Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот ifidik » Вто 18 окт 2011 21:14


многократно доказано на динотест при тди.спортния филтър вдига мощноста от 2 до 5 коня (в зависимост от мотора) :wink:




sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот sashot » Сря 19 окт 2011 7:24


morfei1 написа:Я помисли реално какво се случва? Изгорелите газови развъртат турбото-перките, едната смуче (студената), а другата духа (топлата).

Когато между въздушния филтър и студената перка не преминава достатъчно количество въздух, какво се получава, вакум нали така? И съответно започва да дърпа там от където му е най-лесно - картерните газове... и от въздушния филтър, каквото може да премине.

Геометрията както ще да се променя, като няма въздух.... тая си е. Междудругото променливата геометрията се намира в топлата част (незнам дали знаеш), а не в студената. Там има изгорели газове, а не въздух.


Чакай, чакай. Не беше ли горещата част тази, през която минават изгорелите газове, а студената - през която минава въздуха, подаван към двигателя?
За да се стигне до значимо засмукване на картерни газове, въздушният филър трябва да е много, ама много задръстен, а и не мисля, че засмукването им в минимални количества (вътрешния "картерен" обем на мотора също е относително затворено пространство и при засмукване от там, ще се създаде някакъв вакум, който ще препятства засмукването на големи количества газове от там) е кой-знае каква беда. В определени режими, когато е отворен ЕГР, се засмукват и изгорели газове и от това нищо, чак толкова страшно, не се случва, нещо повече, сведенията за промяната на поведението на мотора след затапване или програмно затваряне при по-модерните мотори, са доста противоречиви, така че въпросът "за или не за затварянето на ЕГР е дискусионен от много време".
Пак повтарям, двигателите конструктивно са разчетени да работят в такива режими и условия. Нали не мислиш, че инженерите, които са ги проектирали са глупаци?
Променливата геометрия, независимо че се намира в горещата част, позволява да се промени производителността (дебита) на турбината, в зависимост от режима на работа и така моторът да получава необходимото количество въздух.[/quote]


morfei1 написа:По твоята логика, Гумите на Мишлен са много по-качествени от които и да е първоначално вграждани в обикновени серии автомобили. Защо не се вграждат такива, а се вграждат по-евтини? Много просто, заради цената... другото което е VW нямат кяр да ти сложат вечен филтър, който да не сменяш, защото на всеки 10000-15000км си им кацнал в представитеството за смяна на масло и консумативи. Нали се сещаш че на всеки 100000км с интервали на 10000км те губят 150лв от една кола, я сега си сметни колко коли са произвели и си направи една калкулация колко пари ще изгуят. Също вземи предвид, че цените в представителство са доста над 22лв за въздушен филтър и цифрата става още по-голяма.


Чак много по-качествени не са, а и не е вярно, че производителите не поставят Мишлен фабрично на автомобилите си. Много от тях го правят, поне по сведения на самата Мишлен.
Себестойността на автомобила за производителя, няма да се завиши кой-знае колко, поне според твоите разчети, които си дал по-горе, а и тази загуба многократно ще се компенсира от увеличението на продажбите, вследствие подобряването на качествата на автомобила, а значи и нейната конкурентноспособност. Още повече, че цената на един "чудо-филтър" за производителя, който ще поръчва (или сам си произвежда) стотици хиляди, а защо не и милиони бройки годишно съвсем няма да е такава, на каквато те се продават в магазините за пишман-тунинг.
Е, да, ама не.

Цената на един въздушен филтър от класически тип, заедно с труда за смяната му във фирмения сервиз е незначителна, в сравнение с цената за смяната на останалите консумативи, така че загубата няма да е голяма. Още повече, тя лесно може да се компенсира с услугата "промивка на чудо-филтъра" в представителството. Да не говорим, че след изтичането на гаранцията на автомобила, не може да има никаква увереност, че той ще продължи да използва скъпите оригинални филтри, вместо по-евтините на независими производители. Както и няма гаранция, че ще продължи да обслужва автомобила си задължително във фирмен сервиз. Тази логика, важи не само за нашия, незначителен като обем автомобилен пазар, но и за големите пазари в щатите, Западна Европа и Китай.
И тук да, ама не.


Моля, не приемай думите ми като лично заяждане или спор в името на спора.
Ние дискутираме и излагаме аргументи в търсене не истината. Поне за мен е така.


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот sashot » Сря 19 окт 2011 7:29


ifidik написа:многократно доказано на динотест при тди.спортния филтър вдига мощноста от 2 до 5 коня (в зависимост от мотора) :wink:



А смяната на стандартно сребристите букви в TDI с такива в червено по 3 коня на всяка сменена буква :D

Не се обиждай на шегата ми, моля, и ако може пусни копия на протоколи от реални и обективни тестове, които да подтвърждават твърдението ти.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот brum » Сря 19 окт 2011 8:31


Има един много ясно изразен ефект - ТДИ с мръсен филтър харчи повече. Аз лично с моята кола съм стигал до 2л/100км отгоре. След смяна на филтъра всичко си идва на място.

Та явно има някакъв ефект от по-добрата пропускливост на филтъра. Разликата идва от това, че има по-малък пад на налягането между турбото и филтъра. Съответно за да направи същото налягане след него турбото се върти с по-ниски обороти което довежда до по-малко изразходвана енергия от него. Което пък от своя страна довежда до по-разтоварена генерация (геометрия/уестгейт се отварят) и по-лесно отвеждане на изгорелите газове. А това в крайна сметка довежда до някой и друг кон на колелата в повече.

Ако някой не е съгласен - чакам да обясни защо мръсния филтър вдига толкова много разхода на печките :) .


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот sashot » Сря 19 окт 2011 8:37


Всяка кола с мръсен филтър гори повече. Но ние все пак не сме в Сахара.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот brum » Сря 19 окт 2011 8:59


Не сме де, това казвам. И все пак - само от филтър (<10 000км) разхода скача с 2 литра. Карано по родните ни хубави и чисти пътища.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот ifidik » Сря 19 окт 2011 10:45


[quote="sashot"][/quote]
вземаш си филтър,отиваш на дино, мериш, сменяш, мериш.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот morfei1 » Сря 19 окт 2011 11:34


sashot написа:
А смяната на стандартно сребристите букви в TDI с такива в червено по 3 коня на всяка сменена буква :D

Не се обиждай на шегата ми, моля, и ако може пусни копия на протоколи от реални и обективни тестове, които да подтвърждават твърдението ти.


Да беше почнал с това, поне да не си правим труда и да се хабим на празно.

Ти също не се обиждай :Mr Green Fun !


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот the_tupan » Сря 19 окт 2011 11:49


Що се джавкате още...? ifidik каза каквото трябваше. :D


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот sashot » Сря 19 окт 2011 14:25


brum написа:Не сме де, това казвам. И все пак - само от филтър (<10 000км) разхода скача с 2 литра. Карано по родните ни хубави и чисти пътища.

Сменям филтъра заедно с маслото на двигателя на 15 К км. Особена разлика в разхода преди и след смяна не съм забелязал, явно в Бургас прахолякът е доста по-малко, отколкото в София. :)


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот sashot » Сря 19 окт 2011 14:26


ifidik написа:
sashot написа:

вземаш си филтър,отиваш на дино, мериш, сменяш, мериш.

Ей сега, само да намеря три червени букви :)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот brum » Сря 19 окт 2011 15:02


sashot написа:
brum написа:Не сме де, това казвам. И все пак - само от филтър (<10 000км) разхода скача с 2 литра. Карано по родните ни хубави и чисти пътища.

Сменям филтъра заедно с маслото на двигателя на 15 К км. Особена разлика в разхода преди и след смяна не съм забелязал, явно в Бургас прахолякът е доста по-малко, отколкото в София. :)


Много зависи и от филтъра. Имаше един (Фиам) дето за 200км вдигна зверски разхода. Иначе тия дето си ползвам стандартно (Ман май) към 8-9 хил почват да вдигат разхода.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот веселин » Сря 19 окт 2011 19:43


Сега - не се смейте :oops: mhihi
веднъж на два месеца свалям филтъра от вестник "Телеграф" :oops: - и го изсмуквам яко с прахосмукачката
полезно ли е - или няма смисъл???



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта