ТАП при ГИ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
hi_lander
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 20 мар 2006 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ТАП при ГИ

Мнениеот hi_lander » Пон 18 авг 2008 10:37


Здравейте на всички, четох друга подобна тема за тап при ГИ и за тап въобще, но еднозначно мнение няма или поне такова на някой от по-напредналите с материала (другите да не се обиждат :) ). Въпросът ми има ли смисъл от него при ГИ, каква марка, какви настройки и т.н.
Благодаря предварително




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 18 авг 2008 11:58


Ми колега, то за това си е форум да се обсъждат най-различни мнения по дадена тема, и всеки отсейва за себе си това което го касае и сметне за правилно.
А иначе по темата, за кола с ГИ тап-ът си е още един плюс, друг е въпросът за различните двигатели с какво предварение да се настрой, но явно това трябва да се налучка опитно.


Потребителски аватар
auubau
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот auubau » Пон 18 авг 2008 19:47


Здравейте!
Смятам, че голяма част от вас знаят каква е причината да се използва ТАП, но ми се струва, че няма да е лошо да го напиша. Предполагам, че е писано някога за това, но повторението е майка на знанието :roll:.
Поради факта, че пропан-бутана и метана са горива, които се запалват и горят по-бавно (особено метана) в сравнение с бензина е нужно те да бъдат запалени по-рано, за да дадат своята енергия в точният момент и да изгорят колкото се може по-пълноценно преди да се е отворил изпускателният клапан. За да се запалят по-рано е нужен по-голям ъгъл на изпреварване на запалването. За тази цел е създаден ТАП, който внася допълнително предваряние. Някои завъртат делкото и казват, че било същото - да ама не. ТАП-а увеличава предварението с увеличаване на оборотите на двигателя, защото като се увеличи скоростта на буталата, те за по-кратко време достигат ГМТ, затова искрата трябва да се подаде по-рано, за да се запали сместа навреме.
Понеже ТАП е устройство пригодено за универсална употреба (за различни двигатели), той има възможност да се настрои максималният (на върха на кривата) допълнителен ъгъл. Допълнителният ъгъл се подбира опитно и се съобразява с много фактори. Един от главните е степента на сгъстяване на двигателя. По-голяма степен на сгъстяване търпи по-малки ъгли на изпреварване поради по-високата склонност към детонации и обратно.
Поради горепосочените особености на газовите горива няма никакво значение дали ТАП се поставя на автомобил с обикновенно или инжекционно газово устройство. Той просто спомага да се оползотвори маскимално ефективно енергията на газовото гориво, а не да се изхвърля ненапълно изгоряло.
Извинявам се за дългия пост. :oops:


Потребителски аватар
zdrash
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 12:16
Автомобил: Touareg 7P
Двигател: CVWA
Местоположение: RED village

Мнениеот zdrash » Пон 18 авг 2008 23:17


в нормалните ГИ си върви с тях вграден



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта