Решил съм да си купувам VW Pasat 1.9TDI Приятели ме посъветваха да внимавам с турбото. Днес цял ден обикалях и се качих на около 10 Pasat-a и на всеки свиренето на турбината започваше при различни обороти
Питането е следното:
При колко оборота трябва да се чува характерното свирене на турбината и въобще това критерйи ли е ?
Въпрос за двигател 1.9TDI Pasat
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
1.
, kraimir !
2. Посочи какъв Пасат искаш да си вземеш (можеш да направиш справка ТУК)
Има различни видове двигатели 1,9 TDI на Пасат - с турбина с уейстгейт (wastegate се пише ако се не лъжа), с променлива геометрия. Освен това има и с ГНП, и помпа-дюза (втория вид е винаги с турбина с променлива геометрия). Звукът на всички е различен; отделно има значение дали катализатора (или това, което е останало от него) е на мястото си; ако пък не, как е махано, и т.н.
Свистенето на турбината зависи не само от оборотите, а и от натоварването на двигателя.
Отделно от това всяка кола (всеки екземпляр - може да са слезнали в един ден от един и същи конвейер) си има характерни звуци, шумове.
И на последно място (но може би най-важно) - в съвременните автомобили сериозните проверки не се правят на слух, а със специализирани уреди.

2. Посочи какъв Пасат искаш да си вземеш (можеш да направиш справка ТУК)
Има различни видове двигатели 1,9 TDI на Пасат - с турбина с уейстгейт (wastegate се пише ако се не лъжа), с променлива геометрия. Освен това има и с ГНП, и помпа-дюза (втория вид е винаги с турбина с променлива геометрия). Звукът на всички е различен; отделно има значение дали катализатора (или това, което е останало от него) е на мястото си; ако пък не, как е махано, и т.н.
Свистенето на турбината зависи не само от оборотите, а и от натоварването на двигателя.
Отделно от това всяка кола (всеки екземпляр - може да са слезнали в един ден от един и същи конвейер) си има характерни звуци, шумове.
И на последно място (но може би най-важно) - в съвременните автомобили сериозните проверки не се правят на слух, а със специализирани уреди.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Лошо няма да попиташ, ама още по-добре е да прочетеш важните теми в раздела (стоят най-отгоре); ако имаш време, да погледнеш и другите теми, в които се споменават такива двигатели и проблемите им. И най-важното (все за накрая го оставям
) - като не разбираш, вземаш с теб човек който разбира, и задължително проверка с VAG-COM, в движение !
И въпреки това, покупката на употребяван автомобил си е покупка на котка в чувал - не знаеш какво взимаш. Знам за поне 2 такива такива случая - уж всичко идеално, гледано от няколко чифта разбиращи очи, а после ...

И въпреки това, покупката на употребяван автомобил си е покупка на котка в чувал - не знаеш какво взимаш. Знам за поне 2 такива такива случая - уж всичко идеално, гледано от няколко чифта разбиращи очи, а после ...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Даскала™ и 60 госта