



Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
многократно доказано на динотест при тди.спортния филтър вдига мощноста от 2 до 5 коня (в зависимост от мотора) 

-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
morfei1 написа:Я помисли реално какво се случва? Изгорелите газови развъртат турбото-перките, едната смуче (студената), а другата духа (топлата).
Когато между въздушния филтър и студената перка не преминава достатъчно количество въздух, какво се получава, вакум нали така? И съответно започва да дърпа там от където му е най-лесно - картерните газове... и от въздушния филтър, каквото може да премине.
Геометрията както ще да се променя, като няма въздух.... тая си е. Междудругото променливата геометрията се намира в топлата част (незнам дали знаеш), а не в студената. Там има изгорели газове, а не въздух.
Чакай, чакай. Не беше ли горещата част тази, през която минават изгорелите газове, а студената - през която минава въздуха, подаван към двигателя?
За да се стигне до значимо засмукване на картерни газове, въздушният филър трябва да е много, ама много задръстен, а и не мисля, че засмукването им в минимални количества (вътрешния "картерен" обем на мотора също е относително затворено пространство и при засмукване от там, ще се създаде някакъв вакум, който ще препятства засмукването на големи количества газове от там) е кой-знае каква беда. В определени режими, когато е отворен ЕГР, се засмукват и изгорели газове и от това нищо, чак толкова страшно, не се случва, нещо повече, сведенията за промяната на поведението на мотора след затапване или програмно затваряне при по-модерните мотори, са доста противоречиви, така че въпросът "за или не за затварянето на ЕГР е дискусионен от много време".
Пак повтарям, двигателите конструктивно са разчетени да работят в такива режими и условия. Нали не мислиш, че инженерите, които са ги проектирали са глупаци?
Променливата геометрия, независимо че се намира в горещата част, позволява да се промени производителността (дебита) на турбината, в зависимост от режима на работа и така моторът да получава необходимото количество въздух.[/quote]
morfei1 написа:По твоята логика, Гумите на Мишлен са много по-качествени от които и да е първоначално вграждани в обикновени серии автомобили. Защо не се вграждат такива, а се вграждат по-евтини? Много просто, заради цената... другото което е VW нямат кяр да ти сложат вечен филтър, който да не сменяш, защото на всеки 10000-15000км си им кацнал в представитеството за смяна на масло и консумативи. Нали се сещаш че на всеки 100000км с интервали на 10000км те губят 150лв от една кола, я сега си сметни колко коли са произвели и си направи една калкулация колко пари ще изгуят. Също вземи предвид, че цените в представителство са доста над 22лв за въздушен филтър и цифрата става още по-голяма.
Чак много по-качествени не са, а и не е вярно, че производителите не поставят Мишлен фабрично на автомобилите си. Много от тях го правят, поне по сведения на самата Мишлен.
Себестойността на автомобила за производителя, няма да се завиши кой-знае колко, поне според твоите разчети, които си дал по-горе, а и тази загуба многократно ще се компенсира от увеличението на продажбите, вследствие подобряването на качествата на автомобила, а значи и нейната конкурентноспособност. Още повече, че цената на един "чудо-филтър" за производителя, който ще поръчва (или сам си произвежда) стотици хиляди, а защо не и милиони бройки годишно съвсем няма да е такава, на каквато те се продават в магазините за пишман-тунинг.
Е, да, ама не.
Цената на един въздушен филтър от класически тип, заедно с труда за смяната му във фирмения сервиз е незначителна, в сравнение с цената за смяната на останалите консумативи, така че загубата няма да е голяма. Още повече, тя лесно може да се компенсира с услугата "промивка на чудо-филтъра" в представителството. Да не говорим, че след изтичането на гаранцията на автомобила, не може да има никаква увереност, че той ще продължи да използва скъпите оригинални филтри, вместо по-евтините на независими производители. Както и няма гаранция, че ще продължи да обслужва автомобила си задължително във фирмен сервиз. Тази логика, важи не само за нашия, незначителен като обем автомобилен пазар, но и за големите пазари в щатите, Западна Европа и Китай.
И тук да, ама не.
Моля, не приемай думите ми като лично заяждане или спор в името на спора.
Ние дискутираме и излагаме аргументи в търсене не истината. Поне за мен е така.
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
ifidik написа:многократно доказано на динотест при тди.спортния филтър вдига мощноста от 2 до 5 коня (в зависимост от мотора)
А смяната на стандартно сребристите букви в TDI с такива в червено по 3 коня на всяка сменена буква

Не се обиждай на шегата ми, моля, и ако може пусни копия на протоколи от реални и обективни тестове, които да подтвърждават твърдението ти.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
Има един много ясно изразен ефект - ТДИ с мръсен филтър харчи повече. Аз лично с моята кола съм стигал до 2л/100км отгоре. След смяна на филтъра всичко си идва на място.
Та явно има някакъв ефект от по-добрата пропускливост на филтъра. Разликата идва от това, че има по-малък пад на налягането между турбото и филтъра. Съответно за да направи същото налягане след него турбото се върти с по-ниски обороти което довежда до по-малко изразходвана енергия от него. Което пък от своя страна довежда до по-разтоварена генерация (геометрия/уестгейт се отварят) и по-лесно отвеждане на изгорелите газове. А това в крайна сметка довежда до някой и друг кон на колелата в повече.
Ако някой не е съгласен - чакам да обясни защо мръсния филтър вдига толкова много разхода на печките
.
Та явно има някакъв ефект от по-добрата пропускливост на филтъра. Разликата идва от това, че има по-малък пад на налягането между турбото и филтъра. Съответно за да направи същото налягане след него турбото се върти с по-ниски обороти което довежда до по-малко изразходвана енергия от него. Което пък от своя страна довежда до по-разтоварена генерация (геометрия/уестгейт се отварят) и по-лесно отвеждане на изгорелите газове. А това в крайна сметка довежда до някой и друг кон на колелата в повече.
Ако някой не е съгласен - чакам да обясни защо мръсния филтър вдига толкова много разхода на печките

-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
Всяка кола с мръсен филтър гори повече. Но ние все пак не сме в Сахара.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
Не сме де, това казвам. И все пак - само от филтър (<10 000км) разхода скача с 2 литра. Карано по родните ни хубави и чисти пътища.
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
[quote="sashot"][/quote]
вземаш си филтър,отиваш на дино, мериш, сменяш, мериш.
вземаш си филтър,отиваш на дино, мериш, сменяш, мериш.
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
sashot написа:
А смяната на стандартно сребристите букви в TDI с такива в червено по 3 коня на всяка сменена буква![]()
Не се обиждай на шегата ми, моля, и ако може пусни копия на протоколи от реални и обективни тестове, които да подтвърждават твърдението ти.
Да беше почнал с това, поне да не си правим труда и да се хабим на празно.
Ти също не се обиждай

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
Що се джавкате още...? ifidik каза каквото трябваше. 

-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
brum написа:Не сме де, това казвам. И все пак - само от филтър (<10 000км) разхода скача с 2 литра. Карано по родните ни хубави и чисти пътища.
Сменям филтъра заедно с маслото на двигателя на 15 К км. Особена разлика в разхода преди и след смяна не съм забелязал, явно в Бургас прахолякът е доста по-малко, отколкото в София.

-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
ifidik написа:sashot написа:
вземаш си филтър,отиваш на дино, мериш, сменяш, мериш.
Ей сега, само да намеря три червени букви

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
sashot написа:brum написа:Не сме де, това казвам. И все пак - само от филтър (<10 000км) разхода скача с 2 литра. Карано по родните ни хубави и чисти пътища.
Сменям филтъра заедно с маслото на двигателя на 15 К км. Особена разлика в разхода преди и след смяна не съм забелязал, явно в Бургас прахолякът е доста по-малко, отколкото в София.
Много зависи и от филтъра. Имаше един (Фиам) дето за 200км вдигна зверски разхода. Иначе тия дето си ползвам стандартно (Ман май) към 8-9 хил почват да вдигат разхода.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
Сега - не се смейте
веднъж на два месеца свалям филтъра от вестник "Телеграф"
- и го изсмуквам яко с прахосмукачката
полезно ли е - или няма смисъл???


веднъж на два месеца свалям филтъра от вестник "Телеграф"

полезно ли е - или няма смисъл???
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта