Дизел преди и след 96-та година

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот milmar » Пон 27 сеп 2010 8:17


velinsl написа:А TD, които са по 75 коня двигателите как са с електрониката спрямо сложните TDI?

Мога ли да разбирам от този пост
Само на старите турбодизели турбото не се управлява "електронно" , а си е механо-пневматично .
На всички TDI си е електронно , т.е. програмата в компа се грижи във всеки момент , в зависимост от куп параметри да "накара" турбото да осигури подходящо налягане . Само метода за регулиране е различен - има с байпасен клапан , има и с "заслонки" - променлива геометрия . И двата модела са с пневматично управление , но изпълняват заявка от компа , така е при 1Z , така е и при другите

мога ил да разбирам, че не е много усложнена, но все пак я има?


Не съм карал AAZ , но до скоро имах Golf 1.6TD - безупречен мотор , прост и сигурен . Единствената електроника беше CD плеъра :Mr Green Fun . Разликата спрямо AAZ не е голяма .
Предимството на по-новите TDI мотори за мен е в по-съвършенната система на впръскване , в сравнение с предкамерните . С 1Z мотора карах цяла зима на една погревна свещ без да разбера и от мързел :oops: . Чак пролетта реших да направя профилактика защото едната луличка видно се беше скъсала и тогава рабрах ,че нямам свещи :shock . Това с по-старите дизели няма как да стане , и една свещ да откаже паленето е трудно дори и при положителни температури . Но пък проблемите с "електронните" дизели никак не са малко. Повечето са лесно решими , но ако разполагаш с кабелче и лаптоп , минимум знания по електроника и по двигатели естествено . Иначе повечето квартални майстори са :bishop .




Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот velinsl » Сря 29 сеп 2010 22:18


Мисля на взимам едно нискобюджетно Г3 ТД, имам лаптоп и техника и искам да се науча да работя с тая техника(макар и с ограничения), без заплахата демпфернен маховик.

Като(ако) се науча, може и за себе си да си взема дизелче, стига да им поевтинеят частите.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот w_smith » Чет 30 сеп 2010 10:09


Вземи си 3-ка ТДИ защото на ТД освен да му пускаш МР3-ки с лаптопа друго не може да му баеш, а и там няма да усетиш голямата икономия.
П.п. ТДИ с 1З или АХУ двигател, те са без демпфер, като АХУ е само 96 и 97.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот milmar » Чет 30 сеп 2010 17:46


w_smith написа:Вземи си 3-ка ТДИ защото на ТД освен да му пускаш МР3-ки с лаптопа друго не може да му баеш, а и там няма да усетиш голямата икономия.
П.п. ТДИ с 1З или АХУ двигател, те са без демпфер, като АХУ е само 96 и 97.


:да:

Щом имаш лаптаоп и си навит да се научиш да го ползваш - няма да съжаляваш ако си вземеш едно TDI . Повече електроника , но пък по-лесни центровка , диагностика и т.н. . Как ще си центроваш предварението на TD-то когато си сменяш ангренажен ремък , или си мислиш че майстора като го сменя прави центровка , а-ха :mrgreen: , надявай се .
Пък на TDI-то центровка става за 15 мин , заедно със подготовка на салатата след това :) .


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот velinsl » Чет 30 сеп 2010 22:11


Ограничен ми е бюджета. Явно старите ТД не могад да се манипулират пред компютър.
Кога започват да се поставят дизелови горивни системи, които могат да се манипулират с такъв вид техника?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта