икономайзер на газ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

икономайзер на газ

Мнениеот venll-vr » Вто 19 фев 2008 19:25


Ровейки и нета намерих тема в която е описано как са направили така, че когато двигателят е в ППХ да се изключва електрическия клапан и по този начин се икономисва газ. Това може би ще реши и проблема с ритането на педала на газ когато се използва за моторна спирачка.

Това е линка:
http://www.citroen-bg.net/forum/viewtop ... 628626e8f9




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 19 фев 2008 23:10


Става, обаче особено ако изпарителя е далеч от двигателя, очаквай доста неприятни придърпвания при излизане от режима "икономайзер". Трябва време за да се напълнят маркучите с газ, през което време ти натискаш педала обаче нищо не става, после изведнъж колата подрипа.
За да няма такъв ефект трябва клапана който спира газта да е колкото може по-близо до двигателя.
Например при карбураторите с ИППХ, въпросния клапан е в самия карбуратор. Точно за да реагира мигновено.


solenoid
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 14 фев 2008 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот solenoid » Вто 19 фев 2008 23:28


А ако се сложи клапан след изпарителя, малко преди плочката ? :roll:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Вто 19 фев 2008 23:34


solenoid написа:А ако се сложи клапан след изпарителя, малко преди плочката ? :roll:


Има такива клапани - слагат ги главно на ЕкоТек-овете на Опел, защото иначе гаснат детонационно колкото и къси да са маркучите :shock

Инак аз си правя сам ППХ - имам си средно положение на ключа газ/бензин :lol: ... номера като пуснеш обратно газта е първо да я включиш и после да даваш газ :)


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 07 апр 2008 7:46


Тези дни мисля да опитам да тествам този прословут икономайзер, и да видя какъв ще е ефекта, но при мен мисля направо да прекъсва електрическият клапън на самият изпарител.:

Изображение

Но имам няколклко въпроса : някой знае ли каква е амплитудата на напрежението което управлява инжектора при нашите монота, и с какъв фронт се управлява инжектора (полужителен или отрицателен)??
иии дали няма да е по-добре ако на входа на горната схемата последователно се свърже и един диод , да не върне напрежение към компа??


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Мнениеот venll-vr » Пон 07 апр 2008 16:29


Всички погледи са приковани в теб!!!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 07 апр 2008 17:58


Инжектора се управлява с ниво, не с фронт. При ниско ниво на сигнала е отворен.
Единия край на инжектора е към 12В, ЕКУто цъка другия към маса с транзистор.

Защитен диод мисля че си имат нашите ЕКУта, иначе импулсите които се получават при спиране на тока през инжектора са *доста* големи. :-) Може да сложиш защита на входа - да пази твоята схема. Но ще трябва 2 диода, един към маса, и един - към +12В. Първия затваря всичко отрицателно, втория - всичко над 12В - към захранването.

Иначе аз го пробвах това с по-проста схема - един кондензатор се зарежда от +12В през резистор, а през диод - всеки импулс от ЕКУто го разрежда мигновено. От кондензатора - през ценер и резистор - на базата на NPN транзистор който управлява реле - кат се дигне напрежението върху кондензатора над определена стойност (зависи от ценера) - транзистора се отпушва.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 08 апр 2008 6:24


psstv18rp написа:Инжектора се управлява с ниво, не с фронт. При ниско ниво на сигнала е отворен.
Единия край на инжектора е към 12В, ЕКУто цъка другия към маса с транзистор.

.....................................


точно това имах предвид, благодаря за уточнението:)
а при твойте експерименти колега какъв е бил ефекта, прилашкваше ли колата, като излезе от режима на ППХ??


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 08 апр 2008 10:53


Да, придръпваше осезаемо. Затова се отказах от този вариант. Клапана е прекалено далеч от двигателя. Като настъпиш газта, тръбите са празни, и не само тръбите но и втората камера на изпарителя, в първия момент не става нищо, после газта идва и колата подрипва. Колкото по-рязко си натиснал - толкова повече рипа.

Сега имам тази функция благодарения на ламбда контролера и е съвсем приемливо. Едно че стъпковото моторче е доста по-близо до двигателя, второ - изпарителя седи "в готовност" и бързо осигурява газта.

Не пречи да пробваш, може пък да се получи по-добре при теб. Може да пробваш и с прост ключ - щракаш и *едновременно* настъпваш газта. Без естествено нарочно да я настъпваш много плавно за да не придърпа. :-) Ако не придръпва много - има смисъл да продължиш с експериментите.

А, и друго - ЕКУто не влиза в режим икономайзер, докато двигателя не загрее до 50-60 градуса. Да не се чудиш като почнеш да си тестваш електрониката защо не става, ако тестваш на студен двигател. :-)

Тази особеност може да се ползва и за интелигентно автоматично минаване от бензин на газ - ако превключването се прави при първото влизане в режим икономайзер на ЕКУто, то превключването ще е хем при загрял двигател, хем няма да се усети изобщо в този режим. При това кабел за следене на обороти, без кабел за връзка с термо датчик, само на база сигнала към инжектора, който и без това трябва да прекъсваш на газ, т.е. имаш го подръка. :-)


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Вто 08 апр 2008 15:25


А дали ще има "чалъм" при вакуумните изпарители.С някакво клапанче да се прекъсва вакуума ?Някой нещо? На майтап,да прекарам мъркучето зад газта и като я отпусна да го мачка и да прекъсва :lol:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 08 апр 2008 17:24


"А дали ще има "чалъм" при вакуумните изпарители"

Има, правил съм го навремето на москвича. :-)

Трябва ти "трипътен" клапан, например за икономайзер на карбуратор за лада/москвич, викат им "бъчвички" по магазините. Представлява капсулована метална бъчвичка - електромагнитен клапан с 2 щуцера отдолу и 3-ти покрит с калпаче (филтър) отгоре между изводите. Не във всеки магазин за лада/москвич ги има, защото не на всички коли са слагани. Много продавачи и не знаят че има такива неща. :-) В София на ул. Козлодуй някъде в средата между мария луиза и сточна гара има един много зле изглеждащ, но добре снабден - там има. :-)

Полезно нещо са тези клапанчета - и за други цели стават. :-)

При наличие на захранване, единия от долните щуцер е "свързан" с другия. При липса - е свързан към този горе с филтъра, т.е. към атмосферата а другия е затворен. С други думи единия щуцер може да се превключва или към другия или към атмосферата.

Свързваш извода за вакуум на изпарителя към този щуцер. А вакуума подаваш на другия. Т.е. вакуума вече минава през клапана.

От тук нататък, за да работи изпарителя трябва да имаш подадено захранване на клапана. :-) Ако нямаш - изпарителя е разкачен от вакуума а вместо това е към атмосферата.

Клапана трябва да е трипътен именно за да може не само да се прекъсне затапи вакуума (в изпарителя ще остане вакуум), а да се свърже към атмосферата, че "да си поеме въздух".


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Сря 09 апр 2008 11:45


psstv18rp написа:.

мой, тоя клапан към компота ли трябва да е вързан ,че като върна газта когато съм на скорост да спира вакуума? Снощи се замислих над това ама нещо не схванах,в случая когато върна газта клапанчето спира вакуума,няма приток /това да речем със скорост 80 км/ в момента който изключа от скорост кво става,кой ще пусне вакуума без да съм пипал педала на газта?


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 09 апр 2008 13:33


Идеята е да следиш с електроника импулсите от компютъра към бензиновия инжектор, и ако изчезнат да спираш газта).
Това става при загрял двигател, отпуснат педал и обороти над 1500.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Сря 09 апр 2008 14:21


psstv18rp написа:Идеята е да следиш с електроника импулсите от компютъра към бензиновия инжектор, и ако изчезнат да спираш газта).
Това става при загрял двигател, отпуснат педал и обороти над 1500.


И включена предавка :wink:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 09 апр 2008 15:39


Е, ЕКУто не гледа дали е включена предавка, няма такъв датчик. :-)

Щом оборотите са над 1500, и педала е отпуснат - смело може да се спира горивото. Тази информация е достатъчна.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта