Искам да си купя Пасат 5,5, но за момента май ще трябва да сляза на 5.
Намерих си 5-ца от 98-ма- 1,9тди, 90 кончета на хубави километри. Проблемът е, че искам нещо, което да дърпа прилично по баири, да няма задъхване при изпреварване и т.н., та въпросът е дали този двигател ще ме разочарова или напротив???
Другото е, че сравних външният вид на 90к.с. и 110к.с. и изглеждат доста различно, а по форумът е писано, че няма големи технически разлики-90к.с. е стар като разработка или какво?
И поледно 1 разяснение относно това, че 90-те кончета нямат турбина с променлива геометрия минус ли е?
Благодаря предварително.



Въпрос за Пасат 5 1,9тди 90 коня
Re: Въпрос за Пасат 5 1,9тди 90 коня
Аз доколкото знам (но може и да съм в грешка) 90к.с който се слага на пасат е с променлива геометрия на турбото, за разлика от Голф 4.
Ако бройката найстина е запазена и си струа, мощността лесно може да я вдигнеш, чип, рапръсквачи....
Ако бройката найстина е запазена и си струа, мощността лесно може да я вдигнеш, чип, рапръсквачи....
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: Въпрос за Пасат 5 1,9тди 90 коня
На Пасат Б5 двигателите с 90 к.с. са както без променлива геометрия (означение AHU), така и със - AHH (между впрочем и при Голф 4 / Бора има двигатели с 90 к.с. както с променлива геометрия, така и без - но са други означенията на двигателите). Това на снимката ми прилича на АНU (но не съм 100% сигурен).
За разочароването - ами зависи на какво си свикнал, и какво очакваш. Изправен двигател 90 к.с. не се задъхва за ограниченията по нашите пътища. Това за малкото километри сигурен ли си (т.е. колата е карана изключително и само от твой познат, на който имаш доверие) ?
Да, TDI 90 к.с. може да се приеме че е стар като разработка (началото-средата на 90-те години на 20 век). Но пък е изпитан и доказал се. TDI 110 к.с. не е кой-знае колко по-нов (някоя-друга година).
Липсата на променлива геометрия може да е някакъв малък, дори незабележим минус откъм динамика, но е забележим плюс откъм проблеми и подръжка.
За разочароването - ами зависи на какво си свикнал, и какво очакваш. Изправен двигател 90 к.с. не се задъхва за ограниченията по нашите пътища. Това за малкото километри сигурен ли си (т.е. колата е карана изключително и само от твой познат, на който имаш доверие) ?
Да, TDI 90 к.с. може да се приеме че е стар като разработка (началото-средата на 90-те години на 20 век). Но пък е изпитан и доказал се. TDI 110 к.с. не е кой-знае колко по-нов (някоя-друга година).
Липсата на променлива геометрия може да е някакъв малък, дори незабележим минус откъм динамика, но е забележим плюс откъм проблеми и подръжка.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Въпрос за Пасат 5 1,9тди 90 коня
Щом пита дали ще се задъхва,значи ще са му малко 90те кончета.Вземай 110 и ще черпиш.
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Въпрос за Пасат 5 1,9тди 90 коня
90тка на пасат, ако не го чипосаш да се отпуши малко, може наистина да се задъхва
но пък моторчето е бетон
но пък моторчето е бетон
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за Пасат 5 1,9тди 90 коня
Колега няма какво да се лъжем 90 коня са малко за Пасат и ако не искаш да ти се задъхва вземи 110 коня,не че той не се задъхва/аз имам такъв/, но ако му слажиш чип ще стане към 140 коня и това е вече добре за тежкото купе на Пасата.Помисли малко,че това в повечето случаи е семейна кола и като качиш 4 човека и пуснеш климатик примерно,положението никак няма да ти е розово при изпреварване.Не се хвърляй на първия срещанат, който ти е хванал окото,имай в предвид,че сега цените доста са спаднали и търговците са в неизгодно положение и имаш голям избор на ниски цени.
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 21:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за Пасат 5 1,9тди 90 коня
Ами и аз се замислих и се отказах, понеже ми се налага да пътувам на дълги разстояния (от типа на 1500км +) от време на време и реших да изчакам ако мога да намеря 5,5 с 1,9тди 131 коня на хубави пари и тогава да се метна
Мерс за мненията и да се надяваме, че скоро ще трябва да черпиме

Мерс за мненията и да се надяваме, че скоро ще трябва да черпиме

-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за Пасат 5 1,9тди 90 коня
Поразпитай малко повече за помпа-дюзата,щом си решил да вземеш такъв Пасат,казват,че са по-капризни към горивото и по-скъпи за подръжка,пример една нова дюза оригинална вървяла 1000-1500 лева.Искам да кажа,че не е само първоначалното по-голямо изваждане.Затова ако си на границата на парите вземи някой читав АФН 110 к.с. и ако ти е малко динамиката сложи му чип,за да ти останат пари за поддръжка
- borislav_mladenov
- Мнения: 368
- Регистриран на: Съб 09 май 2009 13:36
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2_0 TDI 150
- Местоположение: Хасково
Re: Въпрос за Пасат 5 1,9тди 90 коня
Моя пък е точно такъв 1.9, 90 кончета и мога да кажа, че съм напълно доволен. Върви си доволно и с включен климатроник не ми вдига разхода. В смисъл нормален си е до 5.5 литра на 100 км максимум, като си карам със 110- 120
Просто си казвам мнението

Просто си казвам мнението

- gencho84
- Мнения: 94
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 17:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: blagoevgrad
Re: Въпрос за Пасат 5 1,9тди 90 коня
И аз като го купвах моя пасатор 1.9тди 90к.с.бях на сащия крастопат но вече 2 месеца тази кола не престава да ме очарова и никак не ми е слаба ,варви си ми перфектно и харчи прилично.Според мен наи големия фактор за мощността е кои номер обувки носиш и колко отделяш за гориво.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за Пасат 5 1,9тди 90 коня
Аз имам 1Z (90 к.с.) на Пастат Б4 комби , не съм състезател , но и нямам проблем със изпреварвания по баир
. Макар и несъстезател рядко се ограничавам на 100-110
и с климатик , на дълъг път - 6л/100км .
си ги прави , градско - малко повечко .
Така или иначе , ти си взел правилното за теб решение
.



Така или иначе , ти си взел правилното за теб решение

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта