Въпроси относно инсталацията на АГУ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Въпроси относно инсталацията на АГУ

Мнениеот bachest » Нед 04 май 2008 20:25


Здравейте колеги.

Сам ще монтирам АГУ-то. Имам няколко въпроса относно газовата инсталация.

1. Има ли толкова малка тороидална бутилка, че да пасне на мястото на резервната гума? Гумата е от малките 125/70 R15. Ако има, от къде мога да закупя?

2. Като се абстрахираме от марката, какъв ще е по-оптималния вариант. На автомобил 66Kw, да се постави редуктор 70Kw или 100Kw? Ще бъде ли 70Kw-ватовия по-добър или просто редуктора е необходимо да бъде над мощността на двигателя?

3. Каква е разликата между 3-степенни, 2-степенни и 1-степенни изпарители. На кои двигатели намират приложение или по-точно на какви АГУ инсталации се монтират едните или другите? Какъв е най-подходящ за кола моноинжекция?

Колата е Passat '94 - 1.8Mi ABS




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Нед 04 май 2008 20:32


1. няма да намериш такава бутилка!

2. Изпарителите се класифицират по киловати като номерацията значи ДО колко киловата двигател може да изхранва.

3. Колкото повече камери има един изпарител, толкова по-прецизно сваля налягането - тук важи максимата на Мечо Пух - колкото повече - толкова повече :D

4. За този двигател общо-взето каквото и да му сложиш е все тая - перфектният за газифициране двигател :)


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Re: Въпроси относно инсталацията на АГУ

Мнениеот DAXC » Нед 04 май 2008 22:52


bachest написа:Здравейте колеги.


1. Има ли толкова малка тороидална бутилка, че да пасне на мястото на резервната гума? Гумата е от малките 125/70 R15. Ако има, от къде мога да закупя?

2. ...На автомобил 66Kw, да се постави редуктор 70Kw или 100Kw?...



По точка 1. -има модели които са с нормални по размер резервни гуми. Разликата между тях и твойта кола е в това, че между мокета и дъното на багажника има поставен стериопор, който увеличава разстоянието за да се постави нормална гума. Но всичко това си е за сметка на обема на багажното пространство. Потърси по моргите, сигурно ще намериш такъв стериопор-по него трябва да има и отвори за инструменти. Тогава вече ще можеш да си поставиш бутилка на мястото на резервната гума.

По точка 2. -Според мен за кола с твоя двигател, най-удачен е 100Kw изпарител.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Пон 05 май 2008 1:26


DAXC написа:По точка 1. -има модели които са с нормални ...


Колега мерси за съвета. Дори и да не намеря фабричния стереопор, мога да си направя и сам.
-----------------------
The_Machine написа:2. Изпарителите се класифицират по киловати като номерацията значи ДО колко киловата двигател може да изхранва.
:)


Това са съвети на колегите от ОПЕЛ форума.
6. На колко кубика какъв редуктор с колко kW е най-добре да се монтира?
Подборът на редуктор е една от най-важните стъпки при монтирането на газова система.Ако разгледаме например Опел Вектра 1.6 с обем 1598 куб.ст.с мощност 90 к.с.,то подборът се извършва по следния начин:тъй като автомобилът е с инжекторно впръскване,то тогава трябва да се постави електрически редуктор,на 90 к.с. разделено на коефициент 1.36 се получава 66 kW,т.е. редукторът,който трябва да се използва,е около тази стойност.Най-малкият редуктор е 70 кW.Разликата от няколко kW се предвижда,тък като процесите на регулиране и динамика са инерционни.При по-малък редуктор автомобилът няма да има необходимата мощност,а при по-голям редуктор ще се увеличи разходът.При автомобилите с турбо и компресорно нагнетяване трябва да се използват редуктори с мощност ,отговаряща на параметрите при натоварване на двигателя,а така също и съответният тип (редуктор за турбо автомобил).


Да се притеснявам ли, че разхода ще ми бъде по-голям, ако сложа по-мощен редуктор от мощността на двигателя или съмненията ми са безпочвени?
----------------------------------

Имам още няколко въпросчета:
1. От тороидалните бутилки гледам, че най-малките са с размер 565мм диаметър х 180мм височина. Дали има по-ниски бутилки от тази. Примерно с височина 140мм или 160мм?

2. Колко на брой и къде е най-добре да се монтират анти-фаиър клапите (пърдялки ли, как им се вика? :roll: )

3. Последно оставам с нагласата, че изпарителя се свързва паралелно към охладителната система? В права посока ли съм? Специално на 1.8Mi ABS двигателя, от кое място да пусна вода към редуктора?


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Пон 05 май 2008 7:02


Един газаджия беше ми казал, че има бутилки които стават и за голф хечбек само, че побирали само 20 л. газ. Някой да е чувал за нещо такова ?


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 05 май 2008 9:20


webdude написа:Един газаджия беше ми казал, че има бутилки които стават и за голф хечбек само, че побирали само 20 л. газ. Някой да е чувал за нещо такова ?


Имаше, но ги спряха от производство, защото се раздуваха от налягането...

Водата се взима от парното с два тройкита - от всеки маркуч по един, демек паралелно, да.

Никакви стереопори няма според мен, има разлика в дълбочината на "легена" за резервната гума.

Кихалки при теб не са необходими. Евентуално може да сложиш една на кутията на въздушния филтър да ти е мирна главата.


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Пон 05 май 2008 11:21


The_Machine написа:
webdude написа:Един газаджия беше ми казал, че има бутилки които стават и за голф хечбек само, че побирали само 20 л. газ. Някой да е чувал за нещо такова ?


Имаше, но ги спряха от производство, защото се раздуваха от налягането...

Водата се взима от парното с два тройкита - от всеки маркуч по един, демек паралелно, да.

Никакви стереопори няма според мен, има разлика в дълбочината на "легена" за резервната гума.

Кихалки при теб не са необходими. Евентуално може да сложиш една на кутията на въздушния филтър да ти е мирна главата.


А тия нормалните за резервната гума разбрах, че стърчали от пода на багажника ... колко горе-долу биха стърчали ?


Потребителски аватар
meen
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот meen » Пон 05 май 2008 12:43


изпаритела е наи добре да е последователно.по трудно може да замръзне когато е студено и по рано можете да превклучите на газ.просто дебита на антифриза е по голям когато е последователно


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 05 май 2008 14:06


meen написа:изпаритела е наи добре да е последователно.по трудно може да замръзне когато е студено и по рано можете да превклучите на газ.просто дебита на антифриза е по голям когато е последователно

Мдаа да... и като спре парното лятото и ще има ооох, замръзва ми изпарителя, щото няма циркулация... аре нема нужда!

Колкото до бутилката - мисля, че надстърчаше 4-5 см, но не съм сигурен.


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Пон 05 май 2008 15:22


The_Machine написа:
meen написа:изпаритела е наи добре да е последователно.по трудно може да замръзне когато е студено и по рано можете да превклучите на газ.просто дебита на антифриза е по голям когато е последователно


Колкото до бутилката - мисля, че надстърчаше 4-5 см, но не съм сигурен.


Ако е толкова може би ще го преживея ... мерси за инфото машина (аз още умувам газовата)


Потребителски аватар
meen
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот meen » Пон 05 май 2008 19:55


The_Machine написа:
meen написа:изпаритела е наи добре да е последователно.по трудно може да замръзне когато е студено и по рано можете да превклучите на газ.просто дебита на антифриза е по голям когато е последователно

Мдаа да... и като спре парното лятото и ще има ооох, замръзва ми изпарителя, щото няма циркулация... аре нема нужда!

Колкото до бутилката - мисля, че надстърчаше 4-5 см, но не съм сигурен.
аз не знам да се спира цирколацията на тая кола когато не е пуснато парното.просто се променя с клапа движението на въздух към купето


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пон 05 май 2008 20:10


Ааа... викаш антифриз си подгрява радиаторчето на парното даже и когато плъзгача топло/студено е в крайно "студено" положение?


najdobrix
Мнения: 154
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот najdobrix » Вто 06 май 2008 15:23


да няма кранче на парното


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 06 май 2008 15:30


няма кранче на антифриза, това не е жигули, играта е с въздуха


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Вто 06 май 2008 18:27


Стига бе :shock
Я дайте снимки? Пасатора ми си има кранче, голф 2 май си има...



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Carfan, dtony и 14 госта