Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: Нед 29 апр 2012 2:01
- Автомобил: VW PASSAT
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
Здравейте
колата е пасат 4 с двигател 1.8Т
При диагностика на газовата уредба постоянно казва че "сместа е бедна "
При рядко подаване на газ понякога дава грешка "different pressure Manfold"
Друг проблем е , че когато е студена и прехвърли на газ (на около 30 градуса ) прекъсва доста докато не загрее двигателя . И това само на газ. На бензин колата няма проблем никакъв. Ламбда сондата работи коректно.
Ето скриин в момента как работи газовата уредба.
колата е пасат 4 с двигател 1.8Т
При диагностика на газовата уредба постоянно казва че "сместа е бедна "
При рядко подаване на газ понякога дава грешка "different pressure Manfold"
Друг проблем е , че когато е студена и прехвърли на газ (на около 30 градуса ) прекъсва доста докато не загрее двигателя . И това само на газ. На бензин колата няма проблем никакъв. Ламбда сондата работи коректно.
Ето скриин в момента как работи газовата уредба.
-
- Мнения: 1989
- Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
- Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
- Двигател: PB 112 + 1P 98
- Местоположение: София
Re: Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
че какво и е? и как разбра какви са останалите компоненти при положение че тамона-та е само компютър, и то не лош?
Колега погледни маркуча за вакуум/налягане от всмукателен колектор към изпарителя, да не би да е напукан или свързан на някой вакуум на който има много консуматори.
Колега погледни маркуча за вакуум/налягане от всмукателен колектор към изпарителя, да не би да е напукан или свързан на някой вакуум на който има много консуматори.
Re: Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
Ами там е работата,че нищо и няма,нищо добро...знам защото се занимавам професионално с газови уредби от 10 години и от Тамоната нищо добро не съм видял...Защо изгладнелите сервизи в София я предлагат за 590лв,знаеш ли?Ще ти кажа,защото са изключително некадърни,което води до липса на клиенти,а пък това само по себе си ги принуждава да предлагат изключително евтин боклук на които дават 1 година гаранция,което е незаконно по правилата на българското законодателство.Софтуера на тази система е изключително смешен,горивната карта не е нормална,алгоритъма в повечето случаи е грешен...
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
С какъв размер дюзи си? Каква е рейката? С какъв изпарител си? Чипнат ли е двигателя?Направи скриин шот при работа на газ и на бензин(по отделно,разбира се)!
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
Газовото ти време трябва да не е по-ниско от 5.2.
Кажи с какви дюзи си и колко коня е колата за да ти сметна диференцираното налягане колко трябва да е.
Кажи с какви дюзи си и колко коня е колата за да ти сметна диференцираното налягане колко трябва да е.
Re: Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
Ти от къде знаеш,с какви дюзи е за да прецениш колко трябва да е инжекторното време и налягането?
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
Аз не знам с какви дюзи е, но знам колко трябва да е инжекторното време. И ако ти не знаеш, при условие че се занимаваш професионално те причислявам към пишман газаджиите, които не са никак малко. Всички правите едно и също - монтирате (някой кадърно, други не), пускате един софтуер, който настройва нещо си там и казвате "А, то взе че стана". Как никой не направи така, както правят хората в другите държави?
Както и да е. Прочетох ти коментарите и си направих изводите. При тебе няма да стъпя.
Както и да е. Прочетох ти коментарите и си направих изводите. При тебе няма да стъпя.
Re: Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
Много имаш да учиш още.Съществуват зависимости между компонентите,които такива като теб няма как да разберат,тъй че няма смисъл да ти обяснявам повече.За съжаление голям процент от газовите сервизи в България имат твоя манталитет,казва им някой,че могат да монтират и настройват и се почва...Мислех да ти кажа как да си настройш кенефа,обаче...оправяй се...
- williams_vn
- Мнения: 742
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
ще ти кажа къде е проблема много е просто , редуктора има проблем не му стига да произвежда газ ,смени го или му направи доработка както братята руснаци и си готов . аз имах същия проблем с голфа ми със същия двигател 1.8 т и докато не разпробих редуктора не става . другия вариант е да смениш цялата уредба ама не си заслужава .
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
jovani85 написа:Мислех да ти кажа как да си настройш кенефа,обаче...оправяй се...
Кенефа ми е много добре настроен. Благодаря
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: Нед 29 апр 2012 2:01
- Автомобил: VW PASSAT
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
Здравейте , и благодаря за отговорите на всички :)
ще видя и ще напиша модела на дюзите и изпарителя , но преди 2 дена тук в един сервиз ми обърнаха за малко внимание. Човека който работеше там каза Тази газова опрелено този двигател стоков и е максимума.Пробвахме да вдигнем малко налягането само от изпарителя но се оказа че е вдигнато до край. Просто изпарителя идва малък ( това е като първи проблем ) без да мери диаметъра на дюзите. Колата има чип но е свален защото тогава проблема е много по сериозен ( на газ ако рязко подадеш тя почва да придърпва жестоко както и на високи обороти..) затова и двигателя е върнат към стокови параметри.
Исках да попитам отностно тази грешка и индикация "бедна смес" която показва програмата.Тази смес нормално ли е да е еднакво бедна и на обороти и в движение. Тоест индикатора мърда но милиметри ... почти без разлика.
Всеки обвинява ламбда сондата. Ходих на и я замериха с осцилоскоп , работи нормално.
Чувал съм че Фобос имат опция на високи обороти когато газовата не е достатъчна да пуска по малко бензин за да нормализира сместа.Тамоната има ли го това нещо и как се води? Ако изпарителя е недостатъчен , знам че решението на проблема е с по голям изпарител , или добавяне на още един. Колега @williams_vn каква е тази доработка ? Може ли линк ?
Доста хора са скиптично настроени към тази марка ЕКУ на ГИ. Може би е точно защото както е казал колегата по нагоре , за тази цена ...
Крайната ми цел е не само сместа да се нормализира а и колата да може да се храни и след монтирането на чип-а.
ще видя и ще напиша модела на дюзите и изпарителя , но преди 2 дена тук в един сервиз ми обърнаха за малко внимание. Човека който работеше там каза Тази газова опрелено този двигател стоков и е максимума.Пробвахме да вдигнем малко налягането само от изпарителя но се оказа че е вдигнато до край. Просто изпарителя идва малък ( това е като първи проблем ) без да мери диаметъра на дюзите. Колата има чип но е свален защото тогава проблема е много по сериозен ( на газ ако рязко подадеш тя почва да придърпва жестоко както и на високи обороти..) затова и двигателя е върнат към стокови параметри.
Исках да попитам отностно тази грешка и индикация "бедна смес" която показва програмата.Тази смес нормално ли е да е еднакво бедна и на обороти и в движение. Тоест индикатора мърда но милиметри ... почти без разлика.
Всеки обвинява ламбда сондата. Ходих на и я замериха с осцилоскоп , работи нормално.
Чувал съм че Фобос имат опция на високи обороти когато газовата не е достатъчна да пуска по малко бензин за да нормализира сместа.Тамоната има ли го това нещо и как се води? Ако изпарителя е недостатъчен , знам че решението на проблема е с по голям изпарител , или добавяне на още един. Колега @williams_vn каква е тази доработка ? Може ли линк ?
Доста хора са скиптично настроени към тази марка ЕКУ на ГИ. Може би е точно защото както е казал колегата по нагоре , за тази цена ...
Крайната ми цел е не само сместа да се нормализира а и колата да може да се храни и след монтирането на чип-а.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
Първо напиши какви са компонентите.След корекцията на налягането от изпарителя,беше ли направена авто-калибрация отново?
П.П Имам Тамона на личният ми Б5 1.8Т(чипнат) от 2 год!
П.П Имам Тамона на личният ми Б5 1.8Т(чипнат) от 2 год!

- SpeeDLine
- Мнения: 916
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
- Автомобил: Audi A3 1.8T
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: Самоков
Re: Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
Според моя опит Тамоната като компютър се справя доволно с чипнато 1.8т. Проблемът ти е в периферията.
- tdi fen
- Мнения: 4689
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Проблем с бедна смес - Газов инж. Тамона Прогас
кажи поне какъв е изпарителя
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта