Благодаря предварително
ТАП при ГИ
-
hi_lander
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пон 20 мар 2006 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ТАП при ГИ
Здравейте на всички, четох друга подобна тема за тап при ГИ и за тап въобще, но еднозначно мнение няма или поне такова на някой от по-напредналите с материала (другите да не се обиждат
). Въпросът ми има ли смисъл от него при ГИ, каква марка, какви настройки и т.н.
Благодаря предварително
Благодаря предварително
- mafiota
- Мнения: 1583
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Ми колега, то за това си е форум да се обсъждат най-различни мнения по дадена тема, и всеки отсейва за себе си това което го касае и сметне за правилно.
А иначе по темата, за кола с ГИ тап-ът си е още един плюс, друг е въпросът за различните двигатели с какво предварение да се настрой, но явно това трябва да се налучка опитно.
А иначе по темата, за кола с ГИ тап-ът си е още един плюс, друг е въпросът за различните двигатели с какво предварение да се настрой, но явно това трябва да се налучка опитно.
- auubau
- Мнения: 162
- Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Здравейте!
Смятам, че голяма част от вас знаят каква е причината да се използва ТАП, но ми се струва, че няма да е лошо да го напиша. Предполагам, че е писано някога за това, но повторението е майка на знанието
.
Поради факта, че пропан-бутана и метана са горива, които се запалват и горят по-бавно (особено метана) в сравнение с бензина е нужно те да бъдат запалени по-рано, за да дадат своята енергия в точният момент и да изгорят колкото се може по-пълноценно преди да се е отворил изпускателният клапан. За да се запалят по-рано е нужен по-голям ъгъл на изпреварване на запалването. За тази цел е създаден ТАП, който внася допълнително предваряние. Някои завъртат делкото и казват, че било същото - да ама не. ТАП-а увеличава предварението с увеличаване на оборотите на двигателя, защото като се увеличи скоростта на буталата, те за по-кратко време достигат ГМТ, затова искрата трябва да се подаде по-рано, за да се запали сместа навреме.
Понеже ТАП е устройство пригодено за универсална употреба (за различни двигатели), той има възможност да се настрои максималният (на върха на кривата) допълнителен ъгъл. Допълнителният ъгъл се подбира опитно и се съобразява с много фактори. Един от главните е степента на сгъстяване на двигателя. По-голяма степен на сгъстяване търпи по-малки ъгли на изпреварване поради по-високата склонност към детонации и обратно.
Поради горепосочените особености на газовите горива няма никакво значение дали ТАП се поставя на автомобил с обикновенно или инжекционно газово устройство. Той просто спомага да се оползотвори маскимално ефективно енергията на газовото гориво, а не да се изхвърля ненапълно изгоряло.
Извинявам се за дългия пост.
Смятам, че голяма част от вас знаят каква е причината да се използва ТАП, но ми се струва, че няма да е лошо да го напиша. Предполагам, че е писано някога за това, но повторението е майка на знанието
Поради факта, че пропан-бутана и метана са горива, които се запалват и горят по-бавно (особено метана) в сравнение с бензина е нужно те да бъдат запалени по-рано, за да дадат своята енергия в точният момент и да изгорят колкото се може по-пълноценно преди да се е отворил изпускателният клапан. За да се запалят по-рано е нужен по-голям ъгъл на изпреварване на запалването. За тази цел е създаден ТАП, който внася допълнително предваряние. Някои завъртат делкото и казват, че било същото - да ама не. ТАП-а увеличава предварението с увеличаване на оборотите на двигателя, защото като се увеличи скоростта на буталата, те за по-кратко време достигат ГМТ, затова искрата трябва да се подаде по-рано, за да се запали сместа навреме.
Понеже ТАП е устройство пригодено за универсална употреба (за различни двигатели), той има възможност да се настрои максималният (на върха на кривата) допълнителен ъгъл. Допълнителният ъгъл се подбира опитно и се съобразява с много фактори. Един от главните е степента на сгъстяване на двигателя. По-голяма степен на сгъстяване търпи по-малки ъгли на изпреварване поради по-високата склонност към детонации и обратно.
Поради горепосочените особености на газовите горива няма никакво значение дали ТАП се поставя на автомобил с обикновенно или инжекционно газово устройство. Той просто спомага да се оползотвори маскимално ефективно енергията на газовото гориво, а не да се изхвърля ненапълно изгоряло.
Извинявам се за дългия пост.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта