Здравейте колеги.
Сам ще монтирам АГУ-то. Имам няколко въпроса относно газовата инсталация.
1. Има ли толкова малка тороидална бутилка, че да пасне на мястото на резервната гума? Гумата е от малките 125/70 R15. Ако има, от къде мога да закупя?
2. Като се абстрахираме от марката, какъв ще е по-оптималния вариант. На автомобил 66Kw, да се постави редуктор 70Kw или 100Kw? Ще бъде ли 70Kw-ватовия по-добър или просто редуктора е необходимо да бъде над мощността на двигателя?
3. Каква е разликата между 3-степенни, 2-степенни и 1-степенни изпарители. На кои двигатели намират приложение или по-точно на какви АГУ инсталации се монтират едните или другите? Какъв е най-подходящ за кола моноинжекция?
Колата е Passat '94 - 1.8Mi ABS
Въпроси относно инсталацията на АГУ
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
1. няма да намериш такава бутилка!
2. Изпарителите се класифицират по киловати като номерацията значи ДО колко киловата двигател може да изхранва.
3. Колкото повече камери има един изпарител, толкова по-прецизно сваля налягането - тук важи максимата на Мечо Пух - колкото повече - толкова повече
4. За този двигател общо-взето каквото и да му сложиш е все тая - перфектният за газифициране двигател
2. Изпарителите се класифицират по киловати като номерацията значи ДО колко киловата двигател може да изхранва.
3. Колкото повече камери има един изпарител, толкова по-прецизно сваля налягането - тук важи максимата на Мечо Пух - колкото повече - толкова повече

4. За този двигател общо-взето каквото и да му сложиш е все тая - перфектният за газифициране двигател

Re: Въпроси относно инсталацията на АГУ
bachest написа:Здравейте колеги.
1. Има ли толкова малка тороидална бутилка, че да пасне на мястото на резервната гума? Гумата е от малките 125/70 R15. Ако има, от къде мога да закупя?
2. ...На автомобил 66Kw, да се постави редуктор 70Kw или 100Kw?...
По точка 1. -има модели които са с нормални по размер резервни гуми. Разликата между тях и твойта кола е в това, че между мокета и дъното на багажника има поставен стериопор, който увеличава разстоянието за да се постави нормална гума. Но всичко това си е за сметка на обема на багажното пространство. Потърси по моргите, сигурно ще намериш такъв стериопор-по него трябва да има и отвори за инструменти. Тогава вече ще можеш да си поставиш бутилка на мястото на резервната гума.
По точка 2. -Според мен за кола с твоя двигател, най-удачен е 100Kw изпарител.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
DAXC написа:По точка 1. -има модели които са с нормални ...
Колега мерси за съвета. Дори и да не намеря фабричния стереопор, мога да си направя и сам.
-----------------------
The_Machine написа:2. Изпарителите се класифицират по киловати като номерацията значи ДО колко киловата двигател може да изхранва.
Това са съвети на колегите от ОПЕЛ форума.
6. На колко кубика какъв редуктор с колко kW е най-добре да се монтира?
Подборът на редуктор е една от най-важните стъпки при монтирането на газова система.Ако разгледаме например Опел Вектра 1.6 с обем 1598 куб.ст.с мощност 90 к.с.,то подборът се извършва по следния начин:тъй като автомобилът е с инжекторно впръскване,то тогава трябва да се постави електрически редуктор,на 90 к.с. разделено на коефициент 1.36 се получава 66 kW,т.е. редукторът,който трябва да се използва,е около тази стойност.Най-малкият редуктор е 70 кW.Разликата от няколко kW се предвижда,тък като процесите на регулиране и динамика са инерционни.При по-малък редуктор автомобилът няма да има необходимата мощност,а при по-голям редуктор ще се увеличи разходът.При автомобилите с турбо и компресорно нагнетяване трябва да се използват редуктори с мощност ,отговаряща на параметрите при натоварване на двигателя,а така също и съответният тип (редуктор за турбо автомобил).
Да се притеснявам ли, че разхода ще ми бъде по-голям, ако сложа по-мощен редуктор от мощността на двигателя или съмненията ми са безпочвени?
----------------------------------
Имам още няколко въпросчета:
1. От тороидалните бутилки гледам, че най-малките са с размер 565мм диаметър х 180мм височина. Дали има по-ниски бутилки от тази. Примерно с височина 140мм или 160мм?
2. Колко на брой и къде е най-добре да се монтират анти-фаиър клапите (пърдялки ли, как им се вика?

3. Последно оставам с нагласата, че изпарителя се свързва паралелно към охладителната система? В права посока ли съм? Специално на 1.8Mi ABS двигателя, от кое място да пусна вода към редуктора?
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
webdude написа:Един газаджия беше ми казал, че има бутилки които стават и за голф хечбек само, че побирали само 20 л. газ. Някой да е чувал за нещо такова ?
Имаше, но ги спряха от производство, защото се раздуваха от налягането...
Водата се взима от парното с два тройкита - от всеки маркуч по един, демек паралелно, да.
Никакви стереопори няма според мен, има разлика в дълбочината на "легена" за резервната гума.
Кихалки при теб не са необходими. Евентуално може да сложиш една на кутията на въздушния филтър да ти е мирна главата.
- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
The_Machine написа:webdude написа:Един газаджия беше ми казал, че има бутилки които стават и за голф хечбек само, че побирали само 20 л. газ. Някой да е чувал за нещо такова ?
Имаше, но ги спряха от производство, защото се раздуваха от налягането...
Водата се взима от парното с два тройкита - от всеки маркуч по един, демек паралелно, да.
Никакви стереопори няма според мен, има разлика в дълбочината на "легена" за резервната гума.
Кихалки при теб не са необходими. Евентуално може да сложиш една на кутията на въздушния филтър да ти е мирна главата.
А тия нормалните за резервната гума разбрах, че стърчали от пода на багажника ... колко горе-долу биха стърчали ?
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
meen написа:изпаритела е наи добре да е последователно.по трудно може да замръзне когато е студено и по рано можете да превклучите на газ.просто дебита на антифриза е по голям когато е последователно
Мдаа да... и като спре парното лятото и ще има ооох, замръзва ми изпарителя, щото няма циркулация... аре нема нужда!
Колкото до бутилката - мисля, че надстърчаше 4-5 см, но не съм сигурен.
- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
The_Machine написа:meen написа:изпаритела е наи добре да е последователно.по трудно може да замръзне когато е студено и по рано можете да превклучите на газ.просто дебита на антифриза е по голям когато е последователно
Колкото до бутилката - мисля, че надстърчаше 4-5 см, но не съм сигурен.
Ако е толкова може би ще го преживея ... мерси за инфото машина (аз още умувам газовата)
аз не знам да се спира цирколацията на тая кола когато не е пуснато парното.просто се променя с клапа движението на въздух към купетоThe_Machine написа:meen написа:изпаритела е наи добре да е последователно.по трудно може да замръзне когато е студено и по рано можете да превклучите на газ.просто дебита на антифриза е по голям когато е последователно
Мдаа да... и като спре парното лятото и ще има ооох, замръзва ми изпарителя, щото няма циркулация... аре нема нужда!
Колкото до бутилката - мисля, че надстърчаше 4-5 см, но не съм сигурен.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта