velinsl написа:А TD, които са по 75 коня двигателите как са с електрониката спрямо сложните TDI?
Мога ли да разбирам от този постСамо на старите турбодизели турбото не се управлява "електронно" , а си е механо-пневматично .
На всички TDI си е електронно , т.е. програмата в компа се грижи във всеки момент , в зависимост от куп параметри да "накара" турбото да осигури подходящо налягане . Само метода за регулиране е различен - има с байпасен клапан , има и с "заслонки" - променлива геометрия . И двата модела са с пневматично управление , но изпълняват заявка от компа , така е при 1Z , така е и при другите
мога ил да разбирам, че не е много усложнена, но все пак я има?
Не съм карал AAZ , но до скоро имах Golf 1.6TD - безупречен мотор , прост и сигурен . Единствената електроника беше CD плеъра

Предимството на по-новите TDI мотори за мен е в по-съвършенната система на впръскване , в сравнение с предкамерните . С 1Z мотора карах цяла зима на една погревна свещ без да разбера и от мързел


