въздуховода с ръка да се вдигнат оборотите. Това, което се получава е, че вакуумът под плочката за газта става повече респ. мембраната пуска повече газ, за сметка на намаленото количество въздух, заради запушването и ето ти причината.
Не си казал каква ти е колата, но каквато и да е тя, първо отиди да ти светнат предварението със стробоскоп, после си прецени дали ще въртиш делко или ще монтираш ТАП за запалването. Чак след това се правят настройките на газовата :beer
Иначе най-общо казано настройката се прави с проби, желателно е на хубав и безлюден участък, където шансът за ПТП е минимален. Напипваш положението на тройника там, където колата има доста приемлива динамика и ускорение и го оставяш така. После на празен ход въртиш винта на изпарителя докато уцелиш момента, в който моторът да работи гладко и да е на сравнително приемливи обороти. При теб има и още един винт - наречен байпасен, има една особеност, че в тоя случай ако си спомням правилно като се върти пластмасовият винт на изпарителя се оставя на положение, в което моторът леко притриса и работи неравномерно. След което се отвива съвсем леко тоя месинговият, който е на щуцера на газта към плочката, докато двигателят заработи нормално на празен ход без да тресе.


gmania
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 28 окт 2008 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Настройка на Mimgas

Мнениеот gmania » Вто 24 дек 2013 18:06


Колата е Пежо 306 и е с комутатор. Пуснах темата в този форум, тъй като има доста компетентни хора в сферата на АГУ и не само. Надявам се няма проблем, че колата не е немска :)
Благодаря за бързия отговор, не знаех това за синия винт :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Настройка на Mimgas

Мнениеот stefan4o » Вто 24 дек 2013 18:10


Той принципът е еднакъв без значение дали колата е немска, френска, японска и т.н. Щом нямаш делко те съветвам да си монтираш един ТАП и да експериментираш малко с предварението и настройките. С бензиновото предварение няма да стоят особено добре нещата на газ. Не че не карах месец-два тая година, но ми се струва, че колата нямаше такава добра динамика.


gmania
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 28 окт 2008 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Настройка на Mimgas

Мнениеот gmania » Вто 24 дек 2013 18:17


Ще прочета малко за този процесор, за да разбера принципа му на действие. Чувствам се леко прецакан като нямам делко ама това е, какво да се прави. Ще направя това, което ми напиа за синия винт утре :)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта