Ровейки и нета намерих тема в която е описано как са направили така, че когато двигателят е в ППХ да се изключва електрическия клапан и по този начин се икономисва газ. Това може би ще реши и проблема с ритането на педала на газ когато се използва за моторна спирачка.
Това е линка:
http://www.citroen-bg.net/forum/viewtop ... 628626e8f9
икономайзер на газ
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Става, обаче особено ако изпарителя е далеч от двигателя, очаквай доста неприятни придърпвания при излизане от режима "икономайзер". Трябва време за да се напълнят маркучите с газ, през което време ти натискаш педала обаче нищо не става, после изведнъж колата подрипа.
За да няма такъв ефект трябва клапана който спира газта да е колкото може по-близо до двигателя.
Например при карбураторите с ИППХ, въпросния клапан е в самия карбуратор. Точно за да реагира мигновено.
За да няма такъв ефект трябва клапана който спира газта да е колкото може по-близо до двигателя.
Например при карбураторите с ИППХ, въпросния клапан е в самия карбуратор. Точно за да реагира мигновено.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
solenoid написа:А ако се сложи клапан след изпарителя, малко преди плочката ?
Има такива клапани - слагат ги главно на ЕкоТек-овете на Опел, защото иначе гаснат детонационно колкото и къси да са маркучите

Инак аз си правя сам ППХ - имам си средно положение на ключа газ/бензин


- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Тези дни мисля да опитам да тествам този прословут икономайзер, и да видя какъв ще е ефекта, но при мен мисля направо да прекъсва електрическият клапън на самият изпарител.:
Но имам няколклко въпроса : някой знае ли каква е амплитудата на напрежението което управлява инжектора при нашите монота, и с какъв фронт се управлява инжектора (полужителен или отрицателен)??
иии дали няма да е по-добре ако на входа на горната схемата последователно се свърже и един диод , да не върне напрежение към компа??

Но имам няколклко въпроса : някой знае ли каква е амплитудата на напрежението което управлява инжектора при нашите монота, и с какъв фронт се управлява инжектора (полужителен или отрицателен)??
иии дали няма да е по-добре ако на входа на горната схемата последователно се свърже и един диод , да не върне напрежение към компа??
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Инжектора се управлява с ниво, не с фронт. При ниско ниво на сигнала е отворен.
Единия край на инжектора е към 12В, ЕКУто цъка другия към маса с транзистор.
Защитен диод мисля че си имат нашите ЕКУта, иначе импулсите които се получават при спиране на тока през инжектора са *доста* големи.
Може да сложиш защита на входа - да пази твоята схема. Но ще трябва 2 диода, един към маса, и един - към +12В. Първия затваря всичко отрицателно, втория - всичко над 12В - към захранването.
Иначе аз го пробвах това с по-проста схема - един кондензатор се зарежда от +12В през резистор, а през диод - всеки импулс от ЕКУто го разрежда мигновено. От кондензатора - през ценер и резистор - на базата на NPN транзистор който управлява реле - кат се дигне напрежението върху кондензатора над определена стойност (зависи от ценера) - транзистора се отпушва.
Единия край на инжектора е към 12В, ЕКУто цъка другия към маса с транзистор.
Защитен диод мисля че си имат нашите ЕКУта, иначе импулсите които се получават при спиране на тока през инжектора са *доста* големи.

Иначе аз го пробвах това с по-проста схема - един кондензатор се зарежда от +12В през резистор, а през диод - всеки импулс от ЕКУто го разрежда мигновено. От кондензатора - през ценер и резистор - на базата на NPN транзистор който управлява реле - кат се дигне напрежението върху кондензатора над определена стойност (зависи от ценера) - транзистора се отпушва.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
psstv18rp написа:Инжектора се управлява с ниво, не с фронт. При ниско ниво на сигнала е отворен.
Единия край на инжектора е към 12В, ЕКУто цъка другия към маса с транзистор.
.....................................
точно това имах предвид, благодаря за уточнението:)
а при твойте експерименти колега какъв е бил ефекта, прилашкваше ли колата, като излезе от режима на ППХ??
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Да, придръпваше осезаемо. Затова се отказах от този вариант. Клапана е прекалено далеч от двигателя. Като настъпиш газта, тръбите са празни, и не само тръбите но и втората камера на изпарителя, в първия момент не става нищо, после газта идва и колата подрипва. Колкото по-рязко си натиснал - толкова повече рипа.
Сега имам тази функция благодарения на ламбда контролера и е съвсем приемливо. Едно че стъпковото моторче е доста по-близо до двигателя, второ - изпарителя седи "в готовност" и бързо осигурява газта.
Не пречи да пробваш, може пък да се получи по-добре при теб. Може да пробваш и с прост ключ - щракаш и *едновременно* настъпваш газта. Без естествено нарочно да я настъпваш много плавно за да не придърпа.
Ако не придръпва много - има смисъл да продължиш с експериментите.
А, и друго - ЕКУто не влиза в режим икономайзер, докато двигателя не загрее до 50-60 градуса. Да не се чудиш като почнеш да си тестваш електрониката защо не става, ако тестваш на студен двигател.
Тази особеност може да се ползва и за интелигентно автоматично минаване от бензин на газ - ако превключването се прави при първото влизане в режим икономайзер на ЕКУто, то превключването ще е хем при загрял двигател, хем няма да се усети изобщо в този режим. При това кабел за следене на обороти, без кабел за връзка с термо датчик, само на база сигнала към инжектора, който и без това трябва да прекъсваш на газ, т.е. имаш го подръка.
Сега имам тази функция благодарения на ламбда контролера и е съвсем приемливо. Едно че стъпковото моторче е доста по-близо до двигателя, второ - изпарителя седи "в готовност" и бързо осигурява газта.
Не пречи да пробваш, може пък да се получи по-добре при теб. Може да пробваш и с прост ключ - щракаш и *едновременно* настъпваш газта. Без естествено нарочно да я настъпваш много плавно за да не придърпа.

А, и друго - ЕКУто не влиза в режим икономайзер, докато двигателя не загрее до 50-60 градуса. Да не се чудиш като почнеш да си тестваш електрониката защо не става, ако тестваш на студен двигател.

Тази особеност може да се ползва и за интелигентно автоматично минаване от бензин на газ - ако превключването се прави при първото влизане в режим икономайзер на ЕКУто, то превключването ще е хем при загрял двигател, хем няма да се усети изобщо в този режим. При това кабел за следене на обороти, без кабел за връзка с термо датчик, само на база сигнала към инжектора, който и без това трябва да прекъсваш на газ, т.е. имаш го подръка.

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
"А дали ще има "чалъм" при вакуумните изпарители"
Има, правил съм го навремето на москвича.
Трябва ти "трипътен" клапан, например за икономайзер на карбуратор за лада/москвич, викат им "бъчвички" по магазините. Представлява капсулована метална бъчвичка - електромагнитен клапан с 2 щуцера отдолу и 3-ти покрит с калпаче (филтър) отгоре между изводите. Не във всеки магазин за лада/москвич ги има, защото не на всички коли са слагани. Много продавачи и не знаят че има такива неща.
В София на ул. Козлодуй някъде в средата между мария луиза и сточна гара има един много зле изглеждащ, но добре снабден - там има.
Полезно нещо са тези клапанчета - и за други цели стават.
При наличие на захранване, единия от долните щуцер е "свързан" с другия. При липса - е свързан към този горе с филтъра, т.е. към атмосферата а другия е затворен. С други думи единия щуцер може да се превключва или към другия или към атмосферата.
Свързваш извода за вакуум на изпарителя към този щуцер. А вакуума подаваш на другия. Т.е. вакуума вече минава през клапана.
От тук нататък, за да работи изпарителя трябва да имаш подадено захранване на клапана.
Ако нямаш - изпарителя е разкачен от вакуума а вместо това е към атмосферата.
Клапана трябва да е трипътен именно за да може не само да се прекъсне затапи вакуума (в изпарителя ще остане вакуум), а да се свърже към атмосферата, че "да си поеме въздух".
Има, правил съм го навремето на москвича.

Трябва ти "трипътен" клапан, например за икономайзер на карбуратор за лада/москвич, викат им "бъчвички" по магазините. Представлява капсулована метална бъчвичка - електромагнитен клапан с 2 щуцера отдолу и 3-ти покрит с калпаче (филтър) отгоре между изводите. Не във всеки магазин за лада/москвич ги има, защото не на всички коли са слагани. Много продавачи и не знаят че има такива неща.


Полезно нещо са тези клапанчета - и за други цели стават.

При наличие на захранване, единия от долните щуцер е "свързан" с другия. При липса - е свързан към този горе с филтъра, т.е. към атмосферата а другия е затворен. С други думи единия щуцер може да се превключва или към другия или към атмосферата.
Свързваш извода за вакуум на изпарителя към този щуцер. А вакуума подаваш на другия. Т.е. вакуума вече минава през клапана.
От тук нататък, за да работи изпарителя трябва да имаш подадено захранване на клапана.

Клапана трябва да е трипътен именно за да може не само да се прекъсне затапи вакуума (в изпарителя ще остане вакуум), а да се свърже към атмосферата, че "да си поеме въздух".
psstv18rp написа:.
мой, тоя клапан към компота ли трябва да е вързан ,че като върна газта когато съм на скорост да спира вакуума? Снощи се замислих над това ама нещо не схванах,в случая когато върна газта клапанчето спира вакуума,няма приток /това да речем със скорост 80 км/ в момента който изключа от скорост кво става,кой ще пусне вакуума без да съм пипал педала на газта?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта